Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.12.2008, 17:06
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

4runnerin manuaali vaihdelaatikko?


ostin 3.0 bensa runnerin 93vm. huomasin tuossa ajellessa 1,2,3 sekä pakki jurahtaa kylmänä päälle laittaessa. ja muutenki nämä kyseiset vaihteet menee paljon huonommin päälle. kertokaapas viisaammat että minkälainen remontti odottaa. ja onko toyotan laatikkoihin kalliit osat vai kannattaako hommata toinen laatikko?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.12.2008, 17:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli Näytä viesti
ostin 3.0 bensa runnerin 93vm. huomasin tuossa ajellessa 1,2,3 sekä pakki jurahtaa kylmänä päälle laittaessa. ja muutenki nämä kyseiset vaihteet menee paljon huonommin päälle. kertokaapas viisaammat että minkälainen remontti odottaa. ja onko toyotan laatikkoihin kalliit osat vai kannattaako hommata toinen laatikko?
Kokeile uusilla öljyillä, saattaa korjaantua jollain Pösöön/Sitikkaan tarkoitetuilla laatikkoöljyillä. Niisson joku lisäaine.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.12.2008, 17:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

mulla lj:ssä sama ongelma vaihdoin kytkimen pää sylinterin ja vähän parani lisää neuvoja mullekkin kelpaa olisko työ sylinteri vai jopa laatikko
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.12.2008, 18:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.059
Perusasetus

No mitä se kytkin tekee? Jos pidät vaihde päällä kytkintä pohjassa tovin, pyrkiikö auto ennen pitkää lähtemään liikkeelle petaali lattiassa + vaihde ei lähde helposti pois päältä? Jos ei, vika ei ole kytkimen sylinter(e)issä eli vikaa pitää hakea muualta -> kannattaa aloittaa laatikon öljyistä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.12.2008, 22:47
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Tohon samaan ongelmaan olen törmännyt joissain resuissa mitä mullon ollu. n. 90% ongelmat on hävinnyt kun on ilmannut ja säätänyt kytkimen. Loput 10% ollu sitä että jotain on ollut rikki kytkinpolkimen ja kytkinasetelman välillä....

Eli tommosella ilmaus/säätö tepposella vois ihan heti aloittaa vaihteistoremontti. Tulee meinaan halvimmaksi jos vaihteet alkaa sitten peuhaamaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.12.2008, 07:55
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

runnerissa on vasta vaihdettu 80w90 öljyt mitä siiheen suosittelevat. ei ainakaan parantunu. välillä tuo 1 ja pakki ei meinaa mennä millään päälle mutta jos nostaa pikkusen kytkintä niin johan alko menemään. pitänee vaihtaa kytkin nesteet ja säätää kytkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.12.2008, 09:33
NymiS NymiS ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 01.04.05
Sijainti: ........
Viestit: 784
Perusasetus

Olisko asetelma painunut yli, eli levy loppu?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.12.2008, 10:25
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

Tuo kytkin kannattaa jokatapauksessa ilmata. sitä ei tule tehtyä liian usein.

Liekköhän runnerissa silmälaakeria? kuullostas, että silmälaakeri tahmoo... toinen vois olla että kytkin lopussa.... jos kytkimen aukaiseekannattaa vaihtaa silmälaakerikin(siellä kampiakselin päässä...)

onko muuten tuo 80-90 sopivaa runneriin? luulisin että tuonverta uudempaan laatikkoon joku 75-90?köhän se oli.. paksuilla öljyillä tahmoo vaihteet etenkin kylmänä...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.12.2008, 16:04
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti
Tuo kytkin kannattaa jokatapauksessa ilmata. sitä ei tule tehtyä liian usein.

Liekköhän runnerissa silmälaakeria? kuullostas, että silmälaakeri tahmoo... toinen vois olla että kytkin lopussa.... jos kytkimen aukaiseekannattaa vaihtaa silmälaakerikin(siellä kampiakselin päässä...)

onko muuten tuo 80-90 sopivaa runneriin? luulisin että tuonverta uudempaan laatikkoon joku 75-90?köhän se oli.. paksuilla öljyillä tahmoo vaihteet etenkin kylmänä...
tuota öljyä ohjekirja suosittelee. ostin koko kytkin satsin. pitänee vaihtaa niin eipä mene tuo laatikko pilalle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.12.2008, 01:24
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

75W-90 on vaan parempi kuin 80W-90.Sitä ei ilmeisesti oltu vielä keksitty silloin kun kirjanen on painettu...Vaiha öljyt synteettisiin 75W-90 öljyihin ennen kuin isommin purat mitään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4runnerin lukot..? Tekniikka & Jutustelu 23 12.04.2008 22:11
4runnerin tukivarsista Rak Tekniikka & Jutustelu 5 18.02.2007 23:06
O: 4Runnerin kuskin ovi -MaTTi- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.08.2006 18:50
M:4Runnerin osia O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 19.03.2006 18:27
4Runnerin max rengastus Tekniikka & Jutustelu 3 30.09.2005 08:27


Sivu luotu: 17:16 (GMT +2).