![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() uazin öljyvuotohuomasin eilen että uazi kusee aika reippaasti öljyä allensa jos auton ajoi sillai että keula on jossain penkassa ylempänä ku perä, rupes öljyä valuun ihan tosissaan, 5min ja alla oli puoli metrinen läntti ja kytkinkopasta tuli öljyä "yli" ja pakoputken päälle ja roisku sitä vielä sisällekin sieltä rintapellin ja lattian välisestä saumasta, meinas ruveta jopa pelottamaan mutta enemmän vituttamaan kun pakoputki öljystä savuten ajelin tallille. kun kytkinkopas pohjasta otti ruuvin pois niin sieltä lorotteli vissiin 2dl öljyä, pikimustaa paskaa. taustatietoja: bensapumppu oli vuotanut koneeseen rikkinäisestä kalvosta bensaa ties kuinka kauan, pumppu vaihdettiin uuteen volgan pumppuun (käyttökeppi piti vaihtaa) ja öljyt uusiksi, oli meinaan sellaset sonnat että olis voinu kaataa takas bensatankkiin. termostaatti on paskana joten kone on käynyt max.60 asteisena ennen eilistä kun sain kaihtimen kuntoon ja sillä lämpöjä nostettua ajotavasta riippuen 70-90 asteeseen. nosturilla kun purin kytkinkopan alaosan pois se oli koko asetelma ihan öljyssä mutta ihmetystä aiheutti se että koneenpuoli oli aika kuiva ja laatikon puoli taas ihan rähmässä. moottorissa oli öljyt ylärajassa mihin ne laitoin kun viimeviikolla vaihdoin kurat. laatikkoöljyt oli kans täyttöreiän korkeudella kun nekin vaihdoin viimeviikolla. mistä ihmeestä se tota öljyä ajo tuonne kytkinkoppaan??? nenä on nuhan takia niin tukossa että en saanu haistettua sitä öljynpaskaa. jätin pohjaropun pois sieltä kytkinkopasta niin valuttelee suosista maahisille kuransa ettei enää tulvi yli ja rähmää pakoputkea. sitä roiskunutta öljyä oli perämurikassa asti. jossittelua: jos bensalla ohennettu öljy olis liuottanu sen kampuran koiranpaska tiivisteen lopullisesti pilalle ja uudet öljyt olis tullu läpi, mutta öljyt oli ylärajassa, olisinko vahingossa ylitäyttänyt konetta? miksi ongelma tuli kun sain koneen lämmöt nostettua sinne missä ne pitäiskin olla? laatikossahan ei taida stefaa olla? kun kuikuilin sinne kammen persiiseen niin ihan kuin lohkossa olis ollu joku lätkä ruuvilla kiinni, saako sieltä välistä vaihdettua sen koiranpaskan koneen ollessa autossa paikallaan? ja saako niitä narupaskoja mistään? kytkin onneksi pitää (ainakin vielä) toivottavasti ei mee levy vaihtoon tuon takia. ärrrrrrr kun vituttaa olis paljon muutakin tekemistä kun ihmetellä jotain pyhästä hengestä tullutta öljynkuraa. öljypohjakin oli ihan hyvin kiinni, en kyllä irrottanut että ei ole hajua missä kunnossa ne korkkitiivisteet on. mutta jotain hyvääkin, tuli säädettyä jarrut ja tsekattua rumpujen sisään, kaikki ok. raidetankoa tuli väänneltyä suoraksi, sekin päässy maistamaan kantoa. roiskeläpät otin pois, ihan turhat kapineet. takana mulla oli uudenkarheat ryssärenkaat ja edessä vastaavanlaiset mutta ehkä 4mm pintaa, vaihdoin keskenään että edessä on paremmat ja auton menokyky parani huomattavasti, ainakin kynnöspellolla. mut joo, nyt korkkaan vitutus-oluen UAZ 315126
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itsellä alkaa käyntilämpösenä vuotamaan myös tuo kampuran tiiviste. Nyt kun on vähän viileenpää niin ei vuoda niin paljoa, mutta kesähelteillä tuli oikeen tippumalla. Pitäis katsoa tuota samalla kun purkaa vaihdelaatikon. -Offroad Ylä-Pirkanmaa- AJOPÄIVÄ 5.11 klo 11:00 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mulla aikaisemmin kampuran stefa pikkasen kuseksi, sillai että oli aina "tippa tulossa", se valutti sellasen pienen noron kytkinkoppaa pitkin siihen pulttiin jossa aina tippa roikkui, ei kyllä jättänyt koskaan länttiä maahan että isommasta vuodosta ei todellakaan ollut kyse. nyt tosiaan jätin tuohon keskustaan cassan parkkikselle lammikon kun ajoin siihen ovien vieressä olevaan töyssyyn auton pystyyn kun juteltini kavereiden kanssa, toisen kahta kauheemman lammikon jätin ylä-asteen pihaan kun siellä on sellainen kiva kallio missä joskus penskana istuttiin niin piti mennä siitä autolla yli ja jäin siihen parkkiin muistelemaan menneitä ja sit rupes käry nouseen ku kone kusi pakoputken päälle :/
UAZ 315126 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
kertokaas uazmiehet että mistä sais hommattua kampuran takastefoja? ja saako sen vaihdettua motin ollessa paikoillaan, nosturi käytössä. on tää kalja hywwee *hik*
UAZ 315126 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
-samisami- Note! This message was posted anonymously! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Harrasteauto LJ-70 Öljyvuoto | lukkomestari | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 28.04.2007 18:08 |
HJ Öljyvuoto | Holle | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 06.01.2007 13:20 |
öljyvuoto bj:ssä | HannuN | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.05.2006 22:37 |
Uazin korotus. Uazin osia Tallinnasta...... | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 10.10.2005 19:42 |
Automaatin öljyvuoto | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.05.2005 11:46 |