Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.01.2009, 19:57
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.281
Perusasetus

Bensatankin paluulinjan puuttuminen


Joo kyseessä mazda 2600 bensa koneella ja siitä on tukittu bensatankin paluulinja sekä kaasarilta että tankilta. mahdollisesti vuotaa? Eli onko vaikutusta auton käytökseen/ bensan kulutukseen?
Iso homma ei olisi uutta linjaa laittaa mutta onko tarpeen?

Kiitokset näin etukäteen.

__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2009, 21:37
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

paluulinjan puuttuessa pumppu työntää kaiken bensan mitä vain jaksaa kaasarin läpi joten voi olla hyvinkin vaikutusta ainakin kulutukseen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2009, 22:06
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Bensapaineita saa nostettua kuristamalla paluulinjaa eli nyt siulla on siis äärimmäisen viritetty moottori! =)
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.01.2009, 11:20
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 932
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
paluulinjan puuttuessa pumppu työntää kaiken bensan mitä vain jaksaa kaasarin läpi joten voi olla hyvinkin vaikutusta ainakin kulutukseen

Tai sit ei työnnä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.01.2009, 13:40
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Kaasarissa kohokammion neulaventtiili sulkee kohon avulla bensan virtauksen kaasarille.
Vanhemmiten tuo neulaventtiili alkaa vuotamaan ja kone käy rikkaalla, varsinkin pienillä kierroksilla,
kun se kone ei kerkiä polttamaan kaikkea ylimääräistä tavaraa mitä sille annetaan.

Neulaventtiilin vuotaminen näkyy yleisimmin sillä, että bensaa alkaa valumaan jostain kaasarin yläosassa olevasta kohokammion tuuletusreiästä
(tätä reikää ei ole kaikissa kaasareissa => bensa palaa koneessa ylimääräisenä annoksena).

Auton alkuperäinen mekaaninen bensapumppu ei normaalisti nosta painetta kuin alle puolen baarin paikkeille. Monissa autoissa (varsinkin tuoreemmissa)
on tuo paluulinja rakennettu tehtaalla valmiiksi, koska autoa on saanut sekä kaasari-, että ruiskuversiona. Ruiskuversiossa tuo paluulinja on erittäin
tarpeellinen, koska bensanpaine putkistossa on luokkaa 2,5 ... 3bar ja vähän viritetyissä jopa ylikin 5baria. Silloin on Pakko ajaa ylimääräinen bensa takaisin tankkiin,
koska pumpun tarjoama tuotto ja paine on erittäin suuri. Katkenneesta letkusta bensa lentää monta metriä.
Tämä ei ole se pääasia, vaan se, että ruiskukone käyttää tuota säädettävää paluuvirtausta toimiakseen kunnolla.

Näihin kaasariversioihin on sitten laitettu sellainen mokkula konehuoneeseen, että se ylimääräinen bensa, mikä ei mahdu menemään tuosta kaasarin neulaventtiilistä läpi,
virtaa paluuputkea pitkin takaisin tankkiin. Se säästää vähän tuon bensapumpun kalvoa ja kaasarin neulaventtiiliä, koska pumpun ei tarvii
"suotta" pitää yllä "korkeaa" (0,5bar) bensan painetta.

Mikään elintärkeä asia se paluuputki ei ole kaasariversiossa. Mahdollisesti vuotava neulaventtiili vain lisää suotta bensan kulutusta.

Viimeksi muokannut Kartse1 : 27.01.2009 13:54
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.01.2009, 08:50
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.281
Perusasetus

Joo... Täytyypi ruveta vetelee uutta linjaa.. Kiitokset kaikille.
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Rangen bensatankin korkki RR82 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 28.05.2007 21:38
Suzukiin (SJ410) bensatankin korkkia Rainy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 18.03.2007 12:51
Bensatankin imuputki RR82 Tekniikka & Jutustelu 26 24.01.2007 22:03
O: SJ410 bensatankin korkki Rainy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 11.11.2006 18:04
O: Bensatankin panssari Blazeriin FinnDRZ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.10.2006 08:09


Sivu luotu: 02:19 (GMT +2).