Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.07.2008, 19:17
Petra
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kumpaa suosittelette, Nissan kingcappi vaiko hiluxi?


Hyvät neuvvot tarpeen, ostoslistalla ois (vm -86-91) nelivetonen avolava, päivittäistä käyttöä, metästystä ja satunnaista kärryn kiskomista varten.

Kumpi parempi, Nissani vaeko Tojota, bensa vaeko diisseli?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2008, 19:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

Niin ja toki saa myydäkki tuommosen kulukineen jos sattuu hyvä ja ylmääräne olemaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.07.2008, 19:36
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Itte jos ostasin, ni Nissan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.07.2008, 20:35
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Itse suositelisin hiluxia jäykällä etuaksellilla. Ei ole ainakaan ekan mettäreissun jälkeen auraukset päin vittua. Kyllä itse luottaisin tuohon varman toimiseen toyotan diesel koneeseen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2008, 20:44
jamppa.w:n Avatar
jamppa.w jamppa.w ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.07
Sijainti: hämeenkoski, Finland.
Viestit: 450
Perusasetus

kumpi vaan. mut tojakki on kyl tekniikaltaan parempi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.07.2008, 20:50
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

No jäykkäkeula hilux.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.07.2008, 20:56
-pajero- -pajero- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 506
Perusasetus

HILUX jäykällä akselilla
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.07.2008, 21:23
Petra
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onko sitte erroa diisselin ja bensa konneen kestävyyessä?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.07.2008, 21:46
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

2.4L diesel hilux jäykällä etuakselilla. omasta mielestäni ainakin parempi jousitus.
e: ja käsittääkseni diesel kone on paljon kestävämpi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.07.2008, 22:54
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

ja dieselillä kärsii sukeltaa syvemmälle. ei mee hermot kipinän kanssa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.07.2008, 23:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No jos ton ikäistä hakee niin pensakoneisena löytyis varmasti helpommin koriltaan ja rungoltaan ja tekniikaltaankin parempi yksilö. Ton ikäiset nokimoukarit rupee olemaan jo järjestäin +500tkm ajettuja, joukossa vanhoja raksahuoria ja kiinteistöfirmojen puskutraktoreita.
Ja kuka sitä diiselin kalkatusta oikeesti jaksaa kuunnella? Ja jos oikeen kiirettä pitää niin kunnossa olevalla pensa nismolla voi motarilla pitää kevyesti 140km taulussa, ja radiotakin voi vielä kuunnella.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.07.2008, 09:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

jäykkä etu-akselinen hilux.saapi edullisesti lukkoja (tml.) sekä kaikkea muuta kivaa esim.tuplajakis hilppeitä yms.ainoa huono puoli diesel nakussa on tehon puute.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.07.2008, 09:38
KJ-Wilho97:n Avatar
KJ-Wilho97 KJ-Wilho97 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.06.05
Sijainti: Pirkanmaa, Finland.
Viestit: 80
Perusasetus

No Nissani tietty, kun itsellä semmoinen on.
2.4 ruisku bensa, ja hyvin on pelannut.
On tosin kevyessä hiekkatie ajossa.
Löytyy ilmastointia yms.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.07.2008, 09:43
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

Kylläpä noita on välillä nettiautossa näkyny vanhoja diesel hiluja joilla on ajettu alle 200tkm.
Itse en ainakaan tule enää bensa autoa ostamaan jossei dieselin hinta nouse aivan tähtitieteelliseksi.
Ja tossa on pihalla kaksi kingkäppiä vm 85 ja 84 toisel ajettu 280tkm ja toisel 207tkm dieseleitä nekin.

Ja jos tuntuu että dieselistä teho loppuu ni sen voi helposti turbottaa.

Viimeksi muokannut j1s : 28.07.2008 09:48
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.07.2008, 09:57
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Ei sitten niin kumpaakaan.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.07.2008, 14:31
landruiseri landruiseri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: kuopio
Viestit: 574
Perusasetus

no jos tulee kevyeen käyttöön että metsästys ym. niin suosittelen king cabbia, ittellä oli vuoden sellainen, mukava ajaa tielläkin kun ei nimenomaan ole sitä jäykkää etuakselia.. ja näkyy nuo japsi diisselit kestävän ihan hyvin, riippuu aikas paljon käytöstä saako niitä rikki.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.07.2008, 18:13
piukepoy:n Avatar
piukepoy piukepoy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.08
Sijainti: rauma, Finland.
Viestit: 86
Perusasetus

