![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() 230v kompura autoon?Onkos jollain invertterin kautta tommosta töpselivirtasta kompuraa autossa? Pieni viimeistelynaulaimen kompura kenties?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
on ja toimii ihan riittävän hyvin.600w invertteri ja sencon pikku kompura
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Perkules, nyt sain oikeen turbo-idean... Koitan rakennella jotain ihan siis ihan omakätösesti.
Salaisuuksien verho saattaa aueta jopa jo huomenna... ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Helppo ja halpa ratkaisu jos käyttää paineilmaa vain lukoille. Omassa Yaman kompura joka ottaa tehoa n. 300w.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itse arvon tässä, että olisi jouten yksi 1,5kw 25L kompura, josko sitä hojoon suunnittelisi, mutta taitaa olla turhan iso sekä fyysisesti että virrankulutukseltaan. Käyttö lukoille ja renkaille. Toisaalta 25L säiliöllä hätätapauksessa käyttäisi pulttikonetta hetken.
Invertterin pitäisi vissiin olla sitten se 1500w jatkuvaa, ja ne taas maksaa mansikoita.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onkos noiden inverttereiden kanssa sama juttu kuin aggregaateissa, eli suositellaan kompressorin oikosulkumoottorista johtuen kaksi kertaa niin tehokasta agrea kuin mitä on kompuran moottorin nimellisteho? Siis esim. 1.1kW kompressori tarvitsee 2200kVA agregaatin jne. Paljonko siis pitää invertteri olla ylimitoitettu, että kompura pyörähtää käyntiin?
Jos joku tietää kertoa kokemuksia aggregaatti + kompressori -yhdistelmästä, eli minkä tehoinen yhdistelmä lähtee käyntiin ilman, että agregaatti kyykähtää, niin niitä kaipaisin.
__________________
Jukka |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ST-kortti 52.40 "Pienjännitteisen siirrettävän moottorigeneraattorin liittäminen sähkölaitteistoon" kertoo seuraavaa.
Suorassa käynnistyksessä oikosulkumoottorin nimellisvirta ei saisi enenpää kuin 10% generaattorin nimellisvirrasta. Tähti-kolmio-käynnistimellä voidaan käyttää 3 kertaa suurempaa moottoria. Myös pehmokäynnistin mahdollistaa suurempien moottoreiden käynnistämisen.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Pehmyt käynnistinLainaus:
Jep 1650W :seen koneeseen maksaa pehmyt käynnistin 25€
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita Viimeksi muokannut sjeeppi : 29.04.2009 09:36 Perustelu: Lisätty hinta |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mökillä olevaan aggrekaattiin (ei kinuski) ilmoitetaan jatkuvaksi tehoksi 4,1 kW ja hetkellinen teho 6,75 kW. Tällä saa vaivoin käyntiin sähkömoottoriteholtaan 2,25 kW paineilmakompressorin. Kompura ei yleensä lähde käyntiin suoraan, vaan sitä pitää starttailla muutamia kertoja. Sitten, kun ensimmäisen kerran on käynyt ja nostanut paineet, niin sitten kyllä käynnistyy jatkossa hyvin (johtuisko sitten lämpiämisestä vai paineiden noususta vai mistä lie).
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Generaattori voimanulosottoon? jos löytäis jostain isomman virtalähteen esim veneen diesel agregaatista tai vastaava vois saada suht edullisesti jos kone vaikk paskana..siinä voipi sitten kytkeä kompuroita telkkareita mikroaaltouni jääkaappi ja kaikki :P
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tommonen pikku senko 300w lähtee käyntiin 300w inverterillä pikkiteho inverterissä on ilm1000w läppärin kun laitto rinnalle niin sitten polti sulakken lähti kyllä molemmmat pyörimään kun korvas alkuperäsen 20a sulakken kolmekymppisellä tällähetkellä on 600w inverteri tossaa käytössä meinasin että saatta rasittua liikaa toi pienempi |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kolmivaihevirtaa antavat aggregaatit ei näytä paperitietojen mukaan kovin kummoista yksivaihekuormaa sietävän, eli hankalampiin yksivaihekäyttöihin olisi paras olla yksivaiheisella generaattorilla varustettu malli, sillä saa suuremman vaihevirran kuin samantehoisella kolmivaihekoneella.
__________________
Jukka |
#13
|
|||
|
|||
![]()
1000w kantti invertteri ja pikku senco hyvin on pelittäny.
ja muutamaan otteeseen on 39,5 irokkeja täytelty kun ilmat jostain kumman syystä on karannu..
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Itse ratkaisin ongelman asentamalla volvoon kiinteästi 2.1kw agrekaatin(saman hintainen kuin 1500w invertteri).
Riittää käyttämään 1500w:n kompuraa. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Inventteri
Moi.
Meillä töissä laitettiin 3000W inventteri huoltoautoon ja se vaivoin jaksaa käyttää 2,2 kw kompuraa, eikä sekään käynnisty pakkasessa. 1600w Wurth rälläkkä ei sillä käynnisty ollenkaan, mutta 2100w Bosch kyllä pelaa. Mikä lie pehmeekäynnistys siinä pienemmässä.
__________________
Jos pyörä ei vedä,----se jarruttaa XJ-90 Honda Fourtrax 300 Kia Sorento Valmet 903-4 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Tämmönen moottorien käynnistysten pohtiminen on ihan loputon suo. Sähkömoottoreita on niiiin montaa sorttia, että mitään varmaa ei voi sanoa niiden käynnistymisestä näissä olosuhteissa. Soppaa sekoittaa vielä eri inverttereiden ja aggregaattien ominaisuudet.
Sitten vielä kun lisätään keittoon käynnistimet niin kukaan ei varmasti tiedä mitä tapahtuu. Pitää ihan omin pikku kätösin koittaa.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#17
|
|||
|
|||
![]()
No ylläolevasta huolimatta tällainen paketti on HJ:ssa: 1.5kw kompura ja invertteri jolla paketissa ilmoitetaan jatkuvaa tehoa 1.5kw ja hetkellinen 3.0kw, invertterin päällä taas lukee että on 1.7kw malli. Vähän jännitti kyllä että kuinka pelaa mutta eihän siinä mitään ongelmaa ollut.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Invertteri on 12v ja sille on oma 95ah akku, että eipä ole mittailtu kun ei ole niin tarkkaa, mutta ei se niin alhaalla vielä käynyt että alijännitteen takia sammuttaisi invertterin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kompura autoon+ Maastotunkki ? | -Explorer- | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 16.09.2011 20:39 |
Vaihtoa Volvo 303 / asunto autoon / LINJA autoon? | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 27.04.2008 18:48 | |
O: Hydraulikoneikko 230v tai 340v | Taisto | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.12.2007 12:32 |
8mm vaijeria 1e/m+vesikennolämppäreitä 230V | Wepa | O/M/V Muut | 3 | 17.09.2005 15:12 |
O: 12->230V invertteri min. 600W | Paavo | O/M/V Muut | 13 | 17.08.2005 09:12 |