![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Vinsin mitoitusta....Elikäs ongelmana seuraavan tulkinta? Jos joku kokeneempi kertois mistähän on kysymys? "maximum allowed line pull"??? "pulling force"??? Eli mitähän nuo meinaa ja mikähän ero niillä mahtaa olla?? Kiitos jo etukäteen....
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
"Suurin sallittu veto"
"Vetovoima" ____________________________________ - eskimo OffRoad Kainuu, SLCK #110 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos...mutta mitähän eroa noilla on käytännössä? Suurin sallittu veto on siis vinssin suurin sallittu vetokuormitus..... mutta mitähän tuolla vetovoimalla tarkoitetaan?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
"Vetovoima" = Millä voimalla vetää esim. 4000nm vai mikä oikea yksikkö onkaan
"KAIKKI MIKÄ EI TAPA SATTUU AIVAN V***STI" |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Äkkiä lukien "puling force" voisi olla voima, jonka vinssi saa aikaan (tietty ensimmäisellä vaijerikierroksella ja rajattomalla virtalähteellä).
"Maximum allowed line pull" voisi olla jarrun kapasiteetti, eli sen pitovoima kun liinasta vedetään käyttämättä vinssiä. Saattaa tulla vastaan esim laskeuduttaessa vinssin varassa. T, Antti |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tere
Elikkäs ei taida vieläkään nuo sanat/tarkoitus olla tarkalleen selviä.... eli jospa sais vielä arvauksia tai tarkkaa selvitystä...kiitos |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No pistähän vähän kontekstia esille kanssa niin on vähän helpompaa. Copypasteta tai linkkaa paikka mistä noi löysit.
Onko molemmat fraasit saman valmistajan käyttämiä? Jos on eri niin ne voi tarkoittaa just samaa. Muuten ei tota Antin arvausta paljon lähemmäs voi osua. --Teknik, sano ryssä kun saranan näki.-- Kuvia matkan varrelta |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tere
Juu siinäpä toi toinen eli mitähän tuossa..? The braking capacity of the winch shall not be less than 1,2 times pulling force but not exceed 1,6 times the pulling force. Eli mitähän toi tarkalleen tarkoittaisi...pulling force vinssin veto vai vaijeriin kohdistuva veto? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
---------------------------------------------------- Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa. ---- www.students.tut.fi/~koivune3/index.html |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Vaijeriin voi kohdistaa vetoa muullakin kuin vinssillä itsellään. Asiaa selvitetty jo aiemmin tässä topicissa.
************** Jussi ja Suzuki |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja tuosta voisi ymmärtää että että vinssin jarrun täytyy pitää vähintään 1,2x se voima minkä vinssi itse tuottaa. Eli pulling force olisi vinssin vetovoima.
************** Jussi ja Suzuki |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
o: vinsin kardaani | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.01.2008 10:08 | |
vinsin kartaani patrolliin? | hazzinen | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 04.08.2007 10:53 |
BJ:n kierrejousien mitoitusta | HannuN | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 18.04.2006 19:41 |