![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() d44 / GM 10 bolt vetoakselin niveletjoo, herätetääs vähän keskustelua asiasta, mikähän olis hintta/laatu suhteeltaan kestävin ratkaisu noiden akselien niveleksi nyt kun tikut vähän kestää niin ristikot ei. ![]() noitahan on olemassa jo tietysti kaikkia "super jointteja" mutta hinnat liikkuu siellä 300 taalan tietämillä ja yleisesti ottaen kestääkö ne liukulaakeroituna kovin paljoa maantieajoa tällähetkellä mulla on spiecer 5-760x:t mutta niitä on kotimaasta hiukan hankala saada, täytyis löytää joku edukas ulkomaantoimittaja varmaan vai? kovin paljo noi 706:tkään ei kestä, mutta ne on kuiteskin jo selvästi parempia kuin esim jotkut precisionin "heavy duty" nivelet jotka ei tunnu kestävän edes normaalia ajoa. spicerin sain hajaalle kun pikku taaksepäin vinssaamisen jälkeen pistin eteenmenopykälän päälle niin rusahti... mites onko muilla kokemusta asiasta, tämähän kuiteskin koskee samalla tavalla myös jeeppiukkoja ja muita kun niissä on samoja niveliä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Moro
Tuolla http://www.performanceoffroadcenter....hp?cPath=37_65 on hyvä vertailla tarjontaa ja hintoja. Itse firmaa ei kylläkään voi suositella nimim. tavarat tulemati
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin, no ne Bobbyn nivelet on halvempia http://www.longfieldsuperaxles.com kun CTM.
Tunnetusti ja testatusti ok tavaraa.
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 Viimeksi muokannut CJ7 : 07.12.2008 19:23 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
joskus ku oli ite uudempi ja innokkaampi tahto hajota joka reissu jotain mutta onneks nykyään ei enää ihan aina tule korvattua puuttuvaa järkeä voimalla. vetaritkin on vanhat originaalit ja ne taitaa joutua päivittämään ku alkaa oleen lenkit väljät. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
toi on sitte vaan esimerkkikuva netin syövereistä en ole omastani pimeessä ryöminyt kuvaa ottamaan, tossahan on ctm:n nivel joka tiemmä kestää, mulla meni nivelen vallan hukkaan ja vetarin päätkin romuksi, jos osat rikkuu tolleen suuntaa vaihtaessa, niin ei tollasilla varmaan sitte kannata poistua pihasta mihkään ku ei voi vaihdetta laittaa päälle...
mutta hinta arveluttaa kun noita cromoja saa halvemmallakin mm. juuri mainitsemaltasi pitkäpellolta, vetarithan mulla on jo cromot, mutta eritoten kaipaa tietoa noiden liukulaakeroitujen kestoiästä kun joutuu ajeleen maantielläkin niillä... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
joo ja nythän mä vasta hokasin että tostahan on yläpallo repenny ja varmaan toi loppuvaurio johtuu siitä, mutta takas asiaan liuku laakeroitu voi kestää jos se on voideltavaa mallia, mulla itellä lähes poikkeuksetta ne hajonneet on ollu neulat syöpyneenä
tai ruosteessa, ja yhdet uudet joskus räjähti järjetömällä revityksellä pyörät linkussa, onko tossa liukumallissa kuinka paljon paksumpi toi itse ristikko verrattuna neula laakeriseen, se tapin kaulahan on kuitenkin heikoin lenkki? T:SUKKALÄTKU |
#7
|
||||
|
||||
![]()
on ne vissiin vähän vahvemmat kuin esim d60:n vakioristikot... paljoko sekin sitte lienee, isoin edistyshän noissa lienee materiaali.. mulla ei oel ristikot koskaan keriinnyt ruostuun edes päältä saati sitte kupeista, ja toi nykyinen rasvakin on semmosta että on tuntunut hyvin pysyvän, mutta melko joka reissuun lähtiessä mä yritän kaiken mahdollisen aina rasvalla joten en usko sen rasvan puutteesta kuolleen, ajelin muutaman kerran semmosta parin auton mittasta "booria" ja kun se ei sieltä noussut niin vedin takavinssillä sen ylös, siitä sitte eri jäljelle menoa suunnittellessani pykäsin sen vaihteen silmään ja heti rusahti, ja piti sitte viä pikkusen vedolla todeta että en kuullu harhoja, etupää herkes vetämästä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän nuo väittävät (kaikkikin) että soveltuu hyvin voideltuna / hoideltuna myös maantielle (ainakin Longfield, CTM ja Alloy Usa).
