Kävipä niin huonosti etta Mersustani repesi takaiskarin yläkiinnike irti tuossa lumihangessa rytkytettäessä. Tokihan se oli jo vähän ruostunutkin (GD 300 vm-80), mutta nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Kiinnikekuppi siis repesi irti niin, että iskärin yläpäähän jäi killumaan kuppimainen kämmenenkokoinen yläkiinnike, joka repeytyi takajousen yläkiinnikkeestä irti.
Millä hitsausmenetelmällä tällainen hieman ruosteinen kuppi kannattaa hitsata vai kannattaisko tehdä joku uusi korvake joka hitsattaisiin jousen yläkiinnikkeen jatkoksi iskaria varten? Minkä vahvuisesta ja mistä materiaalista uusi korvake kannattaa tehdä? Vanha korvake on about 4-5mm paksua metallia, kuppimainen kestävyyden takaamiseksi. Ja tietenkin vinkkejä voiko hitsauksen hoitaa paikallaan purkamatta koko takapäätä ja miten metalli pitää puhdistaa hitsauksen onnistumiseksi?
Onko muuten Oulun seudulla tiedossa kellään sopivaa pajaa joka homman voisi kohtuuhinnalla tehdä? Itselläni ei ole muuta kuin valovirralla toimiva puikkohitsi eikä kokemusta metallitöistä.
Asialliset vinkit ja hyvät neuvot kehiin, niin pääsee jatkamaan tutustumista offroadin maailmaan...
Note! This message was posted anonymously!