|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
HDJ kone kirskahti jumiinJep ! nysse hajos: Hodari kävi kylmänä tyhjää, kolkotti kevyesti käydessään, kuten on tehnyt ennenkin, kierroksilla kolkotus vaimeni noin 5 min käytyään, alkoi ravistaa, hytkyi hetken, 20 sek kviik kviik kuten luisteleva hihna ääntää ja jursk, sammui jumiin... Öljyt laskin jo pois, ei edes sen verran lämmenny että olis höyrynny pakkasessa, ei pahan näköistä, eikä isoja partikkeleja Jumissa sen verran vanakasti, ettei pyörähdä startilla kuin hivenen, ja vingahtaa samalla, eli kipeetä on... Arvauksia ja veikkauksia viasta... Mainittakoon vielä, että autoon perimätiedon mukaan vaihdettu puolimoottori suht vähän aikaa sitten
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
no voi vittu. olisko sitten kk laakerit leikannu.
öljypohja vaan irti ja tutkimaan edit: ootko aikasemmin kattonnu siht niit laakereita? eli pystys sanoon onko kuin äkisti menny. osanottoni Viimeksi muokannut tjl : 27.12.2008 20:34 |
#3
|
||||
|
||||
mul olis tiedossa sit yks lohko 360tkm ajettu ja hintaa tais olla 400e.
5 mäntää tulee mukana ja 5 kankee. varmaan arvaatkin miks puutuu yks pari... kampiakselin kunnosta ei ole tietoa, eli saako enään koneistamalla. ja samalla kaverilla olis ehjä kansikin sitten, tosin ilman venttiilikoneistoa. ja silläkin hintaa 400e. |
#4
|
||||
|
||||
Varotteliko muuten , häviskö paineet tai jotain????
__________________
Little boys drive big toys |
#5
|
|||
|
|||
no voi paska otan osaa mutta kun saat selvyyttä mikä sieltä pärähti ni kirjoita lisää toivottavasti ei tulis kallis remppa
|
#6
|
||||
|
||||
Ei tainnu perimätieto pitää paikkaansa?
|
#7
|
|||
|
|||
Melkein yhtä paikkansapitävä ja lyhyt kuin miesmuistiin..Lainaus:
Inhorealisti |
#8
|
||||
|
||||
juu laakerivikaa epäilen kans, nyt potilas on tallis sulamas
lohko liikkuvineen tosiaan vaihdettu, ja tuskin on ajettu 50 tkm enempiä, tosin käyttö edellisilläkin ollut muuta kuin kevyttä... pidetään noit osasia mielessä, omituisesti vaan jymähti kylmänä, öljynpaineet näytti mittarin mukaan ihan ok - noin puoliväliä siirtäessä ja tyhjäkäynnillä alaviivalla, kuten ennenkin itse eniten epäilen huonojen öljyjen SUURTA vaikutusta, oli aikalailla liukasta ja ohkasta ulostullessaan, tarviis vaihtaa JOKA ajoreisun jälkeen, no oppiipahan täst taas muistamaan pannaan kuvia ja tietoa kunhan ölppäpohjan saa irti, ton vissiin purkaa tuol paikallaan hyvinkin pitkälti, ts. lohko kelluu autossa ja liikkuvat tulee ala- ja yläkautta pois
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
Otappas suuttimet irti ja kokeile pyöräyttää startilla. voi olla myös vettä männän päällä.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
Ei kai sinne mistään vettä männän päälle tule koneen käydessä, kun ei sukellettu.
Kyllä se vika löytyy voitelun puutteesta. Hiacen koneet leikkaili kiinni takapäästä pakkasilla kun öljypumppu oli etupäässä. Taas on pari hommaa, ettei pääse pee tylsistymään. Tsemppi kovasti. Tulen käymäseen lähipäivinä. |
#12
|
||||
|
||||
veikkaan et sil puoli mosal ei ole ajettu varmaan ku 20tkm?ja ne öljyt oli mobilia!ja oikeesti perimätieto pitää paikkansa kuitin muodos!
|
#13
|
|||
|
|||
Kampiakseli poikki...? Purkamalla siittä selviää. Ja on siihen se puol-moottoria vaihdettu, mäkin oon jtn kuitteja nähny...
Viimeksi muokannut Tuomo : 28.12.2008 05:14 |
#14
|
||||
|
||||
[QUOTE=pee;518773]Jep ! nysse hajos:
noin 5 min käytyään, alkoi ravistaa, hytkyi hetken, 20 sek kviik kviik kuten luisteleva hihna ääntää ja jursk, sammui jumiin... QUOTE] Eihän se nyt oikeesti ollu hihnan vikinnä--> laturi jumissa tjms.. Vaikka eipä tuo olisi ensimmäinen HDJ johon tulee vuoden ajuilla useampi remontti alakertaan.. laakerivika, kampiakseli poikki ja mikähän se kolmas oli.. |
#15
|
||||
|
||||
[quote=puikkis;518859]Ei kai sinne mistään vettä männän päälle tule koneen käydessä, kun ei sukellettu.
