Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2008, 20:35
ihanmettään ihanmettään ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.06
Sijainti: Mikkeli, Finland.
Viestit: 94
Perusasetus

Traildusterin rengas/ohjausprobleema


Laitoin 37" Mudzillat alle ja oikealle kääntäessä rengas ottaa kiinni ohjausvarteen ja simpukkaan. Mitä teen? Simpukan nosto auttaisi mutta miten ohjaus toimisi sen jälkeen?

"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2008, 20:38
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

pikakorjaus. rajota kääntöä.

"alko pistää pulloon, ja minä kaadan kalloon"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2008, 21:00
ihanmettään ihanmettään ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.06
Sijainti: Mikkeli, Finland.
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
quote:
pikakorjaus. rajota kääntöä.

"alko pistää pulloon, ja minä kaadan kalloon"
Et ole ilmeisesti ajanut jenkillä metässä. Ei se käänny normaalistikaan mihinkään.

"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.01.2008, 21:14
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

nii mutta jos on pakko kommentoida joka asiaa

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.01.2008, 21:56
JanneBlomgren JanneBlomgren on kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Mulla oli sama ongelma, vaihdoin sopivamman muotoisen simpukan ja crossoverin.

Vannemuutoksella voit työntää rengasta ulospäin mutta se tuo mukanaan muita haittoja.

_________________________________

Hondamies

Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux!

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.01.2008, 22:52
ihanmettään ihanmettään ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.06
Sijainti: Mikkeli, Finland.
Viestit: 94
Perusasetus

Mistä löysit paremman muotoisen simpukan ja hilkkeet?



"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.01.2008, 08:19
JanneBlomgren JanneBlomgren on kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Nissan Terranon simpukka on näppärän kokoinen ja oikean muotoinen.
Simpukka jää rungon päälle ja sektoriakseli (liekö oikea termi?) menee rungonviertä alas ja tilaa jää renkaalle hyvin.

Sen tehostus ei ole kovin tehokas joten jouduin tekemään siihen hydroassistin ja nyt kyllä voima riittää.

Ohjausvarret ostin täältä:

www.offroaddesign.com


_________________________________

Hondamies

Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux!

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.01.2008, 21:11
murikka murikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.05
Sijainti: Askola city
Viestit: 239
Perusasetus

Mitkäs vanteet sulla on alla ja onko mitenkään korotettu? Itellä on powerwagonissa 38.5*14.5-15 renkaat alla, eikä ne ota kyllä kiinni.

Dodge PowerWagon 4*4 -79
Plymouth Duster -70
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.01.2008, 19:34
ihanmettään ihanmettään ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.06
Sijainti: Mikkeli, Finland.
Viestit: 94
Perusasetus

Gracar vai cragar, 10" leveet, et-44. Renkaat on mudzillat. Jouset on kyllä ihan morjens, eoo enää edes suorat, on jo väärinpäin. Mutta ottaishan rengas kiinni max sisäänjoustossa kuitenkin?
Olisko murikalla kuvia tolta simpukan alueelta ja noista jousista. Näyttäisi olevan enemmän lehtiä kun mulla.
"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni

Edited by - ihanmettään on 14/01/2008 18:17:47
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.01.2008, 20:03
murikka murikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.05
Sijainti: Askola city
Viestit: 239
Perusasetus

Voisin yrittää täs lähipäivinä ottaa kuvia, jos pääsis töistä vaan lähtee normi aikaan.

Dodge PowerWagon 4*4 -79
Plymouth Duster -70
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.01.2008, 21:56
ihanmettään ihanmettään ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.06
Sijainti: Mikkeli, Finland.
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Vannemuutoksella voit työntää rengasta ulospäin mutta se tuo mukanaan muita haittoja.

_________________________________
Mitä haittoja tästä olisi? Muutakin kuin että pyöränlaakeria vit**tais entistä enemmän?

"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.01.2008, 22:43
JanneBlomgren JanneBlomgren on kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Vannemuutoksella voit työntää rengasta ulospäin mutta se tuo mukanaan muita haittoja.

_________________________________
Mitä haittoja tästä olisi? Muutakin kuin että pyöränlaakeria vit**tais entistä enemmän?

"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni
Pyöränlaakerit tietysti joo ja ylä- ja alapallonivelet, ohjauksen nivelet jne koska renkaan kosketuspinta ei enää ole linjassa olkaakselin kanssa.

Mutta nuohan ovat tietysti muutenkin kuluvia osia, ohjaus muuttuu raskaammaksi auto levenee joka ei ehkä aina olekaan pahasta ja ehkä jotain muutakin mikä ei nyt tule mieleen.

Lähinnä se jota ajoin takaa on kuitenkin että kun rengasta tuo ulospäin se vaatii enemmän tilaa käänneltäessä myös eteen ja taaksepäin. Mutta kyllähän sieltä tilaa tekemällä tulee, onhan noitten alle isompiakin renkaita laitettu.

_________________________________

Hondamies

Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux!

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.01.2008, 20:28
murikka murikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.05
Sijainti: Askola city
Viestit: 239
Perusasetus

Täs näit kuvia:

Pyörät suurinpiirtein suorassa:







käännettynä oikealle:







Eipä toi paljoa kääntyny, tuli kyll ääriasennosta ratti takasinpäin ku päästi irti. Olis tarttennu olla kaveri ottamas kuvia tai pitämäs rattia ääriasennossa, mut toivottavasti noista on jotain hyötyä.

Onkos sulla muuten noi käännön rajottimet miten säädetty? Vaikka ei nää muutenkaa hyvin käänny, niin ainaski oikein säädettynä säästää vetarien murroksia.

Dodge PowerWagon 4*4 -79
Plymouth Duster -70
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.01.2008, 16:59
ihanmettään ihanmettään ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.06
Sijainti: Mikkeli, Finland.
Viestit: 94
Perusasetus

Kyllä mulla kääntyy enemmän. Ja jo 33" sain murroksen ja vetarin mäsäksi. Taidan kuitenkin rajoittaa kääntöä ja laittaa urakkanupin rattiin. Mulla on edessä muistaakseni vain 2 jousilehteä.

"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: 33/12.5/15 rengas repoort O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.10.2007 18:05
O:BFG AT 33/12.5/15 rengas OnOffiPajero O/M/V Renkaat ja vanteet 0 02.08.2007 05:10
M: 16.5" Rengas taksu O/M/V Muut 7 08.11.2005 01:49
8.40-15/6PR rengas! Tekniikka & Jutustelu 1 09.09.2005 18:29
rengas O/M/V Muut 2 01.11.2004 20:22


Sivu luotu: 10:17 (GMT +2).