![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() HJ kytkin temppuilee, jakolaatikosta hidas puolieilen ajeltiin vähän hiekkakuopalla ja ilmeni pari vakavaa vikaa. Mistä olette ostaneet uusia kytkimen pää- ja työsylintereitä? Itseltäni vuotaa näköjään molemmat taas ja pääsee ilmaa kytkinnesteen joukkoon. Pääsylinterin tiivisteet uusin talvella ja toimi hyvin eiliseen asti. Nyt kusee nestettä lattiamatoille. Kytkin toimii huonosti, ajomatkaa edessä 700km... Eli mistä uudet (ei korjaussarjoja)? Motonetissä tuntee muttei ole hyllyssä eikä saa nopeasti. Hinnat olisi kyllä edulliset. Samalla huomasin myös, ettei jakolaatikon pikkupuoli pysy päällä ollenkaan. Toimii siihen asti kunnes ottaa vedon pois -> hyppää vapaalle. Ajeltiin sillä tavalla, että vipu oli kuormaliinalla pakotettuna pikkupuolelle -> ei ongelmia. Mikäs tuolla nyt on vikana? Mulla on kyllä varalaatikko 500km päässä... HJ 60 -82
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kytkinsylintereitä saa tojotalta, olisko työsylkkä luokkaa 80€. Itse ostin korjaussarjan paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Kysyivät otanko halvemman, vai kalliimman ja koska köyhällä ei ole vara paskaan sijoittaa, otin kalliimman, muistaakseni 24€. Pääsylinterin hinnoista ei ole allekirjoittaneella tietoa.
_________________________________________ Lelut tehdään muovista, Autot raudasta. SLCK #262 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
tosta pikkupuolen päällä pysymisestä. Onko koria nostettu rungosta?
"ei ollu mikään amerikan temppu" SLCK #73 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt vkl tarkoitus tutkia. Voi hyvinkin olla joku tukikumi rikki tms koska pysyi liinan kanssa päällä hyvin eikä äännellyt "normaalia" enempää... Uusia kytkimen sylintereitä ei ollut saatavilla mistään kuin vähintään kuukauden toimitusajalla (en kysynyt tojotalta), joten otin korjaussarjat molempiin sylintereihin. Kuin taivaan lahjana eräs varaosapuljun asiakas (hojolla liikkeellä) kuuli keskustelumme ja ilmoitti että hällä on ehjä pääsylinteri kotona. Kävipä hakemassa sen vielä ja kympillä luopui. Laitan korjaussarjan varmuuden vuoksi tähän sylinteriin (näytti sisältäkin hyvältä). Vkl asentelemaan... HJ 60 -82 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
.: www.offikuume.com :. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
taivuttamista pikkukeppiin vaan. Joillakin nostettaessa ei tarvitse keppiin koskea, mutta iselläkin piti vähän taivuttaa, vaikka nostin vain 50 mm. Mutta sama ilmiö oli itselläkin.
"ei ollu mikään amerikan temppu" SLCK #73 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kytkimen korjaussarjat molempiin sylintereihin asennettu. Nyt on pääsylinteri hyvä, mutta työsylinterissä oli selvää kulumaa sisällä. Toimii kuitenkin, mutta täytyy varmaan laittaa vaihtoon joskus koko osa.
Kytkinpolkimen paikka tuntuu hieman vaihtelevan ja kytkin ottaa välillä eri paikoissa kiinni -> tuntuu kuin olisi ilmaa jossain, muttei ilmaamalla kyllä kuplia tule yhtään. Perinteistä poljin-ilmausta käytettiin. Oiskohan sellanen paineilma-ilmauslaite parempi tuohon? Laatikkoa ei vielä ole tutkittu. HJ 60 -82 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kerran taistelin Saabin kytkimen ilmauksen kanssa. Eräs wanha mekatsu neuvoi työntämään paineella jarrunesteen alakautta. Toimi kuin junanvessa!! Saman tein omalle Hojolle.
JAWA. Note! This message was posted anonymously! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lj-70 hidas.. | ohvipete | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 15.04.2008 12:08 |
RJ:n hidas puoli + napalukot | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 24.12.2007 11:28 |
lj 70.hidas neliveto ei pelitä missä vika?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.03.2007 12:05 |
Orbitroli liian hidas! | pyyvama | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.09.2006 09:47 |
Toyotaan hidas takaveto | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 19.04.2005 11:31 |