![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Sj410 vaihteisto vikaa?Vaihteet menee hyvin päälle ja toimii,mutta varsinki 2 ja 3 pitää kovan krahinan.Mahtaako olla rattaat selvät vaiko laakereis vikaa?Olisin kiitollinen jos joku osais selventää asiaa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
kyllä se on laakerivikaan viittaava toi kahiseva ääni... mites hiljeneekö 4 vaihteella laatikko kokonaan? Yleensä noista "takaveto" laatikoista menee ne pääakselin laakerit ja niiden välissä oleva silmälaakeri. Kokemuksesta voin sanoa kun just tuossa 410 vaihdelodju odottaa laakereita...
__________________
Suzuki - Miehille jotka kulkevat omia teitään! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
nelosella joo hiljenee.Onko tietoo mitä laakereita tarttis hommata?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
selvä peli... nelosvaihteella kytkinakselista ja vetoakselista tulee "yhtenäinen" akseli koska nelosvaihde on suora, silloin akseleiden välinen "silmä"laakeri ei pyöri.
sj410 suikkoja taitaa olla likemmäs 60 eri mallia, ainakin sellaista tietoa sain kun susuki alkuperäisvaraosamyyjän kanssa selattiin heidän tietokoneelta osaluetteloita joten vaikea varmuudella sanoa mitä sinne tulee. Itse sain pääakseleiden isot laakerit eli kytkimen pään ja kardaaninpään laakerin numerolla, toisen SKFltä ja toisen Koyolta. Tilaamalla molemmilta olisi löytynyt molemmat... mutta akseleiden välinen silmälaakeri joka on rullalaakeri löytyy vain ja ainoastaan melkoisella varmuudella Suzuki tiskiltä. Helpommalla pääset kun räjäytät laatikon ja katsot itse mitä sinne tarvii ja touhuat sitten sen mukaan. Koskaan ei tiedä mitä kaikkea sieltä on mennyt ennenkuin aukaisee... ![]() Samalla kannattee vaihtaa ne stefat jotka laatikon molemmissa päissä killottaa. Eikä ole kalliit osat, jos nakkaan lonkalta että 50-70e menee kun vaihtaa noi edellä mainitut 3 laakeria ja pari stefaa.
__________________
Suzuki - Miehille jotka kulkevat omia teitään! Viimeksi muokannut Hartzaq : 30.05.2009 22:44 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
kiitoksia tiedoista.Ei kai auta ku avata ja hommailla sitte tarvittavat osat.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Osia tuskin saa muualta kuin alkuperäisväraosana. Laakerit on sinänsä ihan normi kokosia mutta ulkokoolissa on ura. Laatikko on todella helppo avata, ja samalla voi tarkistaa ja mahdollisesti vahvistaa pakin siirtäjän.
Edit: tossa jotain juttua laatikosta. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=30102 Viimeksi muokannut Pecos : 01.06.2009 07:55 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki SJ410 moottori ja vaihteisto | TML | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.03.2009 22:50 |
HDJ:n automaattissa vikaa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 24.11.2008 19:18 |
M: SJ410 -84 vaihteisto+renkaat yms. | Jp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 26.11.2006 22:53 |
Lataus vikaa lj:ssä | murikka | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.09.2006 20:04 |
laturi vikaa | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.02.2006 11:59 |