![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() mb g 300 henkiinherättelyTerve, tilanne on kaikessa lyhykäisyydessään tämä, isän vanha mersu pitäis itselle kalliokikottimeksi herättää henkiin. Koska olen käytännössä täysin kokematon harrastaja niin kaikki mahdollinen tieto olisi tervetullutta ettei mielenkiinto lopu mahdottomiin kysymyksiin. Autosta on ensin korjattava kuskin puolen takapyörän iskarin korvake (se yläpuolinen) mitä muita paikkoja kannattaa vahvistaa samalla kun kori varmaankin tarvitsee nostaa pois jokatapauksessa? Moottorista löytyy hönkää se 80hv, pientä lisäpotkua kaipailisin, hyviä ohjeita tee se itse henkiseen rakenteluun? isä on automekaanikko niin saa opettaa. ![]()
|
|
|||
|
|||
![]()
ei suinkaan tarvi vaihtaa konetta, lisäät siihen vaan turbon ja teetät syöttöpumpun (7mm tapeilla) niin tehoa löytyy helposti. Omasta löytyy säädöistä riippuen aina 200hv asti, ja jos sekään ei riitä niin sitten uudempi 6 pyttynen td, siitäkin saa tarpeen tullen noin 500-600hv
![]() runkohan näistä ei ruostu muualta kuin juuri tuolta takapään iskari/jousi kiinnikkeistä todella hyvä offi aihio, ja kelpaa vielä ajella maantielläkin ![]() Viimeksi muokannut HV : 30.03.2009 16:06 |
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän siinä riitä ku korottaa ja hankkii vaikka 33" renkaat.Voiman tarve tulee sit joskus, ajetaanhan tonnisella susullakin offia
|
|||
|
|||
![]()
joo jonnekkin tonne 150-200 pitäis saada siten että se vetäis vielä riittävän alhaalta. tiedätkö onko niistä pakosarjoista jossain kuvia, mittoja, ohjeita?
|
|
|||
|
|||
![]()
ei muuta kuin metsästään alkuperäistä turbosettiä, kysele vaikka tuolta www.mersuforum.net
tolla vakioturbolla vetää hyvin pienillä kierroksilla |
|
|||
|
|||
![]()
http://www.mersuforum.net ja http://www.mese.fi/ sivustot on täynnä tietoa diesel virittämisestä. Ei muuta kuin sinne tutkimaan.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hyviä vinkkejä on myös holysmoke.fi sivustolla ja ittelläni on menossa jonkulainen turbotus rojekti tuommoselle 300 vapari koneelle. En tiiä vielä miten onnistuu mutta tarkotus ois päästä viikonloppuna ajelemaan. Mitä oon kyselly ja kuulostellu niin tuo vapari koneen pitäs kestää tuo 150hp mutta siitä ylös päin kannattas harkita turbokoneen laittoa tai vaihtaa ainaki männät ja kansi.
|
||||
|
||||
![]()
harvoin on kyllä sellaisia tilanteita että ajaminen VAATISI 200hv että se onnistuisi? Toki alavääntö varmasti kelpaa kaikille, mutta huipputehoa tarvii tosi harvoin. Sinuna panostaisi myös välityksien tihentämiseen eli etsi se 5v pakun laatikko, jossa on se "pikkuykkönen" (vaihdekaavioissa vasemmalla ja alhaalla). Tästä on taatusti konkreettista hyötyä siihen kalliokiipeilyyn...
|
||||
|
||||
![]()
Se on kyllä totta, ettei sitä huipputehoa niin hirveen usein tarvii, mut silloin kun sitä tarvii ja sitä ei ole, niin kyllä sekin ketuttaa.
Mulla on mesessä OM617 turbo ja kyllä asialle on jossain vaiheessa jotain tehtävä, et se jaksais edes 35" pyörittää kunnolla. Jos päädyt siihen tulokseen, et kone vaihtoon, niin melkein suosittelisin suoraan sitä OM603:sta ja siihen automaatti perään. |
|
|||
|
|||
![]()
eijei, olen muotoillut ton teholisäyksen tarpeen huonosti, mersuhan pitää pysyä kilvissä. sillä pitää melko usein kiskoa yli 3t kärryillä perässä, siihen tämä 150-200hv, alaväännön pitää säilyä sitä kalliokikkailua varten... metsässä se menee tuolla 80hv vallan mainiosti.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
tehoa ei voi koskaan olla liikaa
![]() mutta pelkkä turbo ei tee autuaaks, lämpimästi suosittelen kyllä tota syöttöpumpun virittämistä kaikille mersun omaaville on meinaan hymy oikeesti herkässä kun painaa petaalia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Olen samaa mieltä. 400:nen vaan pellin alle, niin on tehot ja väännöt samassa paketissa
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
niin se kait pitänee... mites läjästä nostetaan syöttöä? siis tost seiskakympistä, joku vähän kattavampi selostus?
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
laatikon tyyppi on 711.110 (tais olla vielä 711.116, 711.112-3 ??)
|
|
|||
|
|||
![]()
OT mulla olisi tommonen pakun laatikko myynnissä jos kiinnostaa
|
|
|||
|
|||
![]()
Kiinnostaa toki tuo laatikko. Meneekö vaihteet mukisematta päälle ja muutenki onko kaikinpuolin kunnossa? Mitä hintaa oot ajatellu ja missäpäin loota asustaa?
|
|
|||
|
|||
![]()
Semmoinen pikku neuvo aloittelijalle..
Älä räjäytä hommaa liian isolleen. Pistä auto ensin ajokuntoon, ajele parit safarit NAUTI HARRASTUKSESTA Kyllä niit massiivisia tekniikkamuutoksia kerkee tekemään myöhemminkin. Nimim. Liian monta isolleen heitettyä keskenjäänyttä projektia nähneenä (tosin saahan sit noita pulivalmiita aihioita taas halvalla....) |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
mut se läjän syöttö?
|
|
||||
|
||||
![]()
Haulla löytyy http://forums.offipalsta.com/showthr...6n+s%E4%E4t%F6
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...en minäkään, mutta kiva topic seurattavaks... kaikkea asiaa, ja etenkin nuo LäJä kysymykset ![]()