Että eiköhän, jos niitä jaksaa rasvailla säännöllisesti, niin toimi ihan OK. Tietty olettaen ettei mitään Helsinki-Kittilä runkolinjaa aja. Kuitenkin varmaan noi kilometrisuoritteet ammuvaarillakin jää kohtuu pieniksi vuositasolla?
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
gazissa oli joskus d44 warnin tikut/ctm ristikot.
ekan ajokauden jälkeen joutu tilaa ristikoihin korjaus sarjat ku kuppien liuku laakerit oli kuluneet väljiks. vaikka niitä rasvattiin kyllästymiseen asti. samana vuonna hajos yks ulommainen tikku. viiminen niitti d44 ajeluihin oli se kun ctm ristikosta katkes tapit ja tuhos samalla koko vetari parin. saihan siitä hienon muiston hyllyn päälle. kyllähän ne kesti aika moistaa rääkkiä pari vuotta, tie kilometrejä näille ei tullut yhtään vaan pelkkää mettä ajelua. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
joo, täytyy nyt vähän suunnitella taas mitä tekee... ammulle ei tule niitä kilometrejä varmaan tonniakaan vuodessa, mutta silti olis hyvä että se sen edes kestäis...
nyt täytyy vähän ruveta selvitteleen toimiiko jenkkien takuut tänne asti noiden tikkujen osalta (yleensä ei varmaan) että josko sais niiltä hieman "sponsoria" uuden hankintaan... |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Melkein sun tilanteessa (14 pulttinen jo takana) en ostais mitään muuta ku halvimmat nivelet väliaikaisesti ja keräisin rahaa sivuun D60 etuakselia varten!!!! Taitais oikeesti olla rahallisesti viisain juttu....tää siis vaan yks mielipide. Swedujen puolella oli muuten myynnissä Chevy pick up 42" TSL:t, Dana60 edessä ja 14 pulttinen takana ja hintaa koko roskalle muistaakseni 4500€.......sitä en kyllä tiedä, että mitä kaikkee joutuu tulliin ja verottajalle maksaan, että sais leimalle......mutta voishan swedu letukan laittaa lihoiks. Ottaisit itelles etuakselin ja renkaat ja loput palasina myyntiin. Just my 2 cents.... |
#12
|
||||
|
||||
![]()
mulla kun ei ole minkäänlaisia suhteita tonne kakkosmaahan, eikä oikein säästäminenkään onnistu
![]() hyviä vinkkejä akseleista saapi silti antaa... |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tästä voi nyt päätellä et noi vetarit ja nivelet on aivan paskoja joten olenko tyhmä vai mikälie jos teen auton metsään enkä tielle jossa on noi d44 akselit MUTTA minkälaista rengasta nämä murskaajat on käyttäny ja onko ollu edessä lukkoja?
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#15
|
||||
|
||||
![]()
ei ne ehkä mitään paskoja ole, mulla on vaan se lähes midasta vastaava kosketus joka muuttaa kaiken romuksi... ja mun auto on liian painava....
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Mites se sanonta menee. Kova työ, huonon onnen voittaa. Ammun tapauksessa taitaa olla kova työ ja huono-onni mittaillu voimiaan jo aika huolella.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
mä siitä työstä nyt niin tiedä, mutta miks ne aina haukkuu että mä poljen noi osat rikki
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty GM akselit 10-bolt ja 12-bolt 4,1 välitys, lukko | CJ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 13.10.2009 15:21 |
Myyty: 10 bolt etu ja 12 bolt taka-akseli | tare | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.11.2007 13:07 |
Tojotan ohjaus nivelet?! | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.08.2005 17:07 |
Dumbon CV-nivelet | Tapsa_ja_Dumbo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.08.2004 20:27 |
Dumbon CV nivelet...... | Tapsa_ja_Dumbo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.06.2004 20:14 |