|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
suzukiin 33x12,5?oon suunnitellu suikkaan 33x12,5 renkaita. onko muut laittanu 10"leveitä et-44 vanteita vai käykö hyvin noi 8" leveet et-20 vanteet jollain spacereillä?( 10,5" levee rengas ottaa ääriasennossa jouseen kiinni).. tarviiko 10" leveet vanteet spacerit??
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
Itellä on 33x12,5 ja vanteet 8 x (et-20) ja jousipakkoihin aivan täys ääriasennossa kiinni! mutta sitähän voi rajottaa prikoilla. Et kyllä noilla 8 vanteilla toimii! En suosittelis speicereitä tai -44 vanteita! Alkaa murrosten päälle käymään!
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille www.lvikemppioy.webs.com |
#3
|
||||
|
||||
kyllä ottaa kiinni jo 10,5" levee rengaskin mutta taitaa johtua renkaan reuna nappuloista(fedima extreme) Ajattelin vaan että kuinka raakasti esim. 33x12,5 boggerit ottaa kiinni??
|
#4
|
||||
|
||||
Ei ottanut pahoin kiinni ainakaan mun suikassa, noi myynnissä olevat pökkyrät.
Sitä paitsi sitä kääntö kulmaahan voi todellakin rajoittaa, ettei sit ota kiinni. |
#5
|
||||
|
||||
Vaikuttaskohan tohon yhtää ku sulla on hilun akselit siinä
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
#6
|
||||
|
||||
piti kanssa kysyä samaa kun ainakin vanteissa näyttäs 6 pulttia olevan
|
#7
|
||||
|
||||
No vaikka onkin hilun akselit, niin täytyypi muistaa et on ne jouset muuten jonkin verran leveemmällä kuin alkuperäisesti. Joten ei ota kiinni myöskään vakio akseleilla, kunhan on vain oikeanlaiset vanteet.
Onhan mulla nyt suikassa 35/16-15 pökkyrät ja nekään ei ota kuin maxi joustatuksessa kiinni lehtiin jos on johonkin päin täydet kääntymät. |
#8
|
||||
|
||||
Onks jalkatilat kavennettu korinkannakkeita myöten vai akseli siirretty eteenpäin?
|
#9
|
||||
|
||||
onko porukalla kokemuksia että kuinka suikka kestää esim.33x12,5 renkaita vakio akseleilla(hajooko murrokset, vetarit kuinka paljon helpommin??)
Oon itse ruvennut kallistuun 31x10,5 fedima sirocoihin, on ainakin karkea rengas, ei nyt ihan bogger mutta ei kaukana? ainakin puolet halvempi. onko kokemuksia suzukin alla?? Viimeksi muokannut sami.k : 10.05.2009 09:04 |
#10
|
||||
|
||||
Geswaksella oli 410:n alla 33x12.5x15 boggerit ja hyvin kesti akselit, mut tää on nyt kyl ihan kuljettajakohtainen kysymys miten ne akselit kestää!!
|
#11
|
||||
|
||||
Itsellä oli autossa noi feriman (bokkerin kopio)31/10,5 x15 ensin 7" vanteella josta oli keskusta viety hieman sisäänpäin ja lopuksi 10" vanteilla ja ei ottanut kiinni lehtijousin toimi moitteettomasti ja pitoa löyty eteenpäin mutta talvella sivuttais pito heikko.
|
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ilman lukkoja saattaa kestää jollainlailla mutta etulukolla saa murrokset välillä aika helpostikin rikki. Renkaina mulla on ollut 33x12,5, 33x13,5 ja nyt 33x15,5. 12,5 Boggereilla tais jostain syystä vetovehkeet kestää parhaiten. Jos haluais sellaiset kummit että vois huoletta ajella niin 31":set. 31x12,5 Boggereilla ei muistaakseni hajonnut mitään voimansiirrosta. Ite olen alkanut pihtaamaan etulukon käytössä siinä toivossa että murrokset ja vetarit pääsis helpommalla. Marko |
#13
|
|||
|
|||
Lainaus:
ei oo siirretty akselia mut jalkatilat on rällätty ja nuijittu ja muokattu muuten vaan silleen et mahtuu.. ja jonetsun suikkaa on huono käyttää vertauksena normi suikkaan ku akselit on ~20cm leveemmät ja jousia on levitetty ~10cm... 33x12,5 pokkeri 7"vanteella otti hiukka pakkoihin kiinni kun täydet käänti. 10" leveellä et-44 nii nykyään mahtuu 35x16pokkeri jo kääntyy... tossa näkyy huonosti et kuinka paljo lokareita/jalkotiloja on muokattu. nykyään hieman matalampi kuin tossa kuvassa sori, tul vahingos iso kuva... Viimeksi muokannut jv : 11.05.2009 10:54 |
#14
|
|||
|
|||
onko tuo 410 jos niin miten oot ohjauksen tehny??Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
on joo 410, mut hiluksin akseleilla ja jousilla soa:na. hi-steer olkavarret tuli trail gearilta ja simpukka ol vakio. sitten vaan tein sopivan ohjaus varren missä ol toisessa päässä suikkaan sopiva nivel ja toisessa päässä tojotaan sopiva.