Kallistusin kanssa hiiluksiin vaikka diiselin jörinä onkin turhan suuri, mutta kaupassahan myydään peltoreita jos ei halua kuunnella.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 28.07.2008, 19:35
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.319
Perusasetus

HILUKSI!!! ja jäykällä akselilla tietenki. tosin teho ei päätä huimaa mut jos renkaan pitää 31-33 haarukassa eikä mitää foffia harrasta niin kestävämpää laitetta saa hakea!
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 29.07.2008, 13:21
lapikas lapikas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: rovaniemi, .
Viestit: 333
Perusasetus

http://www.nettiauto.com/2049384
siinä ois hiluksi turbo koneella niin huilaa kärrykin.
mettälle sopivat rattaatkin on jo alla ja matkaan saa lasikuituisen lava katteen kolmella luukulla.
helppo pakata ja purkaa romppeita kyytiin ja pois.
katu uskottavuutta luomaan saa myös jenkki autosta kavennetun lava kaaren.
eikä tarvi hitsata.

Viimeksi muokannut lapikas : 29.07.2008 14:56
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 29.07.2008, 14:04
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kumpi ompi parempi, siinäpä pulma.. Jos ei aio rakennella eikä offailla varsinaisesti niin valkkaisin kyllä King Cabin. Perustelut: hyvä ajaa ja vetää paremmin kuin Toyota vaikka tehoa on paperilla vähemmän. Tälläisen -90 luvun alusta saa halvemmalla kuin vastaavan ikäisen hiluxin, eli siis samalla hinnalla voi ostaa parempi kuntoisen. Mutta jos pussissa on painetta niin LN110 hilu voisi olla asiaa, tosin näistä huudellaan hyvistä yksilöistä +8000€.
Jos isoja kärryjä tarvii useasti vetää niin kaikilla 2.4-2.5 diesel pick-upeilla (ilman turboa) tulee itku silmään. Bensavehkeistä ei kokemuksia.

Mutta katsele tarkkaan, vanhat autot on kaikki yksilöitä. Mieti myös omat kyvyt korjata ja huoltaa, vai ostaako uudempi?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 29.07.2008, 16:57
PatrolGR:n Avatar
PatrolGR PatrolGR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.12.07
Sijainti: Kompero, Liperi .
Viestit: 486
Perusasetus

king cappi on kyllä hyvä ajaa tiellä, mutta bensana aikalailla perso juomiselle. Kokemukset siis -88 king cap
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 29.07.2008, 18:42
Petra
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Thanks vinkeistä, nyt vaan kyttäämään että kummasta merkistä se helmi löytyy...
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 29.07.2008, 18:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

En suosittele bensaa


Älä ainakaan Taroa / Hiluxia osta bensa koneella, mikäli rahalla ja polttoaineenkulutuksella on jotain merkitystä. Itselläni on ruotsista tuotu 2,4 EFI Taro ja polttoaineenkulutus on päätä huimaava. Maantiellä yli kymmentä ja kaupungissa paria kymppiä. Itselläni on dieselöinti menossa tuohon omaan autoon, liekkö se järkevää, sitä en tiedä.

-A.P-
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 29.07.2008, 19:41
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.869
Perusasetus

Mulla oli tai on viäläki tollanen -88 mallinen kinkäppi. Kiva ajaa, mut ohjauslaitteet ei kestä isompia pyöriä ja rajuu ajoo. Kulkee pienellä korottamisella jo ihan kivasti metässä. Ja bensaa meni vähintään 14 maantiellä enkä ees uskaltanu mitata kaupunkikulutusta.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 29.07.2008, 20:47
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Mulla oli tai on viäläki tollanen -88 mallinen kinkäppi. Kiva ajaa, mut ohjauslaitteet ei kestä isompia pyöriä ja rajuu ajoo. Kulkee pienellä korottamisella jo ihan kivasti metässä. Ja bensaa meni vähintään 14 maantiellä enkä ees uskaltanu mitata kaupunkikulutusta.
Ei kai, jos on vääntöjouset kiristetty päätyyn..
Eiks sul sillee ne ollu, muistaakseni joskus juttelit jotai sellaista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissani vaiko Toyota? Tekniikka & Jutustelu 19 18.03.2007 21:46
Nastoilla vaiko kristian Tekniikka & Jutustelu 11 25.10.2006 13:48
Mitä autoa suosittelette offikäyttöön? Tekniikka & Jutustelu 32 15.01.2006 17:44
33" vaiko 35" Larha Tekniikka & Jutustelu 32 10.05.2004 07:59
uskaltaako vaiko eikö? Tekniikka & Jutustelu 11 03.05.2004 21:58


Sivu luotu: 07:25 (GMT +2).