Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.02.2025, 21:44
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 151
Perusasetus

Jeep vai pajero?


Jeep xj/zj vs pajero 2.8? Aijon hankkia jomman kumman pitkäaikaseen omistukseen, vähän korotusts ja rengastusts rekisteriotteen sallimissa rajoissa. Perusteellinen kunnostus ajatuksena että olis luotettavana kakkosautona itellä vielä 15v päästäkin. Olen tässä pähkäillyt kumman hommaan. Jepe on bensa, pajero pakuna, verot noin saman verran. Kulutus taitaa olla aika samoissa. Bensa ja diissel samoissa hinnoissa. Yhtäkkiin kummassakaan ei ole ratkaisevasti halvemmst/kalliimmat käyttökulut. Kysyisinkin mielipiteitä, kumman itte ottasit ja miksi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.02.2025, 06:53
kapteenimahtava kapteenimahtava ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.01.25
Sijainti: KOKKOLA
Viestit: 21
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Jeep xj/zj vs pajero 2.8? Aijon hankkia jomman kumman pitkäaikaseen omistukseen, vähän korotusts ja rengastusts rekisteriotteen sallimissa rajoissa. Perusteellinen kunnostus ajatuksena että olis luotettavana kakkosautona itellä vielä 15v päästäkin. Olen tässä pähkäillyt kumman hommaan. Jepe on bensa, pajero pakuna, verot noin saman verran. Kulutus taitaa olla aika samoissa. Bensa ja diissel samoissa hinnoissa. Yhtäkkiin kummassakaan ei ole ratkaisevasti halvemmst/kalliimmat käyttökulut. Kysyisinkin mielipiteitä, kumman itte ottasit ja miksi
Itse mietin just samoja vaihtoehtoja ja päädyin ZJ jeeppiin. Kriteereinä oli että joutuu olla viisi paikkainen, jotta tenavat mahtuu kyytiin. Tästä syystä diesel Pajero jäi pois.
Mitä noita katsellut ja vertaillut, niin helpompi oli löytää hyvä korinen Jeep kohtuu hinnalla mitä hyvä korinen Pajero.
Varaosien saatavuus taitaa olla yhtä hyvä, ainut että ZJ:n varaosat joutuu lähes aina tilamaan jostain.
Ajettavuudelta ZJ on yllättävän hyvä ja hiljainen. Ja varusteet on poikkeuksetta paremmat mitä Pajerossa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2025, 08:57
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 718
Perusasetus

Kyl tuohon käyttöön ennemmin ZJ. Etenee vakiona paremmin, varusteita paremmin ja ajolleen parempi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2025, 10:18
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.871
Perusasetus

Mitä itsellä on noita amerikan ihmeitä ollut jonkin verran niin lähtökohtaisesti ne on paskimpia autoja mitä markkinoilta löytyy. Jäätävä määrä kalliita vikoja. Osat on aina kalliita. Pajeron osalta sun suurin ongelma taitaa olla ruoste? Jeepissä ihan sama ruoste ongelma, mutta päälle tulee se kaikki muu tekniikka mikä on yhtä ongelmaa.

Esim. itsellä kun oli xj jeep niin se opetti kyllä hienosti millaista paskaa jeeppi on suoltanut tehtaalta. Kokoajan oli kaikenlaista sähkö ongelmaa. Noita Pajeroitakin on muutama ollut. Ensimmäinen Pajero oli vuodelta 92. Tais olla joku ylivuotinen kun oli vanhaa koppaa kuitenkin. Mut sen kanssa ei ollut yhtään mitään ongelmaa. Hieman yllättäen se ei ollut edes mätä. Mut jos jonkun noista nyt ottaa niin joudut erittäin todennäköisesti sen kuitenkin ruosteiden osalta korjaileen. Pajeron kanssa todennäköisesti huomattavasti vähemmän ongelmaa, joten ottaisin ehdottomasti Pajeron. Se oli myös paljon parempi ajella kuin Jeep.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.03.2025, 13:11
-Junnu- -Junnu- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.11
Sijainti: Vihtavuori
Viestit: 62
Perusasetus

Ääni pajerolle. Veljellä oli jeep pari vuotta ja vaihtoi sen pajeroon hetki sitten. Ehdotin kyllä g-mersua muttei kelvannut
edit: ainiin se syy. Sitä jeeppiä ei saatu käymään kunnolla koko sen omistusaikana, joko järkyttävän epätasainen käynti tai sitten kun kävi tasaisesti niin ei mennyt saastemittauksista läpi. Ei auttanut mikään siihen vikaan.

Viimeksi muokannut -Junnu- : 10.03.2025 13:15
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.03.2025, 06:42
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.363
Perusasetus

Molempia ollu.
Pajeron laittasin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.03.2025, 07:08
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.624
Perusasetus

Kyllä ihan ehdottomasti pajero
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.03.2025, 18:32
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 191
Perusasetus

ZJ tietenkin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.03.2025, 20:52
harriL200 harriL200 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.05.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 87
Perusasetus

Jos tulee (pääasiassa) harrasteautoksi niin fiiliksen mukaan, ainahan sen voi myydä pois ja hankkia jonkun toisen, käyttövehkeitähän autot on.

Jos on perheen ykkäauto niin sitten ehkä jollain järjellä.. Vanhat autot on kuitenkin aina yksilöitä. Minulla oli aiemmin KJ Jeeppi 3,7l koneella ja se meni aika pienillä murheilla vaikka on kanssa huonossa maineessa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.03.2025, 21:11
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.880
Perusasetus

Kolme Runkeroa(2 2.5 GLS:ää ja yksi 2.8 GL) ja viisi Jeeppiä(5 ZJ joista kolme kasilla ja yksi XJ kutosella) on taloudessa ollut. Jokseekin yhtä huolettomia, mutta Mitsuissa ollut reilusti enemmän kilometrejä.

Runkkarissa otettava ehdottomasti GLS varustelu jos sitä haluaa käyttöautona pitää, Jeepissä on jo karvalakkien karvalakissa Laredossa enemmän varusteita kuin GLS Mitsussa.

Jeepin 5.2 ja 4.0 alkaa olla jo korkeassa iässä 300tkm ajettuna. Pari kasia on poltellut öljyä noilla kilsoilla ja toinen kutvonen. Toisessa kutosessa taas oli liki 400tkm eikä merkkiäkään öljynpoltosta. Suomiauto, niin pidetty paremmin?
Loput on olleet jälkituonteja niin kilometrit/hoito??

Tällä hetkellä on XJ ja ZJ. Osat on reilusti halvempia ja helpommin saatavilla kuin Mitsuihin.
Tosin tilaan pääosan osista Rockautosta.. Kyllä sieltä Hyundai Galloperiinkin osia saa ja olen tilannutkin.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep ZJ ja Pajero osia Machist O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 19.09.2022 20:52
Myydään Räppi maastureita Pajero ja Jeep HannuNurminen O/M/V Ajoneuvot 1 09.05.2017 09:32
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32
Pajero DID vs. Toyota LC 100 vs. Jeep offroadjouni Tekniikka & Jutustelu 24 14.08.2005 12:44


Sivu luotu: 00:31 (GMT +2).