![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Bensatankin paluulinjan puuttuminenJoo kyseessä mazda 2600 bensa koneella ja siitä on tukittu bensatankin paluulinja sekä kaasarilta että tankilta. mahdollisesti vuotaa? Eli onko vaikutusta auton käytökseen/ bensan kulutukseen? Iso homma ei olisi uutta linjaa laittaa mutta onko tarpeen? Kiitokset näin etukäteen.
__________________
KYM#5 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
paluulinjan puuttuessa pumppu työntää kaiken bensan mitä vain jaksaa kaasarin läpi joten voi olla hyvinkin vaikutusta ainakin kulutukseen
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Bensapaineita saa nostettua kuristamalla paluulinjaa eli nyt siulla on siis äärimmäisen viritetty moottori! =)
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tai sit ei työnnä |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kaasarissa kohokammion neulaventtiili sulkee kohon avulla bensan virtauksen kaasarille.
Vanhemmiten tuo neulaventtiili alkaa vuotamaan ja kone käy rikkaalla, varsinkin pienillä kierroksilla, kun se kone ei kerkiä polttamaan kaikkea ylimääräistä tavaraa mitä sille annetaan. Neulaventtiilin vuotaminen näkyy yleisimmin sillä, että bensaa alkaa valumaan jostain kaasarin yläosassa olevasta kohokammion tuuletusreiästä (tätä reikää ei ole kaikissa kaasareissa => bensa palaa koneessa ylimääräisenä annoksena). Auton alkuperäinen mekaaninen bensapumppu ei normaalisti nosta painetta kuin alle puolen baarin paikkeille. Monissa autoissa (varsinkin tuoreemmissa) on tuo paluulinja rakennettu tehtaalla valmiiksi, koska autoa on saanut sekä kaasari-, että ruiskuversiona. Ruiskuversiossa tuo paluulinja on erittäin tarpeellinen, koska bensanpaine putkistossa on luokkaa 2,5 ... 3bar ja vähän viritetyissä jopa ylikin 5baria. Silloin on Pakko ajaa ylimääräinen bensa takaisin tankkiin, koska pumpun tarjoama tuotto ja paine on erittäin suuri. Katkenneesta letkusta bensa lentää monta metriä. Tämä ei ole se pääasia, vaan se, että ruiskukone käyttää tuota säädettävää paluuvirtausta toimiakseen kunnolla. Näihin kaasariversioihin on sitten laitettu sellainen mokkula konehuoneeseen, että se ylimääräinen bensa, mikä ei mahdu menemään tuosta kaasarin neulaventtiilistä läpi, virtaa paluuputkea pitkin takaisin tankkiin. Se säästää vähän tuon bensapumpun kalvoa ja kaasarin neulaventtiiliä, koska pumpun ei tarvii "suotta" pitää yllä "korkeaa" (0,5bar) bensan painetta. Mikään elintärkeä asia se paluuputki ei ole kaasariversiossa. Mahdollisesti vuotava neulaventtiili vain lisää suotta bensan kulutusta. Viimeksi muokannut Kartse1 : 27.01.2009 13:54 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo... Täytyypi ruveta vetelee uutta linjaa..
![]()
__________________
KYM#5 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Rangen bensatankin korkki | RR82 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 28.05.2007 21:38 |
Suzukiin (SJ410) bensatankin korkkia | Rainy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 18.03.2007 12:51 |
Bensatankin imuputki | RR82 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 24.01.2007 22:03 |
O: SJ410 bensatankin korkki | Rainy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 11.11.2006 18:04 |
O: Bensatankin panssari Blazeriin | FinnDRZ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.10.2006 08:09 |