![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() CDI-Korjaamo UudellamaallaOn vähäsen onkelmia Jeepin 2.7CRD:n kanssa. Ja paikallisella Jeep-korjaamolla ei oikein ole kokemusta näistä Mersun koneista. Mistä löytyisi "lähin" CDI-expertillä varustettu korjaamo Tammisaaresta katsottuna? Mielellään luotettava sellainen, mikä ei tarkoita että olisi vehon korjaamo... --zuk_newbie--
__________________
------------------------ Suzuki Vitara JLX 1.6 16V Convertible |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Millasia onkelmia???
FJDC #1 !!! Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! Nettikauppa: www.jamant.fi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
diesel korpela??tynninharjun autohuolto,ainakin varaosapuolella (mersu) on mukavaa porukkaa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tai kotona ei käynnistynyt, mutta jeep-huollossa 20 sekunnin sahauksen jälkeen starttasi välillä!! Eli luultavasti häviää paineet railista, eli tiiviste falskaa tai joku suuttimista vuotaa. Vaihtoehtoja löytyy... Testeri ei näytä yhtään mitään... --zuk_newbie-- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
[quote]quote:
diesel korpela?? [/quota] Huoltaako ne näin pieniä koneitakin? On pakko soittaa sinne! Lainaus:
huomiseksi. Katotaan jos joutuu viemään sen sinne kokonaan. --zuk_newbie-- |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Juu, noissa on näköjään tyyppivikana suutinten kiinnitysruuvin venyminen, jolloin naftaa löytyy sen suojamuovin alta paljon!!!! Se ruuvi on naurettavan ohut ja käsittämättömän pitkä!!! Mersun laatua.....
FJDC #1 !!! Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! Nettikauppa: www.jamant.fi |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tiivisteet näyttää olevan ok. Ja vaikka tiivisteet falskaisi niin kone yleensä käynistyy kiltisti. --zuk_newbie-- |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Riittäähän akussa potku varmasti jotta startti ehtii tuottamaan riittävästi kierroksia ??
Ei välttämättä vielä riitä että startatessa kone pyörii, vaan sen täytyy pyöriä tarpeeksi kovaa !! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
heittäsin lonkalta pumpun tiivisteitä vuoto kohdaks, tullu vastaan useampia, oireet just tollaset
nyybi patukuski |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
virtaa ja yritettiin, mutta ei. Korjaamolla ne uskalsi sahata pitempään, ja sai sen käyntiin välillä omin voimin. Nyt on jotain tiivisteita vaihdettu, mutta nyt se ei käynisty lainkaan ![]() Auto sirtyy huomenna Diesel-Korpelalle joten laitetaan sormet ristiin ja ... --zuk_newbie-- |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Niin,Ja Kannattaa myös tutkia polttoaine letkujen kuntoa..Varsinkin jos ovat semmoista muovi putkea niin on myös mahdollista että vetää ilmoja sekaan..
Eräässä tapauksessa auttoi kun auton jätti keula alaspain rinteeseen parkkiin, niin starttas omin voimin käyntiin ja keula ylöspäin sai sahata vaikka kuinka monet akut tyhjiksi.. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Vaihtoehtoja on kaksi. Rail-putken takapäässä olevan polttonesteen paineensäätöventtiilin tiivisteet, jotka on jo ilmeisesti vaihdettu. Eli siellä vika ei ole. Toisinsanoen ei jää kuin yksi vaihtoehto, eli suuttimet, joku tai jotkut suuttimet vuotaa liikaa ohivuotolinjaan. Voi tarvittaessa todentaa vaikka itse jos saat niihin suuttimien ohivuotolähtöihin jotkut letkut kiinni ja letkujen toiset päät jokainen omaan kuppiin ja ohivuotoletku sieltä takapäästä tukkoon vaikka lukkopihdeillä ja kone käymään (jos käy) ja sieltä mistä tulee paljon ohivuotoo niin vaihtoon, jos kone ei lähe käyntiin niin pyöritä startilla 15 sek. ja mistä tulee liikaa niin vaihtoon. Vaikeempi on tietysti arvioida jos kaikista tulee samanverran liikaa. ja mikä on liikaa??? no mitä vähempi niin parempi, startilla pyöritettäessä ei pitäs tulla esim kahvikupin pohjalle kuin pien helmi. ja käynnissä ollessa jos kahvikuppiin tulis puolessa minuutissa esim neljännes tai kolmannes, mut jos enemmän tulee niin vaihtoon. Oikeella korjaamolla niillä on semmoiset mittalasit mitkä laitetaan suuttimien päälle.
