![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kolmiopuomilla vetäminen?Tällaistakin tuli eilen kokeiltua, kaikki meni hienosti hitaassa vetovauhdissa ja loivissa kaarteissa, mutta sitten kääntyvät pyörät nyrjähti linkkuun. Eli siis onko kukaan muu kokeillut tällaista "vetoapulaitetta". Tuli mieleen, että tarvitsisiko etupyörät lukita suoraan, vai jotenkin rajoittaa kääntymistä. Tämä kokeilu on tullut mieleen jo kauan aikaa sitten, mutta tuli ajankohtaiseksi nyt kun rakentelin lumiauran nokalle! Kolmiopuomeja on maailmalla paljon käytetty, mutta lienee meillä kielletty, ainakin miehittämättömänä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minkälaista autoa hinailit?
Kyllähän ton pitäisi pelata, mutta eipä ole saanut aikaiseksi kokeiltua käytännössä. Tossa vähän juttua kolmiopuomistakin jos ei ole jo luettu. http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=14813 Ja kuvia tietysti halutaan. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Maailmalla kolmiopuomia käytetään paljon, mutta täällähän se taitaa olla kielletty (mikäpä täällä ei olis kiellettyä...), esim Ruottissa oon kattellu että kavereilla on kilvettömissä(kin) offipeleissään nokalla valmiina pultattuna kolmiopuomi joka käännetään pystyyn offailun ajaksi ja kotiin lähtiessä käännetään alas ja kiinni vetoauton koukkuun. Hyvin tulee hinattava perässä kun vaan muistaa jättää avaimen virtalukkoon ettei mee rattilukko päälle. Pituutta näillä puomeilla ei oo kuin joku 60-80 cm, muuten ne olis hankalia pystyyn nostettuna. Itekin ihmettelin kun ekan kerran näin, mutta ilmeisesti se on siellä luvallinen.
Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No vetäähän venakot kaivinkonettakin kuorma-auton perässä. Kauha vaan lavalle ja puomi koneen ja auton väliin ja menoksi. Ja kummankin vehkeen kuskit istuu tietenkin auton kopissa. Harmi kun ei ole kuvaa tuosta yhdistelmästä...
|