![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() SISÄPARKKIHALLIEN SUURIN AJOKORKEUS?Joo. Pitäisi varmaan tehdä tuolle punaiselle BJ:llekin jo jotain, ja kun viimeyönä sovittelin 35":ia ja noita akseleita alle(kiitti Sperman, nää on hyvät!), niin tuli mieleen, että miten tuolla sitten mahdollisesti valmistuttuaan pääsee ajamaan noihin sisäparkkihalleihin. Siis ettei tulisi virkattua katon kanssa laskettua kokonaiskorkeutta lialliseksi ettei mahdu enää itiksen parkkipönttöön ja malmintorille mm. ajamaan. Mikä noissa parkkihalleissa on virallinen ajokorkeus ja minkä verran ne vaihtelevat? 2,20m vai oliko se nyt 2,30m? Onko asiaan olemassa jotain "nyrkkisääntöä", minkä mukaan nuo parkkihallien sisäkorkeudet on tehty? täällä maalla ei ole minkäänlaisia sisähalleja, niin ei pääse mittauksia tekemään. Oi kurkot, neuvokaa yksinkertaista maalaispoikaa. pakkeli, ystävä vai vihollinen? Edited by - Urbancityboy on 12/03/2008 13:27:28
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
En muista onko mitään virallista mittaa, itse kerran kiilasin autoni parkkihallin katon ja lattian väliin työvaloista ja sen jälkeen jättänyt suosiolla auton ulkosalle.
"Suck my dick" -Ron Jeremy Montenegros#10 Edited by - Repro on 12/03/2008 13:32:09 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sama vika rahikaisella. Muutaman kerran on ottanut kattotelineet kiinni jo sisään ajaessa, pari kertaa päässyt sisään, mutta sisällä olleet liikenemerkit raapaisi sitten kattotelinettä. Viimesellä kerralla pamahti vasta ulos ajaessa siihen korkeutta ilmottavaan tankoon. Viimemainitussa hallissa kummassakin oviaukossa oli eri korkeus ilmoitettu... Elikkä minä olen sitä mieltä, että jokainen halli on yksilöllinen ja vaikka sisään pääseen, niin se ei vielä tarkoita, että korkeus olisi sama koko hallissa. Parempi jättää auto pihalle, jos ei ole kokemusta just tietystä hallista.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Oulussa Anttila 200 ja stockmann 220 ja scandic 240. Tuo 200 oli sitten matala HJ:lle ja ääni oli sen mukainen. Yhtään lamppua ei tullut alas katosta mutta melkoinen rapina kävi välillä... oisko 220 normi. Toi 200 ainaskin on poikkeus
-Jussi- Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tamperella Anttila 195cm,muut jotain 200-210cm
Koskikeskus taitaa olla korkein (yli 220) Suzuki "Longtail Rabbit" Tiny Tools Racing |
#6
|
||||
|
||||
![]()
215 cm tais olla helsinki-vantaalla korkein halli p3 tai p5, p1 ja p2 oli vain 205 cm, eli lentokentälle ei saa korkeeta autoa kuin p4 ulkoalueelle josta matkaa ulkomaan terminaaliin yli kilsa tai sitten vielä kauemmas kaukopysäköintiin. Nää tavalliset citiparkit on sen 220-230cm. Niistäkin löytyy sitten matalampia kohtia johon kolahtaa. Foorum taitaa olla yksi harvoista johon on vähän korkeammalla kalustolla asiaa. Näin pääkaupunkiseudulla.
SLCK #364 HJ-61 1989 Edit: muisti pätkii p1&2 210cm, p3 210cm ja p5 200cm Edited by - JES on 12/03/2008 20:32:40 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vesalassakin jäi ko. bertta tunniksi taannoin pihalle, niin jo joku jurpo koitti varastaa. Silti pitäisi saada 35"x12,5xr15 pyörimään ilman ryykkimisiä ja niin, että tilapäisesti takapenkeilläkin uskaltaisi vielä se neljä henkilöä istua ilman suurempaa pelkoa takakumien sorvautumisesta uuteen uskoon. Kattomajakkavalopaneeli taitaa tosin kyllä jäädä nyt 33"sta 35":een muutettaessa haaveeksi. 220-230 cm mitoissa jos menisi, niin olisi ehkä edes satunnainen mahdollisuus mahtua sisätiloihin sillointällöin? pakkeli, ystävä vai vihollinen? Edited by - Urbancityboy on 12/03/2008 14:10:18 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
minä en oo ainakaa viittiny edes yrittää mihinkää halliin.. en oo kyl koskaa mitannu et kuin korkee toi hojo on mut ei näihin lähi alueen helleihin oo mitää asiaa.. loviisan K-marketin halli on ainakin ihan perkeleen matala ku ei meinaa vakio hojollakaa mahtua sinne..
nyt se hajos Saatana lommot tekee auton!! ![]() Edited by - mehtämörö on 12/03/2008 14:08:39 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
kuopiossa vaihtelee 2m -2.2m Pajerolla ei asiaa mihinkään halliin, 213cm matala on. Kerran koetin, päätin luovuttaa ennen kuin kolahti
Love Finland, Hate our government |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Itiksen Wanhan puolen halli on jotain 2.0 - 2.1m?? Itellä hojon taka "spoileri" raapaisee siihen ketjun varassa olevaan korkeusmittariin kun hyökkää alatasolle kyttiksen päädystä. Sisällä hallissa en ole saanut sitä mihinkään tarttumaan...hyvä näin.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
SLCK 62 FJ Cruiser -08 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Pysäköintilaitoksen vapaa korkeus määritetään käyttötarkoituksen mukaan. Mitoittavan henkilöauton korkeus on 1.5 m, pienen pakettiauton korkeus 2.0 m ja suuren pakettiauton korkeus 2.5 m. Suositeltava vapaa alikulkukorkeus on 2.4 m. Mitoitusperusteena on henkilöauton yleinen koko ja pakettiautoille yleinen 2.1 m:n korkeus. Työpaikka- ja asuntopysäköinnissä voidaan tarvittaessa käyttää pienempiä alikulkukorkeuksia. Ehdottomana miniminä pidetään 2.1 m, mikä on edellytys vapaaksi korkeudeksi jalankulkijalle.
