![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Hitsauskonetta hankkimaanJep, elikkä päätin ruveta hitsaamaan saumani itse. Hitsauksesta ei ole yhtään kokemusta, paitsi että vierestä tietty olen katsonut monta kertaa. Ja nyt pitäisi kone hankkia, että pääsee alkuun. Siispä: - Kaverin mukaan 125-150A riittäisi 3-4mm raudan hitsaamiseen, minkä pitäisi minun tarpeisiin riittää. Riittääkö? - Mitä eroa käytännössä on yksinkertaisella puikkokoneella ja MIGillä? Puikkokonehan olisi tosi halpa ostaa ja yksinkertainen käyttää. - Hankinko käytetyn "hyvän" koneen (Kemppi tai Esab), vai uuden "halvan" koneen? Mitä eroa on hyvällä ja halvalla? Jälki, käytön helppous, kestävyys? Keltaisessaporssissa olisi 150A Kempin MIG 300€:llä, mutta olen vähän arka ostamaan käytettyä kun ei ole mitään kokemusta. Bauhausista saisi Herkules-merkkisen 130A MIGin hintaan 229€-10%, 160A ~335€-10%. Ja käyttökohteina siis tietysti nämä tyypilliset maasturihommat: tavallisen pellin ja 3-4mm vahvuisen putken ja latan hitsaus. Valovirta vain käytössä tällä tekellä. Mitä teen? -- Antti R. 1978 HJ-45LP
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|