![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Beadlock asennusKoitin hakua tuossa, mutta en löytänyt oikein mitään. Koitin myös googlesta. Eli oisko kellään kattavaa kuvasarjaa beadlockien asennuksesta, tai siis siitä, miten kumi laitetaan niiden päälle, pitäs jossain välissä mennä rengasliikkeeseen ja olis hyvä olla mallina kuvia, että minne väliin se kumi siellä tulee ja muutenkin vähän ohjeita, kun en itsekään oikein tiedä asennuksesta 100% varmuudella. Googlesta löyty joku kuvasarja, mutta oli niin pieniä kuvia, ettei oikeen saanut selvää. Kiitos
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä ne siellä rengasliikkeessä tietää. Pitäis ainakin.
Beadlock kehän puoleista kylkeähän ei laiteta koneella vanteen sisälle vaan se jää sen beadlockin päälle. Sitten se irtokehä siihen päälle ja kiristelemään. Laita se irtokehä se pyöreämpi puoli rengasta vasten, älä tee niinkuin minä ja laita väärinpäin. Pääset puolella työmäärällä! ![]() Koita katsoa, että se rengas tulee mahdollisimman keskelle kun kehää alat kiristämään, ei sit pompota ajossa niin paljon. Useasti kumeissa on sellaiset "valurenkaat" siinä kyljessä josta on hyvä katsoa keskittämistä. Itse jouduin muutamalla pidemmällä pultilla vetämään ensiksi kehää lähemmäksi jotta sain varsinaiset kiinnityspultit ylettämään. Pultteja on aika paljon joten paineilmaräikkä,pulttipyssy tai vastaava säästää käsiä aika lailla. Tää on vain mun tyyli tehdä tää homma ja näin mua on neuvottu.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Juu mulla on nuo boggerit tuossa hyllyssä vielä odottamassa vanteita, jotakuinki on tiedossa tuo systeemi kyllä, pitää vaan varmistella asioita
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ei siihen rengasliikettä tarvita, rauta ja liukastetta, pääset tunnelmaan
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jos nyt itse jotain asiasta ymmärtää/ottaa selvää niin luulisin kuitenkin lopputuloksen olevan parempi kun tekee itse, kuin että alkaa selittämään miten pitäis tehdä jollekkin joka ei ole koskaan asiasta kuullutkaan (vaikka oiskin renkaita pyöritelly)...
Sisäpuoli kumistakin muljahtaa suht helposti paikalleen, sen ulkopuolen kans joutus töitä tekemään mutta siitähän ei tarvi beadlockin tapauksessa murehtia. Edit: http://forums.offipalsta.com/showthr...light=beadlock
__________________
www.OFFROADOULU.com Viimeksi muokannut Rak : 10.05.2009 09:14 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vekkaisin et suurimmassa osassa rengasliikkeistä ei olla koskaan nähty beadlock vanteita, saatikka ees kuullu puhuttavan sellasista.
Eli niitä joutuu neuvomaan renkaan asennuksessa. Helpommalla/halvemmalla pääsee kun kampeaa ite vanteelle ja pulttaa kehät kiinni. Omissa boggereissa on renkaan sisäpuolella hento "rihlaus" eli muutaman millin korkuisia raitoja,jotka uluttuvat renkaan jakaosaan asti. Huomattavasti kevyemmällä kehän kiristämisellä sai pysymään ilmat renkaassa,kun hioin lamellilaikalla nuo raidat pois vanteen sisempää kehää vasten tulevasta renkaan jalkaosan sisäpinnasta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
IC:n asennus pajeroon. | Osmo87 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.09.2008 21:08 |
Tml Hd Murros Asennus | ARSKA77 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.09.2008 09:01 |
Vinssin asennus | Suiza410 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.08.2008 23:30 |
sähköflektin asennus? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.12.2006 16:46 | |
Lohkolämmittimen asennus | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 02.06.2003 17:52 |