![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Vw touaregAivo pieru synkkänä talvi iltana muhinut päässä. Pääsisi ainakin honda miesten kerhoon.. 😂 Onko joku joskus rakennellut tälläistä volkkaria offi käyttöön ? Voiman siirto ainakin 1000n väännölle jollakin tasolla rakennettu.. eteen saisi jonkun lukon , taka ainakin jossain vakiona. Pieni korotus , kaarien avartus , isommat renkaat , keulan modaus vinssille, kovaa ajoa ja kohti uusia pettymyksiä.. Sana on vapaa..
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#2
|
|||
|
|||
![]()
On noita pari kappeletta ollut, juuri tätä ensimmäistä mallia, missä vielä laatikossa pikkupuoli. 32" renkaat menee heittämällä, siitä isommat sitten sitten soveltaen. Dieseleissähän pyöränkaaret on täynnä kaikenmaailman rompetta, ahtoilmajäähdyttimiä ja ebereitä. Taka-akselin lukkoakaan ei löydy kaikista, kannattaa ostaa sellainen missä on. Etuakselin lukkoa ei taida virallisesti olla olemassa, mutta sellaista autoa olen ajanut missä nupissa oli sen asento (joka ei toiminut).
Maavara on aika olematon, mutta korotuspalat on helppo värkätä. Suhteellisen vahvaa tekniikkaa ainakin eka sukupolvi ja raudassa ei ole säästelty, painoahan noissa on 2300-2500kg. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voimansiirto on kova. Takakardaanin laakeri antautuu ensin. Jakolaatikossa on hidas puoli. Sähköiset lukot keskellä ja takana riittävät aika pitkälle. Ilmajousitus nostaa yli 30cm maavaralle, mutta jos alkaa suossa ja kivikoissa rymyämään, niin rautajouset plus korotukset saattaisivat käydä halvemmiksi. Kaarien avarrus on hankalaa, kun edessä on muovilokarit ja takana ovet estävät. Minulla on nyt alla 285/45 R19 renkaat, jotka ovat n. 29" korkeat. Keulassa on muovia ja paljon lauhduttimia. Reilusti modaamalla sinne voisi vinssi mahtua ja runko on kova, johon saa hitsaustaitoinen kyllä vinssipedin kiinni. Helmoissa on komponentteja sekä putkia ja johtoja, joiden uittaminen tai kolhiminen voi tulla kalliiksi. Helmaputket olisi tarpeen ja ne saisi varmaankin hyvin kiinni runkoon. Eteen ja taakse on myös tarpeen muoviosia suojaavat putket ja/tai panssarit. Itsellä kun on ilmajouset, niin olen ensimmäisessä vaiheessa miettinyt jousituksen ja putkitusten/johdotusten suojaamista kiviltä. Tällainen alkupään Touareg etenee kyllä hyvin ja jaksaa vetää mitä vain melkein mihin vain, kun omamassa on 2700 kg ja voimaa riittää. 2009 ja eteenpäin Touaregeissa on alettu säästämään metallissa ja ominaisuuksissa. Ne ovat 400 kg kevyempiä ja vähemmän offivalmiita. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jenkkilässä se joku offroad kanava osti Touaregin itselleen. Nehän yllättyi miten hyvin se ihan vakiona kulki. Siinä oli vielä ilma-alusta ja vakiona taka-akselin lukko. Sen eteneminen parani vielä entisestää kun ne tais sen alla laittaa 33" renkaat. Ne ei muistaakseni vaatinut mitään modausta. Joustot ei ole siinä pelissa kovin suuret, mut se neliveto oli ainakin niiden videoiden perusteella aika pätevän oloinen, eli jarruttaa sitä ilmassa olevaa rengasta niin se maassa oleva rengas sitten saa kaiken voiman.
Joten itse en varmaan tekisi mitään muuta kuin 33" alle jos pelissa on jo valmiiksi ilmajousitus. Enkä ostaisi mitään etupään lukkoa, koska ei se kyllä niissä jenkkien videoissa sellaista kaivannut. Se vakio takapään lukkokin oli ihan toimiva, joten jos vaan pelissä on se vakio lukko niin menee sillä ja jos sieltä puuttuu lukko niin hankkii taakse kytkettävän lukon. Sehän nousi melko korkealle vielä jos sen ilma-alustan nosti maksimiin. Joten maavaraa siinä sitten riittää. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vuokralle tarjotaan AV: Touareg | kn75 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 12.12.2019 18:22 |
Myyty VW Touareg 2005 | samid | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.09.2019 21:00 |
Myyty VW Touareg | VJU | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.04.2012 16:24 |
offirengastus - Touareg | 180578 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.11.2010 09:26 |
O: Touareg vanteet | p3000 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 10 | 31.03.2009 07:12 |