Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2007, 12:24
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ONKO KUKAAN TUONUT ITSE MAASTURIA BELGIA/HOLLANTI?


Olen kevään korvilla lähdössä hakemaan maasturia(LC) ja kiinnostaisi mikä on noiden maiden käytäntö kun auto viedään ajamalla pois maasta? tarvitaanko jotkut siirtokilvet kuten saksassa vai?? Olisiko siellä laivaus järkevää?

jos joku on tuonut, kerro kokemukset tai mistä saisi varmaa tietoa?

Ja jos on muita kiinnostuneita lähtijöitä, niin miksikäs ei porukalla!

PS. noille yleisille nettipalstoille(es.suomi24) kyselyn laittaminen on kuin heittäisi "bensaa tuleen", niin sekopää vastauksia siellä on ja etenkin asian vierestä!

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2007, 13:14
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Samantapaiset siirtokilvet tulee auton mukaan. Laivarahti on luultavasti ISOSTI liian kallis.

EU-yhdenmukaisuustodistus tarvitaan näistä maista tuotaessa.

T; Antti
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2007, 13:37
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Pitänee kai tämäkin paikkansa, mutta jos saat ostettua autosi Belgiasta tai Hollannista jonkin firman tai alv. numeroisen firman piikkiin ja kuskaat sen maasta trailerilla kotio, niin säästät alvin... on sekin rahaa se. Saksassa kuulemma vaativat rekisteröimään auton eikä ko. kikka onnistu, mutta alankomaissa homma on ok.??

TT

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2007, 15:04
TOHJ61 TOHJ61 ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 30.03.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.031
Perusasetus

Onko tuossa mitään järkeä, ainakin Saksassa TLC:t on kalliimpia kuin Suomessa ?


Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2007, 16:09
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Siis olen tämän ketjun aloittanut nyybi! niin, järkeä vai ei? Etsin itselleni joko HZJ73 tai PZJ73 sarjalaista tai pitkää mallia, 3.4/4.2 koneella? Noita HZJ:tä muutama ollut nettiautossa=>hinnat!!!???????? ja nytkin löytyy yksi Tervajoen "reilunmikan" hintaan 12,9K€.

Tietty noita armeijan entisiä PZJ75:a löytyy muutama myynnistä (5500-7500E),joten kun olen Belgiasta/Hollannista noita katsellut, niin tarjonta hyvä ja hinnat ainakin HZJ:ssä reippaasti alle suomi pyyntöjen! hintahaitari 3000------loputon. Lisäksi kun meinasin sellaisen mikä ensirekisteröity ennen 3.5.1993, niin huoltoautona autovero 0% jne...

Joten onko järkeä vai ei sen päätelköön jokainen itse. Ja nuo suomiyksilöt kun tuntuu olevan reippaasti hinnoiteltu ja kilometrejä......

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2007, 18:10
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Noissa belgia/hollanti laitteissa on sitten yleensa 12v sahkot ja ulosotot ja lukot puuttuu

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2007, 19:51
Tapsa_ja_Dumbo Tapsa_ja_Dumbo ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.04.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 990
Perusasetus

"Lantikka" nicin taakse piiloutuva Sami on tuonut paljonkin autoja tuolta päin.

Tapsa

- Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2007, 21:41
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 972
Perusasetus

Belgiassa joutuu odottamaan siirtokilipiä 3-5pv. kuuleman mukaan.
Omani tuotatin www.belcar.fi Sakari Vinkan kautta ja se oli ihan hyvä toimittaja.
Auton löysin ite ja soitin tälle kaverille, se kävi koeajamassa ja lähetti mulle kuvat ja kuntoarvion (100€), sit se teki mun puolesta kaupat siitä (100€) ja sit se rahtas sen Suomeen (650€ + Belgian alvi) yhteensä tuli kuluja alle 1K€ auton päälle. Autostahan mä maksoin autolikkeen pyynnin, sitä en tiedä mihin hintaan se oli tingitty. Lopputulokseen olin kuitenkin tyytväinen, 2,5 vuotta ja 50tkm on VM Jeepillä pukattu.



