![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kytkin kysymysNyt tarvis eräänlaista kytkin/asetelma tietoa. Eli olen liittämässä kytkinasetelmaa vauhtipyörään mihin se alkujaan ei kuulu. No asetelman ja vauhtipyörän väliin jää iso rako johon on tarkotus sorvata korotuspala jossa on uusi pulttijako asetelmalle. Kuinka paksu sen korotuspalan kuuluu olla jos vaikka rako olis esim.tasan 30mm? Eli kuinka tiukkaan se kytkinlevy sinne väliin puristetaan? Tuossa vielä kuva selventämään asiaa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Olenkos mää nyt jotenkin tyhmä ja kysyn niin tyhmiä ettei kukaan viitti edes vastata,
Vai eikö kellään ole tietoa? Mersufoorumille laitoin saman kysymyksen ja joku vastas et eikös ne jouset hoida sen puristamisen ![]() Ilmeisesti ei ymmärretty kysymystä tai sit mää tosiaan olen tyhmä.Tai ehkä olis pitäny sinnekkin laittaa kuva, mut ku en osannu. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
onko sulla tohon asetelmaan vanhaa vauhtipyörää?
Siitähän sen sais mitattua ku laittaa sen vapaasti vauhtipyörän päälle ja mittaa välin. Tai sit pulttien pituudesta sen vois kans päätellä jos on alkuperäset pultit. Yleensähän ne pultit yltää just ja just kiinni tai joutuu hiukan asetelmaa painamaan et lähtevät kiertelle. Sit jos kumpaakaan vaihtoehto ei ole niin joutuu arvaamaan.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Henkilöautoissa tuo rako on luokkaa 4-5mm. Vuosikymmenien aikana niitä on vaihdeltu muutamia kymmeniä levyjä/paketteja,
mutta eipä ole tullut rakoja mittailtua sen tarkemmin. Vaihtokuntoon kulahtaneessa kytkimessä tuo rako on luokkaa 2-3mm. Piti ihan käydä mittaamassa varaston puolella, kun hyllyssä on Patrolliin uusi SD33T:n kytkinpaketti. Irrallista vauhtipyörää ei ollut, mutta laitoin asetelman selälleen ja levyn siihen päälle paikalleen, niin levyn ylemmän kitkapinnan ja asetelman kiinnityspinnan väliin jää n. 4mm:n rako. Eli se 4-5mm näköjään riittää vähän painavampaankin autoon... Viimeksi muokannut Kartse1 : 10.05.2009 11:20 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Liian tiukka huonontaa tilannetta tässä tapauksessa. Jousivoima pienenee tietyn puristamisen jälkeen.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
No siinäpäs se ongelma onkin kun ei ole vanhaa vauhtipyörää mistä mitata ja eipä
ole itelläkään koskaan tullu mieleen mitata ku noitten vanhojen romujen kanssa on pelannu. Mutta toi 4-5 mm kuulostaa järkevältä, ja eipä olis itelle tullu toi liikapuristamisesta johtuva huonontuminenkaan ihan heti mieleen eli Härdellille kiitos vihjeestä. Ja asetelma/levy paketti on peräisin paku mersusta eli mä luulen et luotetaan tuohon Kartsen 4-5.n millin vastaukseen ja tehään välipala sen mukaan. Kiitoksia vastauksista,näillä jatketaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ 60 + kytkin | HojoAna | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 20.09.2010 13:28 |
bj:n kytkin... | jv | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.05.2009 13:21 |
LJ-70 Kytkin+200 hv | jukos | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 30.03.2009 00:06 |
Se kytkin, se kytkin... LJ | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 31.12.2006 13:40 |
suzukin kytkin | las-c | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 01.08.2006 08:59 |