Tietysti kannattaa tarkastaa pyöriikö ilmastointi kompressori startatessa, joskus se kytkin on jumissa ja pyöritysnopeus laskee radikaalisti just sopivasti, mutta sun kuvailemat oireet on kyllä suutin vika. joo ja se suuttimen kiinnityspultin venyminen ei aiheuta sitä polttonesteen tuloa sinne muovikopan alle vaan sen aiheuttaa yleensä löysällä oleva suuttimen putken mutteri. Jos se kiinnityspultti venyy niin sen suuttimen pohjatiiviste alkaa vuotaa ja sit sen muovikopan sisus on täynnä mustaa möhnää. Terv. mersu asentaja PS. jos oot jossain reissussa ja ei lähe käymään niin starttipilootilla lähtee jos vika on edellämainituissa, tai hinaamalla. joo ja pitää muistaa kun tehdään mittauksia startilla pyörittämällä että järjestelmässä ei ole ilmaa, esim sen takapään venttiilin irroituksen takia. Edited by - kyläseppä on 25/04/2007 20:56:20 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mitens mersussa on hoidetta polttoaineen paluu... Tässä tapauksessa kulostais siltä ainakin että vuotaa?!??! --Bågger och Volvo (Penta) rules ok!-- |
#15
|
||||
|
||||
![]()
No siis siinä mun asiakkaan tapauksessa oli mustaa mönjää, joka haisi naftalle!!!
FJDC #1 !!! Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! Nettikauppa: www.jamant.fi |
#16
|
|||
|
|||
![]()
suuttimilta, korkeapainepumpulta ja paineensäätöventtiililtä menee paluu suodattimen päällä olevaan termostaattiin (pieni musta muovinen ja kaksi letkulähtöä) ja kun nafta on kylmää niin paluu naftalla lämmitetään suodatin ja kun lämpöö on riittävästi niin paluu menee tankiin jäähdytys kierukan läpi.
Tämä järjestelmä siis mersussa ja muitakin eri variaatioita on pienin muunnoksin mut tämä ehdottomasti yleisin |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Joo ja sen mustan mönjän seasta on kiva kaivaa sitä suutinta esiin jos on ajettu pitkään vuotavana. ja se mönjähän siis on palokaasujätteitä joka haisee pahalle ja kyllä se voi vaikka vähän naftallekkin haista.
Mut jos kirkasta naftaa niin vuotaa putken mutterista. Edited by - kyläseppä on 25/04/2007 21:08:01 |
#18
|
|||
|
|||
![]()
olisko ajonesto eli oman ajonesto? jonkun tyypin mersun 4-koneissa (2000 luvun cdi) on suutin vikoja ,halpa korjata mersulla suutin 500e kappale.
Note! This message was posted anonymously! |
#19
|
|||
|
|||
![]()
On sen suuttimen hinta laskenut VÄHÄN. Ei se muistaakseni enää ole kun jotain 450 egee
![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Ääni täältä myös suutinvialle. Tuttu korkkareista.
Samppa, myös näiden romujen kanssa päivät viettävä. "Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta. -"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen. |
#21
|
||||
|
||||
![]()
mersu laadusta vielä (itse nähty).., esimerkki vito vuodelta 2001 ajettu 170tkm ,projekti. vikaa mm. kori ruostevauriotunut kauttaaltaan,jarrut., niitä ei ole koska jarruputket mädäntyneet, todennäköisesti myös jarrupalat loppu vaihtoväli jopa 15000km(öljyt 30000km),vaihteisto ei toimi vaijerit rikki ovat tyypivika ,vaijerit kulkee turbon päällä joten niiden elin ikä pieni,kone ei toimi suuttimet paskat. siis tuo 450e kappale.
|
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ilmanotton ja eiku pyörittämään? Kiitos tiedoista. Suuttimet ovat valittettavsti minunkin listän kärjessä nytt kun vähän mersufoorumeitakin on selailtu. Miten on kannattaako suuttimien korjaaminen vaiko uusien osto parempi vaihtoehto? --zuk_newbie-- |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Se musta möhnä liukenee kaikkein parhaiten Wurtin Power Cleaner Sprayllä, muut esim Brake Clener liuottaa sitä huonosti.
