![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() 1981 valm. 160 Patrollin iskarit.En löytänyt vanhaa viestiketjua aiheesta. Eli mimmoset iskarit tulisi 1981.valm, 82.rek. pätkä patrolliin laittaa, kun netistä etsityissä varaosaiskareissa on täysin väärät pituudet ja luulen että alla olevatkaan ei ihan oikean mittaset ole: Esim. takaiskareissa on vain sentti ulosjoustovaraa, toki ilman koria ja tekniikkaa (polttoainetankki kuitenkin paikallaan ja melkein täys). Etuiskareissa oli se 35mm ulosjoustovaraa, mutta kuitenkin menee linkussa ihan kumiin asti ja kumin korkeus on todettu oikeaksi, kun toisella puolelta se puuttuu ja joustaa ehkä just sentin korkeammalle sillä puolella. Toki eihän sitä tiedä vaikka ottaisi iskari vastaan, mutta alkaa jousi olla ilman kumia jos sen näköin, että ei viitti kumia madaltaa, vaikka ulosjoustoa olisi enemmän toisella puolella. Olisi tarkoitus pari senttiä korottaa riipuilla kuollutta vakio alustaa. Parin sentin korotus on laskettu niin että oletuksena on, se että korotus on puolet siitä mitä se riippu pitenee vanhaan verrattuna, niin kuulemma menee? Olisiko järkevää tehdä kokonaan uudet kiinnityspisteet iskareille kun runko on nyt kuitenkin irrallaan? Mikäli tekee, niin minkä pituisille iskareille tulisi mitoittaa ja miten saa laskettua oikean mittaiset iskarit? Toki mitoitus täytyy tehdä vasta kun on ne pitemmät riiput asennettu, mutta täytyy jo etukäteen vähän selvittää... Ohessa kuvia, miltä joustot näyttää ääriasennossa. Huom. auto on työn alla, eikä tule olemaan noin mätä ja epäsiisti, kuva on vanha. Autosta löytyy projekti täältä palstalta.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
aika lähellä on ettei 31 pyörä ota kiinni. kaaria avarrettu 2cm
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
160 on vakiona aika lyhyet iskarit molemmissä päissä.
toyota hdj80 etu iskarit käy eteen hyvin vakiopaikkoja pikkusen muokaten jos on soa tehty. taakse käy aika hyvin toyota hj6x taka iskarit,alapää kiinnikkeen teolla akseli putkeen käy paikoilleen. samoin d22 kingcapin takaiskarit käy samanlailla. nämä molemmat on jonkunverran pidemmät mitä vakiot.soa vehkeeseen sai riippuja pidentämällä näillä iskareilla tynnyri joustot pitkään malliin. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
no ne hdj80 iskarit jatkaa niitä iskari tolppia ylöspäin. y60 patrollin etuiskarti on tappi-tappi kiinnityksellä ja muistaakseni vähän lyhyemmät ku hdj80 et niitä vois sovittaa kans.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juu, just aattelinkin että jatkaa tolppia. Kiitoksia paljon vinkeistä
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
![]() |
Luokat |
iskarit, nissan, patrol, patrol 160, riiput |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Bronco 1981 | MarkoK | Maasturiprojektit | 39 | 17.03.2014 15:14 |
Myydään AGM akku 12V/105Ah/950A (valm.vko 23/2012) 150€ | YRJÖ VI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.01.2014 21:49 |
Myyty ford f-250 1981 | triiit | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 13.07.2013 20:10 |
Myydään / Vaihdetaan myydään patrol 1981 | career dragon | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 22.10.2010 08:43 |
M:ford f-150 1981 4x4 | O/M/V Muut | 1 | 28.03.2005 19:57 |