Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.05.2009, 20:40
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Beadlock asennus


Koitin hakua tuossa, mutta en löytänyt oikein mitään. Koitin myös googlesta. Eli oisko kellään kattavaa kuvasarjaa beadlockien asennuksesta, tai siis siitä, miten kumi laitetaan niiden päälle, pitäs jossain välissä mennä rengasliikkeeseen ja olis hyvä olla mallina kuvia, että minne väliin se kumi siellä tulee ja muutenkin vähän ohjeita, kun en itsekään oikein tiedä asennuksesta 100% varmuudella. Googlesta löyty joku kuvasarja, mutta oli niin pieniä kuvia, ettei oikeen saanut selvää. Kiitos

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.05.2009, 21:13
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Kyllä ne siellä rengasliikkeessä tietää. Pitäis ainakin.
Beadlock kehän puoleista kylkeähän ei laiteta koneella vanteen sisälle vaan se jää sen beadlockin päälle. Sitten se irtokehä siihen päälle ja kiristelemään. Laita se irtokehä se pyöreämpi puoli rengasta vasten, älä tee niinkuin minä ja laita väärinpäin. Pääset puolella työmäärällä!
Koita katsoa, että se rengas tulee mahdollisimman keskelle kun kehää alat kiristämään, ei sit pompota ajossa niin paljon. Useasti kumeissa on sellaiset "valurenkaat" siinä kyljessä josta on hyvä katsoa keskittämistä.
Itse jouduin muutamalla pidemmällä pultilla vetämään ensiksi kehää lähemmäksi jotta sain varsinaiset kiinnityspultit ylettämään.
Pultteja on aika paljon joten paineilmaräikkä,pulttipyssy tai vastaava säästää käsiä aika lailla.
Tää on vain mun tyyli tehdä tää homma ja näin mua on neuvottu.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.05.2009, 21:23
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Juu mulla on nuo boggerit tuossa hyllyssä vielä odottamassa vanteita, jotakuinki on tiedossa tuo systeemi kyllä, pitää vaan varmistella asioita
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.05.2009, 22:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ei siihen rengasliikettä tarvita, rauta ja liukastetta, pääset tunnelmaan
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.05.2009, 22:21
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

suositaan nyt rengasliikettä ensiks ainaki, ei vaan täälläpäin varmasti kukaan oo koskaan asennuttanut beadlockeja, siitä on 100% varmuus
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.05.2009, 09:04
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Jos nyt itse jotain asiasta ymmärtää/ottaa selvää niin luulisin kuitenkin lopputuloksen olevan parempi kun tekee itse, kuin että alkaa selittämään miten pitäis tehdä jollekkin joka ei ole koskaan asiasta kuullutkaan (vaikka oiskin renkaita pyöritelly)...

Sisäpuoli kumistakin muljahtaa suht helposti paikalleen, sen ulkopuolen kans joutus töitä tekemään mutta siitähän ei tarvi beadlockin tapauksessa murehtia.

Edit: http://forums.offipalsta.com/showthr...light=beadlock
__________________
www.OFFROADOULU.com

Viimeksi muokannut Rak : 10.05.2009 09:14
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.05.2009, 10:27
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
suositaan nyt rengasliikettä ensiks ainaki
Vekkaisin et suurimmassa osassa rengasliikkeistä ei olla koskaan nähty beadlock vanteita, saatikka ees kuullu puhuttavan sellasista.
Eli niitä joutuu neuvomaan renkaan asennuksessa.
Helpommalla/halvemmalla pääsee kun kampeaa ite vanteelle ja pulttaa kehät kiinni.

Omissa boggereissa on renkaan sisäpuolella hento "rihlaus" eli muutaman millin korkuisia raitoja,jotka uluttuvat renkaan jakaosaan asti.
Huomattavasti kevyemmällä kehän kiristämisellä sai pysymään ilmat renkaassa,kun hioin lamellilaikalla nuo raidat pois vanteen sisempää kehää vasten tulevasta renkaan jalkaosan sisäpinnasta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
IC:n asennus pajeroon. Osmo87 Tekniikka & Jutustelu 3 18.09.2008 21:08
Tml Hd Murros Asennus ARSKA77 Tekniikka & Jutustelu 5 16.09.2008 09:01
Vinssin asennus Suiza410 Tekniikka & Jutustelu 7 27.08.2008 23:30
sähköflektin asennus? Tekniikka & Jutustelu 3 08.12.2006 16:46
Lohkolämmittimen asennus Vuosimallit 1984-1996 1 02.06.2003 17:52


Sivu luotu: 22:12 (GMT +2).