Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.04.2022, 21:30
Smoppi Smoppi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.18
Sijainti: Lapinlahti, Suomi
Viestit: 42
Perusasetus

Nissan D21 King Cab TD25-moottorilla, polttoainelinjaan ilmestyy kaasua


Alkoi ilmojen lämmetessä outo ongelma. Auto alkoi käynnistymään huonommin ja välillä vaati käsipumpulla pumppaamista ennen käynnistystä, jotta auton sai ylipäätään käyntiin. Vaihdoin polttoaineensuodattimen, jossa olikin hieman jotain töhnää ja roskaa, tosin enemmän suodatinkankaan puhtaaksi tarkoitetulla puolella (!). Tutkin myös läpinäkyvän letkun avulla järjestelmän ilmavuotojen varalta ja pientä ilmavuotoa olikin, mutta se korjautui vaihtamalla letkut uusiin. Käytin myös suodatinjalan irti, tukin kaikki lähdöt ja paineistin sen yhteen bariin, jolloin paine pysyi sisällä eikä ilma pihissyt mistään ulos, eli kunnossa on sekin.

Vika ei kuitenkaan ole korjautunut, vaan pikemminkin pahentunut entisestään. Jo parinkymmenen minuutin sammuksissa olon jälkeen auto on lähes mahdoton saada käyntiin pumppaamatta ensin käsipumpusta. Auto on myös kertaalleen sammunut ajosta ja käsipumpusta pumpatessa pumpun painonappi oli ensin aivan kova, mutta kovemmin painessa kuului sellainen vaimea "sprölölölölö"-ääni siirtopumpulta ikään kuin jokin hyytymä olisi lähtenyt liikkeelle. Sen jälkeen pumppaaminen muuttui kevyeksi. Ilmaa ei kuitenkaan moottorin käydessä näyttäisi edelleenkään järjestelmään mistään tulevan ja auto on muuten toiminut luotettavasti, kunhan sen on ensin saanut käyntiin.

Siirtopumppuhan näissä on suodatinta selvästi alempana, ja siirtopumppu ja syöttöpumppu eivät sammuttamisen jälkeen oikein voi täyttyä ilmasta ilman että dieseliä vuotaa ulospäin. Ainoat mahdolliset vuotopaikat ovat tällöin pumpun ulkoiset tiivisteet tai akselitiiviste, joista ensinmainitut vuotaessaan vuotaisivat ulospäin ja akselitiiviste taas vuotaessaan valuttaisi polttoaineet moottoriöljyjen sekaan sekä todennäköisesti keräisi auton käynnissä ollessaan melkoisen määrän ilmaa syöttöpumpun koteloon aiheuttaen käyntihäiriötä. Öljyn määrä ei kuitenkaan lisäänny eikä käyntihäiriötäkään ole.

Vaikuttaa siltä, että polttoainelinjat täyttävä kaasu on peräisin itse polttoaineesta. Mikä ihme tässä voi olla? Dieselbakteeri iskenyt?


Viimeksi muokannut Smoppi : 25.04.2022 21:33 Perustelu: selvennys
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Nissan king cap moottori td25 sikke O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.08.2021 20:12
Nissan king cab td25 turbotus nissan25td Tekniikka & Jutustelu 8 27.10.2019 10:35
Ostetaan Nissan King Cab (vm.1992/TD25) syöttöpumppu MHa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.09.2013 16:49
Myydään / Vaihdetaan nissan king cab (td25) short off (leimassa) Kettu_ O/M/V Ajoneuvot 7 28.08.2013 19:58
Ostetaan Nissan King Cap vm.88 td25 esikammiot tai kansi Ewerglade O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.05.2013 19:05


Sivu luotu: 16:15 (GMT +2).