Wagoneer
AMC 360 + TH400 + QT
36" TSL

Jeep GrandCherokee
2.5 TD by VM

Jeep Comanche
2.1 TD by Reno

www.jmhalme.com/off-road
www.ruosteenesto.eu
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.03.2007, 21:49
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

HZJ73, PZJ73 ja lj73 mitä muuta eroa kuin koneen koko?


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.03.2007, 22:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Lainaus:
quote:
HZJ73, PZJ73 ja lj73 mitä muuta eroa kuin koneen koko?


Note! This message was posted anonymously!
Keulan pituus ja lehtijouset yms. Koko lailla eri autoja.

_______________________________________________
Toyota 4Runner 3.0TD *myytävänä*
Suzuki SJ410
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.03.2007, 21:38
wesku wesku ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Viestit: 6
Perusasetus

Hollannista tuontia on tullut kokeiltua yhden Jeepin verran, kaveri hoiti oston siellä. Auto piti poistaa Hollannin rekisteristä ja ottaa vientirekisterikilpi joka sisältää myös vakuutuksen eli tällä saisi ajella kuukauden missä vaan Euroopassa paitsi tietysti Suomessa...Tuo rekisteröinti on aika kallis, noin 130 Euroa.
Hollannin rekisteriote ei sisällä mitään auton päästöarvoja tms. kuten Saksan ote, näitä tietoja vissiin tarvitaan jossain uudemmissa autoissa tai sitten pitää olla yhdenmukaisuustodistus mutta en tiedä saako semmoista Hollannin RDW:ltä joka vastannee Saksan TUV:ia? -91 Jeepistä ei vielä tarvinnut kun ei ole vähäpäästöinen.
Hinnat oli ainakin Jeepeissä Saksan tasoa, oheisesta linkistä voi ihmetellä tarjontaa/hintoja.
http://occasion.topproduct.nl/

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.03.2007, 10:46
TOHJ61 TOHJ61 ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 30.03.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Hollannista tuontia on tullut kokeiltua yhden Jeepin verran, kaveri hoiti oston siellä. Auto piti poistaa Hollannin rekisteristä ja ottaa vientirekisterikilpi joka sisältää myös vakuutuksen eli tällä saisi ajella kuukauden missä vaan Euroopassa paitsi tietysti Suomessa...Tuo rekisteröinti on aika kallis, noin 130 Euroa.
Hollannin rekisteriote ei sisällä mitään auton päästöarvoja tms. kuten Saksan ote, näitä tietoja vissiin tarvitaan jossain uudemmissa autoissa tai sitten pitää olla yhdenmukaisuustodistus mutta en tiedä saako semmoista Hollannin RDW:ltä joka vastannee Saksan TUV:ia? -91 Jeepistä ei vielä tarvinnut kun ei ole vähäpäästöinen.
Hinnat oli ainakin Jeepeissä Saksan tasoa, oheisesta linkistä voi ihmetellä tarjontaa/hintoja.
http://occasion.topproduct.nl/

Tämä pitää paikkansa, mutta kysyjähän tarkoitti Land Cruiserin tuontia.
Edelleenkin se tulee vain hiukan kalliimmaksi, kuin osto Suomesta !

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Onko kukaan rikastunut vepele Chit-Chat 24 08.03.2006 22:05
onko kukaan? lantikka Tekniikka & Jutustelu 2 22.07.2005 20:34
Onko ketään tuonut lähiaikoina tuontimaasturia? Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 36 17.06.2005 21:56
Onko kukaan leimannu??? bj45lava Tekniikka & Jutustelu 1 26.03.2004 18:33
Onko kukaan nähnyt? Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 13 03.12.2003 20:20


Sivu luotu: 16:37 (GMT +2).