Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2008, 08:21
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Jeep Cherokee tekniikoista?


Jos haluaisi hankkia parhaalla (kestävimmällä) tekniikalla olevan Jeepin, niin minkä vuotisia pitää etsiä? Lähinnä jos vuoden -90 nurkilta lähtisi rajailemaan vaihtoehtoja. Jos ajattelisi laitteen tulevan käyttöautoksi (noin 10tkm vuodessa)...diesel?
Voisiko joku Jeep-ihminen tehdä pienen yhteenvedon aiheesta?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2008, 08:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Onhan tästä aiheesta ollut kyselyä aiemminkin vaikka kuinka ja paljon.. mutta pikku-Cherokeen kohdalla paras/ kestävin tekniikka on ehdottomasti suora kuutonen + automaattilaatikko. Kannattaa kattoa '91 ja tuoreempia, kun on HO- koneella.

Jos dieselin haluat, niin sitten katse vähän uudempiin 2,5 litran VM-motorin pannulla oleviin versioihin. Ne vanhemmat 2,1td:t on rellun nuhapumpulla koneella olevia ja ei oikein mistään kotoisin jos minulta kysytään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2008, 08:51
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Eikä se uudempi VM:n 2.5 TD -kone ole yhtään sen parempi!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2008, 10:15
TommiL TommiL ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.06
Sijainti: Hämeenlinna, Finland.
Viestit: 35
Perusasetus

Mitenkäs, noista moottoreista vielä, jos pienoinen offtopic sallitaan, sitten 2.5 litrainen bensakone? Ei taida Cherokee tms. isommissa malleissa olla asennettunakaan, mutta Wrangleria tuntuisi löytyvän keski-euroopan markkinoilta aika paljonkin tuolla koneella..

Jostain luin että kyseessä olisi siitä pomminkestävästä rivi-kutvosesta pätkäisty nelos-koneeksi? Mutta onko luotettavuus ja kestävyys samaa luokkaa, vai onko kanssa heikentynyt 1/3:lla? Tehoja näyttäisi ainakin olevan samassa suhteessa, eli se kolmasosa vähemmän..


-t-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2008, 10:33
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Ihan kestävä kone ja on pätkäisty kuutosesta!!
Jos kiinnostaa, niin mulla olis -93 XJ 2.5 nelosella myynnissä, leimakausi alkaa 16. marraskuuta ja silloin haetaan leima, jäi edelliseltä omistajalta leimaamatta, kun kone hajos, nyt kunnossa!!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2008, 11:37
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Dieselit taitaa molemmat olla turboja, joten kai ne kummatkin rikki saa jos haluaa?

Onko näissä vaihtunut jakovaihteisto jossain välissä? Googlettamalla löytyi "huhu", jonka mukaan jakoaskissa on jotain muutoksia tehty jostakin vuodesta alkaen..lieneekö totta?

Onkohan miten kesy pata käytännössä tämä 2,5l bensakone? polttoainetaloudessa on varmaan joku minimaalinen ero 2,5l ja 4l välillä?

eli -92 tai uudempi, automaatilla ja 4L HO olisi se kaikista varmin?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.10.2008, 17:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Ei kun '91 tai uudempi, automaatilla ja bensakuutosella. Se kulutusero 2,5 litran bensan ja kuutoskoneen välillä on todellakin aika minimaalinen - 4 litrainen on sen verran kivempi ajella että pitäytyisin suosiolla siinä. Molempia on tullut kokeiltua ja pienemmälläkin koneella ajanut muutamia satoja kilometrejä, sen perusteella en ~parin litran kulutuseron takia pikkukonetta ottaisi.

Jakolaatikoita on ollut vuodesta '87 eteenpäin tasan kaksi, joko 231 (Command track, eli takaveto + kiinteät nelivedot) ja 242 (SelecTrack, eli takaveto, kiinteät nelivedot ja nopea jatkuva neliveto).