Usein vapaasta korkeudesta joudutaan tinkimään esim. rakenteellisista tai arkkitehtuurisista syistä tai kattoon sijoitettavien putkien ja kanavien tai opasteiden vuoksi. Vapaa korkeus päätetäänkin usein laitoskohtaisesti, yleensä jätetään vähintään 10 cm ajovaraa mitoittavan auton korkeuteen. Myös liikennemerkissä ilmoitettu suurin sallittu korkeus on 10 cm pienempi kuin vapaa alikulkukorkeus. Nykyisin yleistyneet tila-autot suksibokseineen ajavat vapaan ajokorkeuden suunnittelua parempaan suuntaan myös meitä maasturikuljettajia ajatellen. Kuopion torin alle menee vakio HJ sekä ylä- että alatasolle. Siellähän ylätason vapaa korkeus on suurempi ainakin varsinaisen pysäköintihallin osalta. Myös alakertaan sopii ainakin ns. peruspaku (Vito, Hiace, Transporter). Spiraaliramppi löytyy Itiksen lisäksi ainakin Espoon Leppävaaran Sellosta. Käykääpä pyörimässä! HJ60 -85 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Lahdessa euromarketin parkkihalliin ei edes pääse sisään jos maavara poikkeaa tuosta citymaasturille tyypillisestä. Vehkeet ei vaan tajuu että siinä puomilla on auto. Siitä vielä kun soittelet infoon ja pyydät päästä sisään, niin ilmotetaan että nyt pääset, mutta älä tule tänne enää tuolla autolla. Enkä ole tuon toivotuksen jälkeen käynyt enää millään autolla!
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
olisko 4,20 lahessa s-marketissa vapaudenkadulla.kuorma autokin mahtuu sisään.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Lohjalla uudessa rismassa ja sitten cittarissa taitaapi olla molemmissa 240, ainakin tuo starcraft vani mahtuu kopistelematta sisälle...
-Tein itse ja YRITIN säästää- |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
#205 slck ry, pähämä ry, |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() #205 slck ry, pähämä ry, |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Lahdessa aleksi 10 parkki halli matalin kohta on ovi aukossa ja auton max korkeus 175cm.tuli kerran mitattua työ hommissa kun piti saada 220 korkea kaapeli kela alakertaan.
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() mikään ei ole ikuista, mutta kestäisivät nyt edes järkevää käyttöä prkl... |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Itäkeskuksessa tais olla 200, Ainakin meikäläisen lintta hojiin: kattoteline paukkuu aina siihen korkeus puomiin.
Tosin hallissa sitten mahtuu meneen, mut työvalot kyllä karsiutus. Ja hyvä jos kelpaa!! moon Aikuinen poika. |
#22
|
|||
|
|||
![]() Kajaanin kitumarketin halliin ajoin niin puomi on 2.2 ja heilahti hyvin kun HJ:n ajo alta, parkkihallissa ei ottanut mihinkään kiinni... Anttilan halliin ihanturha yrittää mulla kuin pikkuautolla.. ___________________________ RR 3.5 EFi V8 -89 Toyota Land Cruiser -81 -Offroad Kainuu- |
#23
|
||||
|
||||
![]()
mulla on hojon kattoon 215cm, +työvalot ja vilkut, eli likempänä 240cm. Joensuussa mahtuu ainakin hyvin citymarketin ja prisman halleihin. Iso Myy, Stocman ja anttila taitaavat olla 220.
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
joutuu itsekin ottamaan huomioon 230 maksimikorkeuden jotta pystyy duunissa käymään.. pitäiskö chopata kattoa... kesällä tietenki rätti auki ja tuulilasi kenoon, jos ei ole kovin korkeet...jos ois rätti ja kaaret...ku ois edes leima.....
" TOYOTA ja laskuun voit luottaa" SLCK #73 |
#25
|
||||
|
||||
![]() [/quote] P2 on 2.1metria ja BJ75:lla sinne sisaan ajaessa se ketjuista roikkuva laudanpatka jai heilumaan aina mukavasti. Ihmisten ilmeita oli muka seurata kun kuuluvat kolahduksen joka kerta kun huristelin sisaan. Itse hallista ei nuin matalaa kohtaa loytynyt. [/quote] Tuurilla ne laivatkin seilaavat.. Itse lähdin nousemaan mustalla avona viimekesänä vuosaaresta maan alta katutasoon, ja onneksi sattui pystyputken läppä olemaan "myötätuuleen" päin kun siihen ketjulautahässäkkään se läppä ali ajaessa aina kilahtaa. täpärällä, mutta ei kai sitten liian täpärällä kun ei ole vielä pakosarja haljennut. pakkeli, ystävä vai vihollinen? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tekn. suurin sallittu kok.massa | Otto | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.11.2007 20:42 |
Suurin leimattu rengaskoko 90" pajeroon | huntteri10 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 12.02.2007 08:38 |
Jimnyn suurin rengaskoko? | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.04.2006 17:02 |
King cupin suurin rengaskoko?? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.10.2005 22:38 | |
Maailman suurin VITUTUS !!! | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 16.09.2004 15:31 |