Sitä muovikoppaa joka peittää koko suutin-putki-hässäkän ei kannata edes puhdistaa, kun uusi kansi (neloskoneeseen) maksaa 17 euroa. Sanoisin tohon Mersun laatuun että hyviä autoja ne on, ja jos jollakulla on niinkin paljon vikaa kuin toyotamies edellä luetteli, niin veikkaisin että on ollut hiukan huonolla pidolla. Mulla on ollut 5 kpl vanhanmallista vitoa ja yksi uuden mallinen sekä spriter ja muutamia vielä isompia Mersuja , kilometrejä on lykätty yhteensä useita miljoonia, mitään isompaa vikaa ei koskaan ole ollut, ei moottorissa, ei suuttimissa, ei voimansiirrossa eikä missään muuallakaan, koskaan ei olla tielle jääty, eikä ruosteestakaan ole ollut ylipääsemättömiä ongelmia. Mutta tietenkin jos autoa ei koskaan pestä eikä huolleta, ruovitaan etuvedolla pyörät linkussa ja ajeteen aina täysillä kelistä ja tienpinnan kunnosta riippumatta, ja kovan repimisen jälkeen moottori heti sammutetaan niin ei varmaankaan ole ihme jos autoon tulee välillä jotain vikaa. Jotkut kommut ostaa uuden auton ilman tavaratilan vanerointia, tavaraa kuljetettaessa auton pellit saavat sisältäpäin pieniä iskuja, maali halkeilee ja ruostuminen alkaa. Se ei muuten ole auton vika jos kuski ajelee käsijarru päällä ja takajarrupalat kestää vain 15tkm. (onnistuu aika helposti ihan vahingossa, on omakohtaisia kokemuksia aiheesta) Se kannattaa myös huomioida että jos autossa on ESP ja/tai ASR niin edessä ja takana täytyy ehdottomasti olla saman kokoiset renkaat, eri kokoisilla renkailla anturit saattaa aistia mutkassa tai töyssyissä liian suuria pyörimisnopeuksien eroja ja järjestelmä jarruttelee renkaita. Kyllä siitä pääsee, se vaan näyttää jyrkältä Edited by - MikkoVuorsola on 26/04/2007 17:57:41 |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Olen samaa mieltä edellisen kanssa aton kestävyydestä. Ja todellakin ESP ja ASR syövät jarruja talvella ihan sikana kun kurvaillaan ylikovaa mutkiin ja kiihytetään rajusti joka paikasta renkaat sutien. esim. ambulanssit syö jarruja paljon. Pitääpä kokeilla enskerralla sitä Wurtin Power Cleaner Spraytä.
Joo siitä pilootti hommasta vielä jos sattuu olemaan joku kaverina niin toinen starttaamaan ja toinen ruikkaa piloottia sisään vasta kun moottori pyörii kunnolla. Ja varovasti tai saattaa olla aika teräviä ääniä. |
#25
|
||||
|
||||
![]()
no en oo kyllä ainut joka paskoja mersuja tavannu. mersufoorumilla vikoja ihmisillä vaikka muille jakaa..
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.p...highlight=vito http://www.mese.fi/forum/viewtopic.p...uutin&start=30 Edited by - toyota4x4 on 26/04/2007 21:44:41 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Offareita länsi-uudellamaalla | hector | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 27.05.2014 05:41 |
Korjaamo käsikirjat | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.05.2008 09:58 | |
Virallinen korjaamo. | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 12.12.2004 21:44 |
Uudellamaalla offia? | SamiN | Tapahtumat | 2 | 22.08.2004 14:42 |
Ajo sessioita aloittelijalle, uudellamaalla . | H_Nietu | Tapahtumat | 3 | 11.04.2004 22:33 |