|
#16
|
||||
|
||||
itellä oli sj413 sirocot,
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...ki+kivella.jpg jotka vaihdoin trial adeihin.. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...trial+adet.jpg Sirocossa on kyllä hyvät kylkisuojat mutta kyllä tuo "bogger" pitää perkeleesti! Suosittelen, enkä kyllä ole törmännyt mihinkäään sivuttais pito ongelmiin. Kyllähän järellä ajatellen se on liukkaampi kuin sirocco. Mutta itse en ole kokenut mitään ongelmia sivuttais pidon suhteen. Jos peppu kestäis ni pistäsin 31" / 12.5 aidot boggerit. 33" vaatin jo korin korotuksen... ja vetovehkeet tuskin kestäis kovin kauaa. |
#17
|
|||
|
|||
Susussani on ollu nyt pari vuotta 33x12,5 15". 10" vanteilla ja -44 et. ei oo mitn menny vielä rikki, eikä pettäny ja nilkka suorana on ajettu miltei koko ajan
|
#18
|
||||
|
||||
ottaako kuinka kiinni äärijoustoissa??
|
#19
|
||||
|
||||
Geswas myös vaihtoi Boggerit Fedimoihin jossain vaiheessa, perusteluna että Fedimat on paljon halvemmat ja melkein samanlaiset pidot. No sitten kun Fedimoilla oli ajeltu jokunen muta-EK niin ääni muuttui kellossa ja Boggereiden myynti rupesi ehkä jopa hieman kaduttamaan. Onpahan vaan jäänyt mieleen tämä tarina
__________________
Montenegro Off Road Club |
#20
|
||||
|
||||
Jos peppu kestäis ni pistäsin 31" / 12.5 aidot boggerit. 33" vaatin jo korin korotuksen... ja vetovehkeet tuskin kestäis kovin kauaa.[/QUOTE]
eihä siin mitää kori nosteta vaa laikka kouraa ja avartamaa kaaria
__________________
Montenegro #65 |
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
minkä kokoiset tossa omassa suikassas on? |
#22
|
||||
|
||||
mielipiteitä tähän asiaan on yhtä monta kun vastaajiakin
omia kokemuksia 33 renkaalla akselit kestää kohtuu hyvin ilman lukkoja 31 renkaalla etu vetarin/tikun saa paskaksi lähes joka ketta kun lukkoa käyttää takavetari kestää jonkun verran paremmin mut kyllä niitäkin välillä menee 33x13.5 rengas 10" vanne et-39 otta jousipakkoihin kiin ilman kännön rajoitusta kaariakin saa jonkun verran avartaa et mahtuu pyörimään soalla |
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
33x12,5 R15. ja 8`` vanteella on kääntymistä pitäny pikkase rajottaa mut hyvi on menty ja paikat on kestäny ja on arb:t molemmissa päissä
__________________
Montenegro #65 Viimeksi muokannut R-Lempiäinen : 25.05.2009 22:07 |
#24
|
||||
|
||||
tossa sinisessä 31x11.5 ja
keltasesa 33x13.5 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan suzukiin | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.10.2008 18:16 |
O: Suzukiin 15" vanteet | UPO | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 13.02.2008 17:41 |
suzukiin traction bar? | sami.k | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.01.2008 15:21 |
Suzukiin kierrejouset | swamber | Tekniikka & Jutustelu | 38 | 04.09.2006 08:30 |
Välitykset Suzukiin | Hessu_Hopo | Tekniikka & Jutustelu | 43 | 25.07.2005 18:48 |