![]() |
![]() |
|
Yleiset Tämä on Club Corvette of Finlandin yleinen keskustelupalsta. Palsta on jaettu vuosimalleittain. Tähän yleistä-osuuteen voi kysellä/vastailla muuta Vetteen ja kerhoon liittyvää. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() HorsepowerPaljonko on voimansiirron häviöt prosenttia manuaalivaihteisessa Vettessä, esim. C4+ZF-6. Oma arvioni n. 20%. Entäpä automaatilla. Paljonko on vetopyörästön osuus? Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Moi. Tuntuu aika korkealta tuo arviosi manuaalin tehohäviöstä. Mielestäni automaatillakaan ei aivan tuota luokkaa. En ole kyllä itsekkään asiantuntija, mutta olisi kiva kuulla oikea tieto asiasta.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
- automaatilla n. 25 %
- manuaalilla n. 20 % Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Car Craftin marraskuun numerossa oli artikkeli aiheesta, esimerkkinä oli pari autoa josta tehot oli mitattu koneelta ja takapyöristä. Kumpikaan noista ei ollut ZF6:lla, eikä myöskään TH400:lla joka itseä olisi kiinnostanut mutta kaippa noista jotain suuntaa voi ottaa.
Toinen auto oli mustangi 357 myllyllä ja AOD automaatilla. Huipputeho koneelta 371hp@5000rpm, takapyöristä 265hp, eroa huipputehon kohdalla 40% ja keskimäärin 36%! Toinen auto oli sitten Buicki 455 myllyllä, nelivaihteisella muncien manuaalilla ja 12 bolt perällä. Huipputeho koneelta 329hp@4500rpm ja tuolloin takapyöriltä 280, eroa 17%. 500 kierrosta kovemmilla kierroksilla tehohäviö oli kuitenkin 25%, pienemmillä kierroksilla se vaihteli 14 ja 20 välillä ollen keskimäärin 18,3%. Jutussa sanottiin että ero oli hiukan suurempi kuin mitä he olivat odottaneet. t- Tomi |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tällä foorumilla vähän aikaa sitten mm. KTM kertoi että GM on mitannut Vetten tehot vaihdelaatikon päästä. Haluttais tietää onko väitteelle olemassa mustaa valkosella. Tiedän että tänä päivänä Vetten teho n.350 hp on takapyöräteho. 60-luvulla mittaustapa oli ihan toinen. Brake horsepower ei kerro sitä mistä se on mitattu. Se voi olla jarrutettu monesta eri vaihtoehdosta. Miten lie ollut -80 ja -90 luvuilla? Tahtoo faktoja.
Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
V-8 Magazinen projekti Camarosta (´88) mittasivat takapyöristä 193 hp ja tehdas ilmoittaa 230 , niin se tekee noin 20% voimansiiron häviöksi. Dyno antoi konetehoksi 226 hp jolloin häviö on vain 17 %. Laatikko TH700. Spinnerissä vastaava projekti jossa ´89 Trans Am ja se antoi samat tehot pyöristä mutta laskivat (eli olettivat) konetehoksi 240 hp . Pontso ilmoittaa dual kattiversiolle 235 hp eikä 240 kuten Chevy. Tämän mittauksen perusteella en usko väitteitä että GM olisi mitannut tehot vaihdelaatikon päästä!
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyselin tehoista Finnveten Jakelta sanoi, että C4:sen ilmoitetut tehot on vaihdelaatikon perästä. Ikävä kyllä en muista paljonko vetopyörästö vähensi takapyörille mentäessä. Eli moottorilta mitatessa antaa enemmän kuin tuon 250pollea.
Että silleen... T:Mika -The Heartbeat of my Corvette is winning- |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tästähän oli myöskin v8-lehdessä juttua. Taisi olla 15% se mitä ilmoitettiin tehohäviöksi.
Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jake voi sanoa ihan mitä vaan, mutta ei ne faktat sanomalla mihinkään muutu!
Note! This message was posted anonymously! |