Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.04.2009, 18:28
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

BJ+katsastus turbolle?


bj 42 pitäis käydä muutoskatsastamassa lähipäivinä turbolle ja välijäähdyttimelle...
mitäs kaikkia dokumentteje nyt sit tarviin mukaan tehotodistuksen lisäksi?
pitääkö olla todistus siitä että jarrut sekä alusta vastaa mallisarjan tehokkainta (FJ)tä..?
jos joltain semmosia dokumentteja löytyy niin olisin hyvin kiitollinen!

niin, ja paljonkos sitä tehoa nyt siinä fj:ssä olikaan eli kuinka paljon beejiihin saa katsastettua? tosin tuskin tuosta tolla vakiopumpulla ainakaan hirveesti yli 120hv löytyy...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.04.2009, 19:02
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

itse kun aikanaan berttaa muutostin ahtimelle ja coolerille niin tais olla motonetin varaosaluettelo josta osoitin että jarrut on yhteneväiset fj/bj, ja sitten tais vielä olla joku korjaamo manuaali lisänä. mutta nää on taas näitä tapauskohtaisia juttuja että milloin ja missä kelpaa mikäkin dokumentti.

suosittelen kuitenkin ekana käydä jutustamassa konttorilla jonkun inssin kanssa ja sitten kun meet muutostamaan niin pyydät saman heebon kattomaan laitteesi livenä, tää on havaittu aika hyväksi menetelmäksi monessa asiassa. kun inssi itse määrittelee pienen johdattelun ohjaamana ne paperit mitkä riittää niin niihin on hyvä vedota että näinhän se sovittiin.... ja jos joku heittäytyy oikein hankalaksi niin ettii toisen katsurin tilalle, mitään ei ole silloin menetetty kun leimaamista ei ole aloitettu.

joskus saattaa hommat mennä hankalaksi jos oikein "puskista" pääsee maasturin muutostuksen tms. jutun kanssa yllättämään jonkun inssin. sehän on tosi juttu että halutessaan konttorilla voidaan tällanenkin juttu tehdä liki mahdottomaksi leimata vaikkei siinä mitään pitäis ollakkaan.

niin ja tietenkin dynopaperit sopivilla lukemilla, olikohan fjssä jotakin 135hv ja siitä kun vääntää rosentit päälle niin hyvin saa b tai 3b puhaltaa että menee yli sallitun....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2009, 19:04
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Teho tuskin on noussut yli 20 prosenttia takapyöristä mitattuna,eli käyt am worksilla tehomittauksessa,ja painelet konttorille sen lappusen kanssa.

Sillä se ainakin itellä onnistui.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2009, 19:06
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Ja uudemmassa 4 litran koneessa taisi olla n.155 kaakkia,eli ei huolta että menisi yli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.04.2009, 23:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Mee ja kaivele ja printtaa molempien mallien (BJ42/FJ40) jarruosat: www.toyodiy.com
Samoja niiden pitäisi käsittääkseni olla, FJ40:ssähän on levyt edessä jo 70-luvun puolenvälin jälkeen, BJ40:ssä ei koskaan, vasta 42:ssa. Joten turbotettuun BJ40:een tarttis vaihtaa levyt eteen (ja oliko takarummutkin suuremmat?).

FJ40:n speksit löytyy vaikka: http://www.tlc4x4.com/2000/SpecPages/fj40_specs.htm
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.04.2009, 08:52
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mee ja kaivele ja printtaa molempien mallien (BJ42/FJ40) jarruosat: www.toyodiy.com
Samoja niiden pitäisi käsittääkseni olla, FJ40:ssähän on levyt edessä jo 70-luvun puolenvälin jälkeen, BJ40:ssä ei koskaan, vasta 42:ssa. Joten turbotettuun BJ40:een tarttis vaihtaa levyt eteen (ja oliko takarummutkin suuremmat?).

FJ40:n speksit löytyy vaikka: http://www.tlc4x4.com/2000/SpecPages/fj40_specs.htm
Kiitos. eiköhän noilla luulis riittävän!

vasta 20.päivä maanantaille sai am-worksille ajan... nooh, kerkee vielä tekemään muita juttuja ennen sitä!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.04.2009, 16:03
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Tänään kävin hakemassa leiman papruun -Matti- :in antamien linkkien kautta löytyi riittävät tiedot, sekä dynolappu oli mukana.. vaati vaan tulostamaan myös laput siitä että akselit sekä molemmat jarrut ja jouset on samanlaiset kuin fj40.
Vähän liiankin turha katsuri tais olla... Laitto vielä otteeseen korjauskehotuksen kun ovet oli jääny kotiin!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbolle vettä ja öljyä? Juh0 Tekniikka & Jutustelu 17 15.10.2008 06:23
Muutoskatsastus turbolle j1s Tekniikka & Jutustelu 14 29.09.2008 23:12
hj60 muutos katsastus turbolle. syrkki Tekniikka & Jutustelu 21 21.07.2007 14:49
mistä hj-60 turbolle voitelu? Jani E Tekniikka & Jutustelu 11 30.03.2007 05:01
Patrollin muutoskatsastus turbolle? AJK Tekniikka & Jutustelu 13 08.01.2007 01:24


Sivu luotu: 23:29 (GMT +2).