Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2004, 21:25
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Samaa sukua??


Tervehdys!!
Pitääkö paikkansa et toyota Hilux ja RJ käyttää samaa tekniikka, laatikko, vetarit ym.?? Kaveri töissä oli tietävinään näin.Sano et ainakin vm.-86 Hiluxin heikkoja paikkoja on laatikko, lieneekö samaa tyyppiä kun -89RJ:n??

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.01.2004, 09:39
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.731
Perusasetus

Rj:stä ei pysty sanoo, kun noi bensavehkeet on aika harvinaisia, mutta lj:n loota näyttää samalta. Siinä voi olla kytkin kopassa eroa koneen pultin rei'issä niinkun hilux ja hiace => yksi pultti ei käy kohilleen. vapari koneista hajoo mielellään männät ja hajottaa samalla lohkon. Lj:n turbo kone on päällepäin sama kone, mutta kannessa on n. 2 mm korkeampi palotila. Lj:n koneissa taitaa noi kannet särkyä mielellään. Vetareissa on sellainen kiva juttu, että kuski puolen vetari käy myös hj:stä, samoin murrokset. Ei toi laatikko mikään kovin heikko ole, mun vanhan KOMPURA-AUTON aski ei antautunu millään. Etuperät sen sijaan antautuukin jo helpommin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.01.2004, 10:38
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.473
Perusasetus

Vaihdelaatikkoina on Suomessa LJ70 = R150F, RJ70 = G52F. Hiluxissa on kait G40 (4v.) ja G52F (5v.)laatikoita, en ihan varma kuitenkaan ole. Ulostuloakselit ei välttämättä kuitenkaan identtiset Hiluxissa, vaikka vaihteiston tyyppi olis sama. Etuperissä on eroja LJ:n ja RJ:n välillä. Luulisin että LJ ja TD/V6 -Hiluxin perät vastaa toisiaan, samoin kun RJ ja vapari-Hilux. Perustyypiltään ne onkuitenkin lähellä toisiaan, kun käyttävät pikkuperää edessä ja takana.

Ylläoleva voi sisältää virheitä, kun oon lueskellu näitä juttuja jenkkipalstoilta. Siellä ja täällä olevat mallit ei välttämättä oo ihan samanlaisia.

/* Life Begins at 35" */
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.01.2004, 10:49
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Rj:stä ei pysty sanoo, kun noi bensavehkeet on aika harvinaisia, mutta lj:n loota näyttää samalta. Siinä voi olla kytkin kopassa eroa koneen pultin rei'issä niinkun hilux ja hiace => yksi pultti ei käy kohilleen. vapari koneista hajoo mielellään männät ja hajottaa samalla lohkon. Lj:n turbo kone on päällepäin sama kone, mutta kannessa on n. 2 mm korkeampi palotila. Lj:n koneissa taitaa noi kannet särkyä mielellään. Vetareissa on sellainen kiva juttu, että kuski puolen vetari käy myös hj:stä, samoin murrokset.
Joo ja sisuskalut on aika lailla erillaiset. Kampiakselin kaulat o turbokoneessa 2mm paksummat ja paljon paljon muuta. Et ei pidä ihmetellä jos ei meinaa mahtua hiluxiin lj:n koneen ostat.



Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.01.2004, 16:25
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.731
Perusasetus

Luulisin että LJ ja TD/V6 -Hiluxin perät vastaa toisiaan, samoin kun RJ ja vapari-Hilux. Perustyypiltään ne onkuitenkin lähellä toisiaan, kun käyttävät pikkuperää edessä ja takana.

On niissä rj:n ja hiluksin perissä tietty tuo jousituksen tuoma ero ulkopuolelle ja mites se välitys? Hiluksissa on se 4,55 vai 4,54. Lj:ssä oli ainakin tiuhempi 4,8??? ja murikka oli päällepäin eri näkönen, pultit ja vetarit voi tietty käydä.
4-v. askeja ei taida olla kun niissä vanhemmissa korimalleissa ->84 ja eikös TD-hilux ole sillä ei-jäykällä etuperällä oleva kikotin? Käykö sen murikka vanhempiin?
Sit on niitä "intialaisversioita" jonka osat ei käy mihinkään eikä niitä ole tojota edes ikinä valmistanu tai kukaan kuullukkaan...


Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.01.2004, 12:54
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.473
Perusasetus

Minä en noista Hiluxeista juurikaan tiedä.. Niiden teknisiin tietoihin oon törmänny lähinnä kun LJ:stä olen tietoja etsinyt. Tässä pari linkkiä, mitä kannatta tutkailla. Ne on kuitenkin jenkkipoikien sivuja, joten eroavaisuuksia Suomi-malleihin on varmasti.

http://www.birfield.com/~ramullen/FAQ/TEXT/08-01.html
http://www.4x4wire.com/toyota/faq/
http://www.off-road.com/toyota/tech/other/4_axles.html
http://www.off-road.com/toyota/tech/other/4_dts.html

/* Life Begins at 35" */
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.01.2004, 10:38
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.731
Perusasetus

Joo, ei tässä nyt mitään olla painoon viemässä. Aina hiluksi noi jutut kiinostaa ja niitä on nykyään aika paljon alan harrastajilla. Kai se nyt jostain kertoo vaikka ne pirun kalliita onkin ja mätiä (hitsarit haluaa metsään?).
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LN110 on samaa mallisarjaa kuin jne.paperi??? SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 34 10.02.2006 16:59
Hummerin sukua? sippis Tekniikka & Jutustelu 4 16.02.2005 15:02


Sivu luotu: 19:04 (GMT +2).