Lähinnä jäähdytysnestettä ajoin takaa, kannentiivisteen petettyä.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#16
|
||||
|
||||
olisko jakohihna menny poikki?? vaikka hihnan päälle päässyt vettä tai mutaa joka jäätyny.
|
#17
|
|||
|
|||
Lainaus:
Stooria vastaavista täällä: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=3079 |
#18
|
|||
|
|||
"Hodari kävi kylmänä tyhjää, kolkotti kevyesti käydessään, kuten on tehnyt ennenkin, kierroksilla kolkotus vaimeni"
No ei mulla kyllä 610 tkm ajetusta padasta mitään kolkotusta kuulu kylmänä/kuumana ei ennen eikä jälkeen laakerien vaihdon 608 tkm kohdalla. Laakerit oli kyllä ihan paskana. |
#19
|
||||
|
||||
Jep
siviilihodariin aikoinaan noiden pelotteiden mukaan vaihdettiin kk laakerit, ja hyvä niin, tässä tapauksessa ei oo tullut edes mieleen... kevyt naputus tosiaan kuulunut jonkin aikaa, olis ehkä pitänyt ottaa aiemmin auki kuva 5 sen kaulasta - tarvinnee purkaa lisää, liuskat siis oli päällekkäin ja pinta morjens nyt kyllä pyörii hereemmin kiitos myös henkisestä tuesta TimoP - - -
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#20
|
||||
|
||||
timop:ltä saa sit pienempään alikokoon niht kun tojolta, et voi saada ihan kalunki.
onneks ei veivi tullu läpitte! |
#21
|
||||
|
||||
anteeksi ot, MUTTA saakohan mistään hiluxin 2L2 mosaan halvempia kannenpultteja, toyotalla 18kpl 150€
|
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tossa vielä toinen paikka samalla haulla: http://cgi.ebay.ie/Toyota-Hiace-Hilu...742.m153.l1262 Viimeksi muokannut -MaTTi- : 01.01.2009 23:32 Perustelu: lisälinkki |
#23
|
||||
|
||||
Tuli seuraavanlaista schaissea vastaan kun purkutyöt edistyi:
Kampuralta yks runkolaakeri entinen, yllättäen se, jonka poraus vie kipeelle kiertokangen laakerille ! Eli todnäk tää meni kuitenkin niinpäin, että kampuranlaakeri alkoi pettää, irtoava aines tukkes öljykanavan kampuran sisältä kiertokangelle, ja kiertokangenlaakeri antoi ekana periks Mielenkiintoiseks asian tekee se, että kampuran runkolaakereita on kahta kokoa, eli 4 ja 5 merkeillä, lienee joskus korjattu puolimoottori... Seuraavaks mittaillaan koneistamolla, oliko ja ovatko kaulat saman kokoisia / koneistettavissa vielä, alikokoja näihin saa milliin asti... EDIT: kampuran laakeria... kampuraa... mikä muuten mahtaa olla tuo nysty tuossa limpun nokassa ??? ainoa tässä akselissa... kipeet... kiertokangen "hieman" piestyt laakerit
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 11.01.2009 22:04 |
#24
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tai ainaki näin olen antanu itelleni kertoa täällä internetin ihmeellisessä maailmassa. |
#25
|
|||
|
|||
Tuo akseli mahtaa olla niin uusí versio, että siinä on asentotunnistinta varten tuo nysty, 1HD-FTE:ssä on sähköisesti ohjattu pumppu ja se voi hyvinkin vaatia sen. Ei ole vielä kohdalle sattunut eikä siis varmaa tietoakaan, vahemmissa koneissa tuota kuitenkaan ei ole. Näyttää kuvan perusteella että tehtaalta se nysty on lähtöisin. Eikä ole vielä sattunut yhtään runkolaakerivikaakaan kohdalle, noissa rungoissa selkee voitelun pettäminen, ei eroosiovika niinkuin kk.ssa yleensä on.
Timop |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Gaz jäi jumiin | Topi1982 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.04.2007 08:30 |
Hilux 4X4 vm 1986 "etupää" jumiin | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2006 11:27 | |
Kyllä se suznaki jää jumiin... | valkkari | Chit-Chat | 3 | 23.10.2005 00:09 |
etupää jumiin | ttapio | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.09.2005 08:26 |
Härpätin leipoo jumiin | PikkuF | Chit-Chat | 3 | 02.11.2004 22:40 |