![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() pajero keittää ja lakkasi lataamastatuli tehtyä koneremppa pajeroon ja se saatiin ajoon mut parinpäivän perästä huomasin että se keittää vaikka lämmöt on normaalilla otin termarin ja kokeilin niin aukesi mutta keittää silti vaikka se toimii vettä kone ei syö ja lämmöt normaalilla kokoajan,lämmintäkin tupaan tulee ihan normaalisti ja lämmöt ei nouse keitoksen aikana.ja sitten tuli latausvika syttyi laturin ja naftasuodattimen valo samaan aikaan ja sähköt rupesivat hiipumaan pikku hiljalleen voiko laturia testata mitenkään yleis mittarilla ja mitä pitää tehdä ja voiko kansi olla sökö vaikka ei vie vettä mutta keittelee?autolla pystyy kuitenkin ajamaan ja tehot on tallella. ai niin ja missä pajerossa on lataus säädin voisko olla siinä vika?ihmetyttää vaan kun syttyi samalla suodattimen valo.kertokaapas jos on ollut/tietoa moisesta viasta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Oiskohan hihna löysällä?
Yleisesti ottaen sama hihna pyörittää vesipumppua (selittää kiehumisen) ja laturia (selittää ettei lataa) Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon. FC paloautoprojekti |
#3
|
|||
|
|||
![]()
hihna on kireällä ja sekä pumppu että laturi pyörii mutta niin vaan kiehuu eikä lataa...prkl!!!!
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
voisko vesipumpusta olla siivekkeet kuluneet? eli ei kierrättäisi nestettä tarpeeksi. Miten pajeron flekti, onko sähkötoiminen? jos on niin oisko käynnistys anturi mennyt. Tai sitten on/saa ilmaa jostain nesteen sekeaan?
" kaikki ovat ahterist, paitsi minä. Synnyin keisarinleikkauksella" SLCK #73 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
pajessa fiskolla flekti ja kaikki paikat oli ok ennen kone remonttia joten ei ne varmaan ole tallissa kuluneet mutta voiskohan siellä olla ilmalukko jossain letkussa ja ei sen takia vesi kierrä?mutta mikäs selitys siihen laturiin ku toi sähköpuoli ei oikeen oo hanskassa meikäläisellä...
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
no ainakin voisi mitata akusta jännitteen ensiksi ilman että auto on käynnissä. Ja sitten kun auto on käynnissä. Näkis ainakin lataako lainkaan. Jos lataa kunnolla, on akku sökö.
" kaikki ovat ahterist, paitsi minä. Synnyin keisarinleikkauksella" SLCK #73 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jotkut moottorit on vaikeita ilmata,eli jää ilmatasku lohkoon.Syylarin täyttö aukkoon tiiviisti
litran -parin pullo ja sitä täyttäen,antaen koneen käydä ,ennen kun termari aukeaa nousee pullossa neste pinta ja se yhtä äkkiä häipyy niin sitä ilmausta ei voi ilman suppiloa/pulloa tehdä. Eli koko ajan pidettävä huolta ettei pullo ole tyhjä ilmauksen ajan.Lataukseen voi toiset neuvoa. Lantikan startista pääs palaneen haju! Edited by - Bruno on 31/12/2006 15:11:51 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Laturi ainakin vaikuttas risalta. Mulla on joskus ollut samanlaisia oireita - tosin Rockyssa. Siis ei lataa kunnolla ja pa-suodattimen valo palaa välillä. Kerran oli laturin käämi poikki ja toisella kerralla diodisilta sökö. Voi tietenkin olla säädinkin viallinen eli sitä.
Mitenkäs kone voi keittää ja lämmöt on normaalilla? Ettei vaan näyttäs lämpömittari väärin !!! Note! This message was posted anonymously! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Pajeron kansissa on ollu taipumusta haljeta suutin kammiosta.On joskus käynyt samoin että kansi rempassa on oikaistu kansi taso ja paine testi tehty,Mutta viikonpäästä kansi on haljennut.Kieron kannen oikaisu saattaa tehdä jännityksiä ja murtua.Kokeile kun moottori on kylmä ja ottaa syylärin korkin pois.Kun moottorin pistää käyntiin niin Veden pitäisi pysyä jäähdyttäjässä.Mutta jos kansi on halki niin vesi alkaa pulppuaan nopeasti korkin reijästä ulos.Onko vesipumpun siivapyörä alkuperäinen tai muutettu jotain siivaa?jos on niin mahdollista että vesipumppu pyörii liian lujaa ja kavitoittee ilmaa järjestelmään.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
olisko kone rikki?? ja laturi paskana..
Note! This message was posted anonymously! |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Jäähdyttäjän korkki kannattaa uusia jos on vanha.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Itse laturin testaaminen voi olla hankalaa, mutta jos ihan yleisesti lähtee "sähköjen katoamista" tai akun tyhjentymistä selvittämään:
Akun + navasta kenkä irti, sitten joku 5w lamppu akunnavan ja + kengän väliin jollain piuhavirityksellä. (siten että kaikki sähkö kulkee sen lampun kautta) Sitten yksi kerrallaan sulakeita rasiasta irroittamaan, ja kun lamppu sammuu, niin sen sulakkeen takaa löytyy virtasyöppö. Yleisiä hyväksyttäviä virrasnsyöjiä: Ruiskun boxi, popikone, LA-puh, konehuoneen valo. --------------------------------------------------------- Chevy Blazer -82 350TBI,TH350,NP208 "iso mutta kömpelö" Ford Bronco II "Maastotaunus" --------------------------------------------------------- |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Laturissa ehkä jossain oikosulku? sama efekti, eli vedenerottimen ja latauksen valot syttyy kun laturi saa sopivasti vettä sisäänsä (tuolloin kyllä toipuu parin sekunnin päästä)
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Mittaappa auton käydessä akun jännite !?
Onko se 12V<-> vai.. ? Sako |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Nyt juuri tuli mieleen... lämpömittari näyttä normaalilukemaa? ja silti keittää? Ettei vaan ole kansipahvit väärinpäin... siis jos kuutoskone.
--------------------------------------------------------- Chevy Blazer -82 350TBI,TH350,NP208 "iso mutta kömpelö" Ford Bronco II "Maastotaunus" --------------------------------------------------------- |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ilmaamista vaan..Puristele letkuja kunnolla samalla kun annat koneen käydä. Laturista varmaan joku piuha irti tai väärässä paikassa.
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Edited by - pallero on 02/01/2007 07:29:31 |
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Lataus jännite on yleensä n.14.4V.
Laturissa on kaksi napainen liitin josta toinen johto (valk.) menee merkkivalolle ja toinen (sin.) akulle. Ota liitin irti ja mittaa ne nastat, toiseen tulee akun jännite (jos on kunnossa "sin") ja toiseen akunjännite -0.7V kun laittaa virrat päälle (merkkivalon johto "valk"). Se (sin.) johto yleensä menee poikki ja lataus jännite nousee 15V. Lataus säädin voi olla rikki...! Ja se onpi vissii laturin sisällä. Sako |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Patrol GR naftamittari lakkasi toimimasta?? | RM | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.07.2007 15:17 |
pajero | jani72 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.02.2007 22:17 |
pajero keittää ja lakkasi lataamasta | pallero | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 31.12.2006 12:58 |
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux | O/M/V Muut | 0 | 28.10.2005 07:32 |