Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2006, 14:06
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

HJ kytkin temppuilee, jakolaatikosta hidas puoli


eilen ajeltiin vähän hiekkakuopalla ja ilmeni pari vakavaa vikaa.

Mistä olette ostaneet uusia kytkimen pää- ja työsylintereitä? Itseltäni vuotaa näköjään molemmat taas ja pääsee ilmaa kytkinnesteen joukkoon. Pääsylinterin tiivisteet uusin talvella ja toimi hyvin eiliseen asti. Nyt kusee nestettä lattiamatoille.
Kytkin toimii huonosti, ajomatkaa edessä 700km...

Eli mistä uudet (ei korjaussarjoja)? Motonetissä tuntee muttei ole hyllyssä eikä saa nopeasti. Hinnat olisi kyllä edulliset.

Samalla huomasin myös, ettei jakolaatikon pikkupuoli pysy päällä ollenkaan. Toimii siihen asti kunnes ottaa vedon pois -> hyppää vapaalle. Ajeltiin sillä tavalla, että vipu oli kuormaliinalla pakotettuna pikkupuolelle -> ei ongelmia.
Mikäs tuolla nyt on vikana? Mulla on kyllä varalaatikko 500km päässä...

HJ 60 -82

__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2006, 14:25
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Kytkinsylintereitä saa tojotalta, olisko työsylkkä luokkaa 80€. Itse ostin korjaussarjan paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Kysyivät otanko halvemman, vai kalliimman ja koska köyhällä ei ole vara paskaan sijoittaa, otin kalliimman, muistaakseni 24€. Pääsylinterin hinnoista ei ole allekirjoittaneella tietoa.


_________________________________________
Lelut tehdään muovista, Autot raudasta.
SLCK #262
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2006, 16:27
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

tosta pikkupuolen päällä pysymisestä. Onko koria nostettu rungosta?

"ei ollu mikään amerikan temppu"

SLCK #73
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.06.2006, 16:30
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Lainaus:
quote:
tosta pikkupuolen päällä pysymisestä. Onko koria nostettu rungosta?

"ei ollu mikään amerikan temppu"

SLCK #73
Onhan sitä edellinen omistaja nostanut 50mm. En ole kerinnyt asiaa ollenkaan tutkimaan kun on pitänyt tahkota kilometrejä maantiellä...

Nyt vkl tarkoitus tutkia. Voi hyvinkin olla joku tukikumi rikki tms koska pysyi liinan kanssa päällä hyvin eikä äännellyt "normaalia" enempää...

Uusia kytkimen sylintereitä ei ollut saatavilla mistään kuin vähintään kuukauden toimitusajalla (en kysynyt tojotalta), joten otin korjaussarjat molempiin sylintereihin. Kuin taivaan lahjana eräs varaosapuljun asiakas (hojolla liikkeellä) kuuli keskustelumme ja ilmoitti että hällä on ehjä pääsylinteri kotona. Kävipä hakemassa sen vielä ja kympillä luopui. Laitan korjaussarjan varmuuden vuoksi tähän sylinteriin (näytti sisältäkin hyvältä). Vkl asentelemaan...

HJ 60 -82
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.06.2006, 16:41
las-c las-c ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.10.04
Sijainti: jyväskylän mlk, .
Viestit: 1.742
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Nyt vkl tarkoitus tutkia. Voi hyvinkin olla joku tukikumi rikki tms koska pysyi liinan kanssa päällä hyvin eikä äännellyt "normaalia" enempää...

HJ 60 -82
kylläpähä se keppi ottaa kii koriin tai tarkemmin niihin kortonkeihin kepin reijässä... taivuttelet vähä keppiä ni alkaa pysyy päällä

.: www.offikuume.com :.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.06.2006, 17:51
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

taivuttamista pikkukeppiin vaan. Joillakin nostettaessa ei tarvitse keppiin koskea, mutta iselläkin piti vähän taivuttaa, vaikka nostin vain 50 mm. Mutta sama ilmiö oli itselläkin.

"ei ollu mikään amerikan temppu"

SLCK #73
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.06.2006, 21:39
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Kytkimen korjaussarjat molempiin sylintereihin asennettu. Nyt on pääsylinteri hyvä, mutta työsylinterissä oli selvää kulumaa sisällä. Toimii kuitenkin, mutta täytyy varmaan laittaa vaihtoon joskus koko osa.

Kytkinpolkimen paikka tuntuu hieman vaihtelevan ja kytkin ottaa välillä eri paikoissa kiinni -> tuntuu kuin olisi ilmaa jossain, muttei ilmaamalla kyllä kuplia tule yhtään. Perinteistä poljin-ilmausta käytettiin. Oiskohan sellanen paineilma-ilmauslaite parempi tuohon?


Laatikkoa ei vielä ole tutkittu.

HJ 60 -82
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.06.2006, 23:21
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kerran taistelin Saabin kytkimen ilmauksen kanssa. Eräs wanha mekatsu neuvoi työntämään paineella jarrunesteen alakautta. Toimi kuin junanvessa!! Saman tein omalle Hojolle.

JAWA.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lj-70 hidas.. ohvipete Tekniikka & Jutustelu 9 15.04.2008 12:08
RJ:n hidas puoli + napalukot RoJu Tekniikka & Jutustelu 14 24.12.2007 11:28
lj 70.hidas neliveto ei pelitä missä vika?? henteri Tekniikka & Jutustelu 7 16.03.2007 12:05
Orbitroli liian hidas! pyyvama Tekniikka & Jutustelu 7 14.09.2006 09:47
Toyotaan hidas takaveto Kupla Tekniikka & Jutustelu 14 19.04.2005 11:31


Sivu luotu: 17:54 (GMT +2).