![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Range Rover P38 1995 EKA ongelmaOstin otsikon mukaisen P38n. Akku tyhjeni ja nyt Ignition disabled. Mulla on EKA koodi, muttei onnistu. Sunroof not set tulee kun sammuttaa autosta virrat. Auton kaukosäädin ei toimi ja vilkkujen valot ei välähdä avaimen tunnistuksen indikaationa kun avaimen laittaa lukkoon. Olisko Pirkanmaalla apuja? Mika O4O52I3553
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joskus systeemi hukkaa ton avaimen synkronoinnin, eikä enää tunnista avainta. Ja avaimessa pitää tietysti olla paristossa tarpeeksi mehua että toimii tai se pitää vaihtaa. Mutta siihen käy ihan vakio nappiparisto, tais olla CR2032. Ton avaimen pystyy uudelleen synkronoimaan seuraavasti: Eli jos systeemi "hukkaa" avaimen, painetaan avaimen lukituspainike pohjaan ja pidetään siellä samalla kun työnnetään avain kuskin oven lukkoon (ovi siis suljettu) ja käännetään avainta vasemmalle, pidetään siinä 3 sekuntia, käännetään takaisin suoraan, vedetään avain pois lukosta ja vasta sitten päästetään avaimen lukitusnappi ylös. Tämän jälkeen pitäisi avaimella toimia keskuslukitus normaalisti sekä auto käynnistyä. Omaani joutunut tekemään pari kertaa. Mulla tosin vm '98 että en nyt mene 100% varmuudella takaamaan että toimii vanhemmissa malleissa. Mutta kannattaa kokeilla. Kun ekaa kertaa tein, piti pari kierrosta harjoitella ennen ku onnistui ![]() Jos taas oven lukon liikkeitä lukevissa mikrokytkimissä on jotain vikaa, ei tämä tai EKA koodin syöttäminen tietenkään onnistu kun ei tunnista mihin suuntaan avainta kääntelee.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sain vihdoin immon resetoitua. Autossa on vaan vielä jotain hassuja sähköongelmia.
Joku rele raksuttaa ja osa sähkölaitteista ei lähde päälle mm. vilkut ja pyyhkijät. Tarvii etsiä yleismittari ja tarkastaa latausjännite. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hassut sähköongelmat tossa mallissa syntyy juurikin alijännitteessä. Akun navoista mitattuna voi näyttää ihan hyvältä, mutta kun mittaat esim. sieltä kabiinin puolelta vaikka tupakansytyttimestä ja oikeastaan vielä tärkeempi sieltä BCEM;än navoista apparin penkin alta, niin saattaakin olla jännite paljon heikompi.
Omassa jäi reilusti jännitehäviöta akkukaapelihin, jotka on typerän ohkaset tehtaalta laitettuna ja mulla ne oli sisältä ihan hapettuneet. Ja ne maadoituspisteet sieltä konehuoneesta kantsii kattoa kans mihin tulee koontijohtoja. Hetkellisesti näytti hyvältä kun vaihdoin ens akun, sitten laturin, ja korjasin sekä vielä vaihdoin sen rele/sulakeboxin, joka kanssa on ongelmallinen ja tarkistettava osa. Silti häröilyt satunnaisesti jatkuin ja vasta kun mittasin tarkemmin noita jännitteitä, tuli selväksi että noi kaapelit pitää myös vaihtaa. Sen jälkeen pelittänyt hyvin. Se BCEM on hyvin ronkeli ja tarvitsee melko korkean jännitteen että toimii, jossain postauksessa oon sen maininnutkin minkä alle se ei oikein siedä mennä ilman sekoilua, en nyt ulkoa muista sitä ja että olinko sen laittanut tänne vai Rover Ystävät-palstalle.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Zekkailin tuolta R-Y puolelta kirjotuksiani, eli kabiinin puolelta mitaten tupakansytyttimelle ja BCEM:lle on syytä tulla yli 14V jännite kun moottori käy,
vähän voi tippua jos paljon sähköhärveleitä päällä, mutta lähtökohtasesti laturin pitäis tuutata 14 volttia tai yli. Ja jos aamulla ennen käynnistystä ja virtojen päälle laittoa akunnavoista mittaat 12,5 V tai alle, se on liian vähän. Ja jos uus akku laitettu ja tippuu noin alas, niin joku jää silloin päällle syömään virtaa. Tonhan pitäis sammutettuna ja ovet kiinni mennä oliko vartin päästä viimeistään "lepotilaan" eikä virtaa pitäis imasta paljoa, olikohan jotain 20mA luokkaa suunnilleen, plus miinus joitain.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 18.04.2025 20:36 |
![]() |
Luokat |
eka, p38 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Land Rover 109" -66/ Range Rover -74 Hybridi PROJEKTI | miesmies | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 14.09.2017 21:57 |
Ostettu Land Rover / Range Rover 15x7 Mangels teräsvanteet | Turpo-Urpo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 22.06.2012 18:03 |
Myydään Land Rover Range Rover kattoteline taakkateline CAP500040, 1 kpl | kuusesa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 21.11.2011 15:44 |
Range Rover 4.6 HSE -95 ongelma | Lautuma | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.09.2010 17:12 |
Range Rover efi käynti ongelma | secle1 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.10.2009 02:02 |