Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.10.2006, 12:16
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Koliseva Jeep XJ -91


Oikea etukulma (pyöräntuenta) kolisee/jyrisee erityisesti vasemmalle käännyttäessä. Paikallaakin etenkin kylmänä käynnistettäessä sama kolkotus kuuluu, ei pelkästään liikkeessä/veto päällä. Kun moottori käy tasaisemmin ääntä ei enää kuulu.
.......
Kim
P.S. Myynnissä käytetty startti.

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.10.2006, 12:54
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Vetarin ristikko, kallistuksen vaimentajan koiranluu, moottorin kumityyny, vaihteiston kumityyny, raidetangon pää, ylä tai alapallonivel, tukivarren pusla, track-bar....

Vaihtoehtoja riittää, eikös löydy auton alla käymällä???

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.07.2009, 16:00
peeppi:n Avatar
peeppi peeppi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.04.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 92
Unhappy

koliseva xj -92 40HO+AW4+242


Etsiskelin tässä Jeepin kolinalle syytä. Varmaa voi jatkaa tähän threadiin, kun tuntuu omakin voimasiirto-ongelmalle...

Oikean puolen vetarista/ristikosta tuntuu osa kolinasta johtuvan minun yksilössäni. Mutta siinä ei ole ihan kaikki.

Kun konetta käynnistää tai päästää takaisin tyhjäkäynnille kuuluu ristikon kolinaa terävämpi kolina. Startatessa nin kauan kuin starttia pyörittää. Kierrosten laiskiessa vain kerran.

Tämä kaikki tapahtuu Laatikon asennoissa P ja N. Ääntä ei kuulu asennoissa R tai D.

Onkohan kenelläkään kokemusta vastaaanlaisesta, vai alanko vain purkamaan laatikkoa perästä, jotta näen mikä äänen aiheuttaa. Vai onko koneen laatikon välissä jotain mikä voisi kolahdella?
__________________
Vinssi racing
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.07.2009, 17:59
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.953
Perusasetus

Yksi kolinan aiheuttaja oli ainakin mun jeepissä vaihteiston takapään tuenta,vaihteisto hakkasi kannatin palkkiin josta se on tuettu kumityynyillä.Myös pakoputki kolisi samaan palkkiin
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.07.2009, 20:33
peeppi:n Avatar
peeppi peeppi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.04.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZAU Näytä viesti
Yksi kolinan aiheuttaja oli ainakin mun jeepissä vaihteiston takapään tuenta,vaihteisto hakkasi kannatin palkkiin josta se on tuettu kumityynyillä.Myös pakoputki kolisi samaan palkkiin
Laatikosta ja putkesta matkaa palkkiin senttejä. Ja ääni kuuluu tosiaan moottorin takaosan ja laatikon etupään tenoilta, ainakin ylhäältäpäin kuunneltuna. Putki menee läheltä vauhtipyörän kohdalla, muuta se ei aiheuta tätä kolahtelua.

Alhaalta päin hankala paikantaa, kun ei voi samalla olla auton alla ja startata. Pitänee houkutella joku starttailemaan ja kaasuttelemaan, kun itse pötköttelee auton alla. Tunkea vielä rukkasia putken ja laatikon väliin.

Niin ja edelliseen selostukseeni lisäten, ajaessa ei näitä ääniä edes kuule, ainoastaan paikallaan. R ja D asennnoissa siis testattu siis jarrua vasten hieman polkaisemalla Hallin lattiassa siis molempien takarenkaiden paikat merkattu. Koneessa on siis voima tallella ja takana lukko toimii...
__________________
Vinssi racing
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.07.2009, 14:47
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Oliskos vetolevy poikki??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2009, 23:07
peeppi:n Avatar
peeppi peeppi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.04.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Oliskos vetolevy poikki??
Näkyisiköhän se jos ottaa sen suoja pellin laatikon edestä irti. Voikohan laatikon - momentinmuuntimen - vetolevyn kiinnityksissä olla häikkää. Ei taida näkyä ottamatta laatikkoa irti.

Yhtenä vaihtoehtona tuli itselläkin mieleen, josko startin ratas pääsisi jotenkin kolkottamaan vetolevyyn?? Eikös siellä ole jousi, joka pitää rattaat poissa kehältä??
__________________
Vinssi racing
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.07.2009, 09:17
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Ei näy välttämättä muuten kuin ottamalla laatikko irti, ainakin viimeksi oli keskiö irti ja näkyi vasta kun oli vetolevykin irti (siellä on kuuden pultin alle menevä prikkalevy ja oli sen alta poikki, se on tossa seinällä muistona, saa tulla katsomaan!!)!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.07.2009, 20:59
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Siis murtuma näyttää esim tuollaiselta, näkyy vasta kun on irti ja pesty. Murtuma kulkee tuossa juuri piparkakkuprikan reunoja myöten. Oireesi ovat juuri samat kuin omassanikin oli. Tosin sillä kolkottavalla vetolevyllä ajelin melko pitkään, viimeisenä 2008 Talvieksytyksen, joten ei se ainakaan minulla heti käsiin särkynyt. Niin, ja älä osta tarvike osaa, kokeiltu on!

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.07.2009, 23:37
peeppi:n Avatar
peeppi peeppi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.04.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 92
Perusasetus

Vika löytyi... toivottavasti


Kiitos Jamantille neuvoista.

Irroitin vaihtieiston edestä suoja kilven ja aloitin kokeilemaan sopivaa avainta vetolevyn/turbiinin pulttien kantaan. Meinasi jo alkaa hieman maidot keittämään kun ei tuntunut mikään avain väliltä 13 - 17 mm ja 1/2 - 3/4" ottavan kiinni pultin kantaan.
Kokeilemaan sitten sormin, minkä kokoinen pultti voisi olla... ja mitä mitä , kaikki neljä pulttia pyörivät käsin.

Eli jokainen pultti yksitellen auki ja lukkoliimaa väliin. Nyt kokeillaan ja tutkitaan lisää, jos kolina ei lopu.
__________________
Vinssi racing
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep EGR kaiffari Tekniikka & Jutustelu 17 06.01.2008 13:26
m: Jeep O/M/V Ajoneuvot 8 02.04.2006 01:15
Koliseva Patrolli Toolman Tekniikka & Jutustelu 2 19.02.2005 15:01
M: Jeep Jeep-Ukko O/M/V Muut 3 12.11.2004 10:46
O: Jeep CJ7 imported_offroadjouni O/M/V Muut 0 22.01.2003 08:46


Sivu luotu: 05:18 (GMT +2).