Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.01.2004, 03:15
Frohike Frohike ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.05.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 172
Perusasetus

Optimimaasturi?


Olen tässä alkanu miettiin optimaalista maasturia lähinnä sekalaiseen safari/trial/maantie -käyttöön ja vaikuttaa siltä että kohtuulliseen hintaan (~10 000e) ei valmiina tollaista oikeen saa, eli auto pitäis tehdä itse.

Lähtökohtina on
-kierrejousitus & kestävä alusta
-kestävät akselit (kestää laittaa alle vähintään 37" fillarit ilman paikkojen hajoamisen pelkoa.)
-kestävä loota
-riittävän vääntävä & tehokas kone safari- sekä trailerinhinaus -käyttöön
-mahdollisimman kevyt
-100% lukkoakselit
-leimattu! (kaikkein pahin vaatimus)

Mielessä pyöriny joko jonkin verran rakenneltu RJ landcruiseri tai joku range/tojota/gmc -hybridi (rangen alusta, tojon akselit & lootat, gmc:n kone) :-D

Ja yks seikka mikä kans mietityttää on että pystyykö hyvin suunniteltua 4-linkki -pyöräntuentaa saamaan mitenkään leimattua? Se ratkaisisi monia pyöräntuentaan littyviä ongelmia...

--
(Viimeistä siviilipäivää viettämässä)
AnttiH





The duct tape is like the force, it has a light side and a dark side and it holds the universe together.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 21:04 (GMT +2).