![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Laatikossa kolisee???Kaikilla muilla vaihteilla paitsi nelosella kolisee, jopa vapaalla. Kolina loppuu kun painaa kytkintä mutta alkaa uudestaan kun nostat kytkimen. kolisee kierrosten mukaan. Oisko joku laakeri? Vielä sen verran että alko kolisee ihan suoralla tiellä hidastaessa risteykseen. Liikkuminen ei töki eikä missä muuten huomaa mitään eroa. Koliisee vaan lujaa ja vaihteet ei vaikuta kolinan nopeuteen. Joka vaihteella kolisee samalla lailla paitti sillä nelosella. Ja auto siis hilux 89 ln110
Viimeksi muokannut j1s : 29.01.2009 18:36 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
oliskohan kytkimen painelaakeri
__________________
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, saa siitä palkan ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Parempi veikkaus voisi olla vaihteiston sivuakselin laakeri. Ihan näin äkkiä heitettynä. Painelaakerihan ääntää kytkintä painettaessa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
se kuulu kyl laatikon etu päästä. voi koittaa viel raottaa sitä kumia siin kytkin vivus jos kuuluis lujempaa...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Varmaan ne akselit siellä laatikon sisällä yltää aika lähelle laatikon etupäätä ja sielläkin laakerit on...kun eikös just nelosvaihteella pitäs olla ns. suora veto laatikon läpi jolloin ne muut romut on vapaalla?
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
juu niin pitäs olla suora. ja luulis että jos joku ratas rikki ni pitäs tehä muutakin kun vaan kolista.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja todennäköisesti olis ainakin yksi vaihde hukassa...mut voi tuostakin seurata hammassärkyä jos akseli pääsee kovin liikkumaan.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
eli jos kolina kuuluu vaihteen ollessa vapaallakin ja suoran(4) vaihteen ollessa päällä ei kuulu ääntä koska sivuakselin ja pääakselin välillä ei ole hammas kosketusta joten vika on ehkä sivuakselissa...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Juurikin näin. aina vapaalla ei kuulu mutta kytkintä kun pumppaa että sattuu tarraan sopivaan kohtaa niin rupee kuulumaan
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Minä veikkaisin kytkinakselin laakeria. Nelosella ajettaessa laakerille ei tule merkittävää rasitusta, muilla pykälillä tulee.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kytkinakselin laakeria veikkaan minäkin. Ainakin joissain toyon laatikoissa vaihto onnistuu laatikkoa purkamatta kun irrottaa sen maljan laatikon päädystä
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
oletko kokeillut pyörittää laatikkoa sillai että aluevaihde on vapaalla ja sitten käyt askin kaaviota läpi, voit vaikka itse mennä auton alle kuuntelemaan ja paikallistamaan ääniä. pääakselin laakeria ei saa vaihdettua ilman laatikon avaamista, näin ainakin muistelen.
ja kannattaa tässä vaiheessa laskea öljyt pois ja katsella mitä niiden mukana poistuu laatikosta, myös magneettiroppu juoruaa aika hyvin jos siinä on sellanen piikkisika kiinni. tai sitten toinen vaihtoehto on ajaa vika ulos, tämä tosin saattaa olla kalliimpi tapa tutkia äänien syntyperä.... |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä nostan lootan pöydälle. ei oo varaa lisää sitä rikkoa. harmi vaan kun noin 2kk sitte oli laatikko irti. ois voinu sillon kyllä jo varotella....
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Omassa keltasessa tuli sama vika kahteen laatikkoon ja pääakselin ja sivuakselin etummaiset hammaspyörät rikki molemmissa.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Oliko kalliit varaosat? ja mistä ostit?
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
uutta lootaa vaan, en edes ruvennut miettimään korjausta. lopulta siihen tuli 110 hilun loota, mikä ei kyllä kauheasti poikkea noista vanhemmista. Vika ilmeisesti syntyy, kun pääakselin kytkimen puoleinen laakeri väljistyy ja hampit pääsee hyppäämään. Mulla loota numero 2 meni lopulta sellaseks ettei ajaa voinut ollenkaan kun metrin välein paukahti.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Sen verran voin jo sanoa että ainakin yksi hammas tuli laatikko öljyn mukana ulos... loota nyt irti mutta pitäs saada viel talliin sisää se. ei yksin onnistu
![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Tuttu ongelma näyttäs olla. Vaihdon ite joskus kevällä laatikon laakerit. Oli ruma ääni melkein joka vaihdetta paitsi nelonen.
Täältä tilasin--> http://www.tamgears.com |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolta näkee miten kalliita alkuperäisosia on esim hilux kannatinlaakeri, toyota liikkeessa 150,-/ Tamgearsilla 64,-!! |
#20
|
||||
|
||||
![]()
joo eipä noiden rattaiden hinnat muo oikeen nappaa. halvemmaks tulee ostaa toinen laatikko
Ja kannatin laakeri makso 180e ![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Osta laatikko, mutta ole tarkkana. Itselle keltaseen tuli 20tkm ajettu kaivosauton laatikko, joka kyllä kesti kasassa mutta äänti sekin ja vaihteet pomppi pois päältä. Taitavat olla nuo hilun lootat suht herkkiä, ainakin sopivilla ahtopaineilla ja isommilla pyörillä.
|
#22
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiluxin vaiheloota kolisee! | lapikas | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 12.09.2007 20:04 |
Laatikossa pärähtelee?? | anonyymi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.07.2006 08:06 |
Ja taas kolisee. | -P- | Chit-Chat | 28 | 28.03.2006 16:56 |
BJ:n SOA ja kardaanikulma laatikossa | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.01.2006 03:34 | |
samuraita just huollettu ja nyt kolisee | katjansamurai | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 15.12.2005 19:43 |