![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() LA-antennin paikka, revisitedJossain oli maininta, että LA-puhelimen antennille olis aivan keulassa hyvä paikka (heti katon keskipisteen jälkeen paras??). Onko kellään omakohtaista kokemusta siitä, kuinka paljon signaalit paranee jos Rankussa siirtää antennin tuulilasin edestä siihen, missä vielä vanhemmissa vehkeissä on peili... siis konepellin etukulmaan? Eli kannattaako nykertää uusi reikä .....?? Tapsa - - Why golf when you can have sex ? - -
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hei joo, minuakin kiinnostaa, mutta eri auto...
Mites kun monissa sodanaikaisissa jeepeissä (ainakin) tuntuu olevan etupuskurissa antenni mitä on kuvia kattellut? Tuntuisi äkkiseltään aika aralta paikalta, mutta onko kuuluvuudelta parempi kuin mulla esim kopin ja lavan väliin ängettynä? Jos nyt ei ihan eteen laittaisi vaan siihen vinssin vivun tietämille, niin tuskin se nyt ihan helposti hajoaisikaan, mutta hajoaisiko pää jos antennia pitäisi siinä koko ajan katsella? -- Antti R. 1978 HJ-45LP |
#3
|
||||
|
||||
![]()
LA on ihan eri asia kuin sota-Jeepin VHF (tms. radiolaite), toimivat senverran eri taajuudella että sijoituspaikalla on väliä: LA-antennin paras paikka on keskellä kattoa mutta mahdollisimman kaukana häiriölaitteista eli moottorin sytytys- ja latauslaitteet!! Eli jos on farmarimalli niin pituussuuntaisesti keskikohdan takapuolelle ja sivusuunnassa keskelle (mielellään saisi olla vaikka niin että sivusuunnassa keskelle ja takaa yhtä kauas reunasta kuin on sivuilta, silloin kolme suuntaa symmetrisiä)! Ja ehdottomasti katon pitää olla peltiä. Jos on lasikuitua pitää sisäpuolelle tehdä maatasoksi erikseen maadoitettu pelti (vaikka kanaverkkoa yms.). LA-antenni vaatii aina maatason.
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Just, kiitos Jari. Käytännössä sitten varmaan kattotelineeseen..... höh. Ei millään viittis tehdä kattopeltiin reikää .... laiskuus on ilomme.
Taidan antaa olla siin missä onkin.... safarikäytössä nääs, joten välimatkat ei ihan karseita. Tapsa - - Why golf when you can have sex ? - - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ok! Mutta entäs pickupissa, jossa takaosa on lavaa (suuri riski rikkoa antenni), ja katto on kesäisin aina välillä poissa..?
-- Antti R. 1978 HJ-45LP |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Antennin paikka vaikuttaa antennin suunta kuvioon. Keskellä autoa tulee kaikista tasaisin suuntakuvio. Jos antennin laittaa takakulmaan on kuuluvuus heikoin antennin kiinnitys paikan suuntaan ja taas tehokkain kuuluvuus antennin vastakkaisen kulman suunnalla
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onko esteillä väliä; jos laittaisin tuohon kuskin takamuksen paikkeille lavan ja korin väliin? ...ainiin, ja sitten taas käy huonosti jos teen sen puisen lavan? Olisiko sitten tuossa kuvassa näkyvän radion antennin paikalla parempi kompromissi? Vai konepellille?
-- Antti R. 1978 HJ-45LP |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Parashan olis laittaa se tohon tuulilasin kehykseen kiinni jollain kulmaraudalla
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sama homma kuin Tapsalla Dumbon kanssa, eli ei viitsi tehdä kattoon reikää, olkoot noin. SWR-mittarilla piiskan pituus vaan kohdalleen käytetyimmällä kanavalla, niin kuuluu tarpeeksi safarikäytössä. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Juu, sen minkä kirjoitin tuonne ylemmäs on se miten pitäisi tehdä. Auton muodot ja materiaalit aiheuttavat sitten ne ongelmat, jolloin on sovellettava.
Tapsa_ja_Dumbo: en missään tapauksessa laittais kattotelineeseen vaan rehellisesti reikä kattoon! Sorry, mut näin mulla esim. oli aikoinaan Wagoneerin katossa ja siinä pisin mahdollinen piiska. Kaikkea hassua sattui tolla piiskalla, kerran parkkihallissa loisteputket helisi katosta ja vahdit tuli sanomaan että katokkin että on viimeinen kerta kun tuut tolla tänne (Heh Heh)!!! Anttir: mä laittaisin sen sun tapauksessa siihen missä se radion antenni on tai vastakkaiselle puolelle, riippuu siitä kummalla puolella tulee pidempi matka laturille. Eikös sulla oo diisseli, joten sytytyslaitehäiriöt voi unohtaa. Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() -- Antti R. 1978 HJ-45LP |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Jos on tollasia ongelmia, niin laittakaa veneen la- antenni on kyllä aikast pitkä mutta sijoituksella ei ole väliä, vaikka ilmassa leijuisi
![]() -Kaikki paitsi Off-Road on turhaa!!- -ACN- Very soon... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rekisterikilven paikka | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 22.08.2016 07:53 |
Antennin jalka (nivel) = Työvalon jalka *Valmis* | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.06.2007 17:40 |
O: la puhelimen antenni ja antennin johto.ostettu | junnu78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 11.08.2006 13:21 |
chat3 revisited | Lars | Music | 4 | 19.04.2006 18:27 |
Riipukkeiden paikka | Calmari | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 26.03.2006 10:33 |