242 laatikolliset on suomen oloihin parempia, kun tosiaan löytyy se jatkuva neliveto mitä voi siis pitää päällä vaikka koko ajan. Sisäisiä muutoksia noissa jakoaskeissa on ollut jonkin verran (mm. spline- jako sisääntuloakseleissa muuttunut, vähän eri malliset rattaat yms.), mutta niistä ei tartte välittää. Kaikki on yhtä kestäviä ja toimivia.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.10.2008, 12:26
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Sekä bensaa, että dieseliä näyttää löytyvän myös manuaalilaatikolla. Kannattaako manuaalilaatikkoista edes harkita?
Millaisia määriä 4 litrainen kone kestää ajella noin suurinpiirtein?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.10.2008, 19:58
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Pikkukone


Ainakin Wranglerissa pikkukone on konehuoneen takaosassa. Konehuoneen täyttää pitkä tuulitunneli. Jos ei muuta niin hauskan näköinen konehuone. Tunnelin kun ottaa pois, niin koko perhe mahtuu sinne konetta rassailemaan
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.10.2008, 07:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Sekä bensaa, että dieseliä näyttää löytyvän myös manuaalilaatikolla. Kannattaako manuaalilaatikkoista edes harkita?
Millaisia määriä 4 litrainen kone kestää ajella noin suurinpiirtein?
Jaa vaikea sanoa, mulla on jo yli 500000km mittarissa ja hyvin pelittää
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.10.2008, 09:13
cmalino:n Avatar
cmalino cmalino ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.07
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 68
Perusasetus

Meikäläisellä on -00 XJ juurikin tuolla pienellä 2.5L4 koneella. Eihän se mikään voimamoottori ole, mutta ihan kivasti silläkin ehtii paikasta toiseen. Nämähän on lopulta ihan mielipideasioita... Pitää myöntää, että kyllä se kutonen kuitenkin kuulostaa paljon paremmalta. Bensatalous tuskin on mikään perustelu 2.5 koneella olevan auton hankintaan, kun taitaa tosiaan olla se ero kulutuksessa 4.0 koneeseen varrattuna paljon vähemmän kun sen 1/3... Kyllä pienelläkin koneella ehtii liikenteen joukkoon, mutta nilkkaa saa kyllä oikoa koko rahan edestä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.10.2008, 15:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Sekä bensaa, että dieseliä näyttää löytyvän myös manuaalilaatikolla. Kannattaako manuaalilaatikkoista edes harkita?
Millaisia määriä 4 litrainen kone kestää ajella noin suurinpiirtein?
No se tomaatti vs. manuaali on ehkä enemmän makuasia, mutta neljän litran padan kanssa kestävin laatikko on AW4 (eli automaatti). Ja mukavin se on kyllä ajaakin jos minulta kysytään.

Jos perushuollot suorittaa niin nelilitraiselta on odotettavisssa yleensä ainakin sen 500tkm, mutta voi se mennä paljon ylikin ennen konerempan tarvetta. Toisaalta huonolla tuurilla tai jos on ollut aiemmin huonolla pidolla niin hajoaahan se kone paljon nopeamminkin.. Enemmän tai vähemmän isoja öljyvuotoja (mm. venttiilikoppa, öljynsuodattimen "jalan" o- renkaat, kampuran takastefa) alkaa tulla viim. 200tkm kohdalla, mutta yleensä jo paljon aiemminkin. Mutta se on vain merkki siitä että koneessa on kaikki kunnossa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:Jeep cherokee 4.0 asko O/M/V Ajoneuvot 7 27.12.2006 19:59
M:Jeep Cherokee -91 O/M/V Ajoneuvot 0 01.12.2006 05:35
Jeep Cherokee Tekniikka & Jutustelu 8 19.01.2006 16:58
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Cherokee -93 O/M/V Muut 1 28.08.2004 09:35


Sivu luotu: 17:39 (GMT +2).