![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() bj 40:n uudelleenluvitus,alan tuntijat Huom!bj rekisteröity alunperin pakuksi,jonka jälkeen joku muutoskatsastanut henkilöautoksi(en ymmärrä miksi) ja tämän jälkeen poistanut rekisteristä.nyt koitan kilpiin & leimalle ja miten toimia, kun pitäisi saada mahd.halvalla verolla tarvittaessa lössiä kyytiin 2+4 eli mielellään ainakin yht. kuusi? Tokko onnistuu enää alkuperäiseksi rekisteröinti? täällä tulee joka katsastusasemalta eri neuvot, viimeksi vaadittiin jo säiliötä ja pömpeliä katolle ym.voisihan olla bj näköinen,entäs mikä on säiliön koko kun ajan avona.Mistä löytyy tarkat säännökset tilapäisestä kuljettamisesta? Nk."säälittävässä tapauksessa" sullon vaikka itseni takaloosteriin,kaikkein mukavinhan siellä on muutenkin kesäisin notkua,kun joku selvempi ajaa.entäs saako huoltoajoneuvossa (jos ei pakuksi uudelleenrekisteröinnistä nyt sitten tule mitään), kuljettaa esim. keinonahalla päällystettyä vaneria,joka on kaiken varalta pultattu lattiaan kiinni,ettei vaan tipu kuorma elikkäs ne Fanerit kyydistä? Saako mahdolliset tilapäiset säälittävät tapaukset istua niiden päällä? mitenhän tässä käy, mutta byrokratia sucks anyway,neuvokaa nyt hyvät ihmiset miten otan kaikki porsaanreijät käyttöön.Ruuvipenkki ei ole vielä mikään ongelma. t: A-oikeuksin varustettu liikkuva maastokelpoinen kesäterassi ilman valomerkkiä eli Bj40 vm.-77. Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa olla sulla ylitsepääsemätön onkelma. Eli pakuksi rekisteröinti ei enää taida onnistua, ellet tee BJstäsi ns. kirahvin kuljetsautoa, eli korota kattoa huithiiteen. Huoltoauton siitä mahdollisesti voit tehdä, mutta silloin kyllä suosittelen kerralla jättämään nuo vaneriviritykset pois. Säälittävä tapaus mahtaa tarkoittaa sitä, että talvipakkasella koppaat tienpäältä kyytiin vaikka koko perheen, jos heidän autonsa on poikinut sellaiseen paikkaan, jonne muita apuja ei ole saatavissa. Vrt. hengen ja terveyden vaara.. Muutkin tapaukset voitaneen toki rinnastaa ns säälittäväksi tapaukseksi, mutta sehän on jo sitten vaikkapa kyseisessä tilanteessa asioitaessa poliisimiehen ratkaistavana. Eli kaukaa haettua on tuonkin nojalla matkustelu, vaikka olis kyytiläiset kuinka päissään tahansa ja siten säälittävässä kunnossa, tai kesähelteellä uimarannalle olis kuinka pirusti matkaa ja liftareina pikkupikkubikinityttöjä...
Avottaminen ei mahda tuoda ratkaisua onkelmaan, sillä autoverolaissa määritellään lavan vähimmäismitat ja tämä tulkinta iskee kynsille, jos teet avon ja yritätä pakuksi. Eli ei muuta kuin 1+1 huoltoauto ruuvipenkillä tai 2+4 riistodiisseli TAI 2+4 bensa HA. Kiitos ja Anteeksi Kaivaa se.. www.nalle-offroad.com |
#3
|
|||
|
|||
![]()
mun mielestä pakuksi sitä et enää saa, koskä pakuksi rekisteröinti mahdollisuudet on muuttuneet viimeaikoina tosissaan huonoon suuntaan, eli taitaa olla vaihtoehdot joko huolto-auto tai sitte henkilöauto.
minä katsastin jokin aika sitten bj:n 2+4 pakuksi, mutta poikkeaa tuosta sinun hommasta siten, että minun auto oli poistettu rekisteristä vuonna 96 ja poistohetkellä se oli lisäpenkillinen pakettiauto, eli auto palautui samanlaiseksi kuin se oli kilpien poistohetkellä ( olikohan tuo liian vaikeasti sanottu...). Poikkeus kuitenkin alkuperäiseen nähden tuli ! Alkuperäisessä rekisterilapussa puhuttiin irrotettavasta katosta, mutta uudessa rekisteriotteessa sitä ei enää ole. Perusteluna oli 1800 kg omapainosääntö, jonka mukaan yleensä on voitu katsastaa pa:ksi. Bj:n omapaino taitaa olla 1840 kg ja jos siitä poistetaan katto, omapaino putoaa alle tuon 1800 kg, jolloin pykälien vaatima kilomäärä alittuu....katsastusmies sanoin, että jos poistan katon, joudun katsastamaan auton henkilöautoksi ja lisämaksuna tulee jokin autovero...joten lopetin kyselemisen katon poistomahdollisuudesta siihen... terve: paksubertta anonyyminä Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tulipa tuossa mieleeni... Oliskohan niin, että BJn omapaino 1840(?) olis ilman tuota kattoa?...
Siihen perustan, että otteessa on todentotta mainita tuosta irrotettavasta katosta. Ei muuta ku auto puntarille ja omapaino selville. Voipi tulla yllätys. Ja toisaalta, turvakaarillahan tuo auto lihoo jo senverran, että ongelmaa ei pitäisi tulla laisinkaan.. Päinvastoin, voi lihoa jo hieman liikaakin. MaTTi tietänee enemmän.. Kiitos ja Anteeksi Kaivaa se.. www.nalle-offroad.com |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Minä taas kävin Hakeen sen "irroitetta katto ja korin yläosa"maininna vuosi sitten takaisin otteeseen.Koska eihän se maininta autosta tee "avoa" vaan on BJ Mallin korin erityispiirre.
Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tarviko tuohon "hakemiseen" olla papereita kuinkapaljon, eli kävikö homma tosiaan vain hakemalla...voitko vähän tarkentaa, koska asia kiinnostaa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eli ajoin ihan vaan konttorilla ja Tyhmänä sanoin että miksi minulla ei lue tuota "irrotettavaa kattoa ja korin yläosaa",koska kaverin samanlaisessa toyotassa se lukee,johon katsuri katsoi vähän tyhmä ja kysyi mitä sinä tuolla tarkoitat ,johan sanoin että kun tuossa BJ :ssä on Pulttikiinnitteinen tuo katto-osa ja ettei sitten joskus katsastuksessa aleta sanomaan että minun pitäisi hitsata se kiinteäksi,no katsuri meni tietämys koneelle ja katsoi vanhoja merkintö joissa se oli manittuna, ja totesi vaan että voidaanhan se sinne takaisin laittaa,mutta korityyppi pysyy kuitenkin umpimallina,että tuo mainintahan ei tarkoita sitten että auto on avo malli.
Mutta liikenteessä jos Poliisit pysäyttää niin voi aina kuitenkin sanoa että Nyt se katto on Irrotettuna tallilla ![]() Oliko tarpeeksi hyvin runoiltu. Nyybinä:MMC_Tero Note! This message was posted anonymously! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Niih, katsatin oman BJ:ni viimeksi ilman kattoa ovia ,tuulilasi alhaalla jne. Eikä siinä menny kuin katsuri sekaisin kun yritti mitata bensan päästöt-79 BJ:stä(pystyputki repsikan oven edessä). et sillee.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Minkä alan ammattilainen olet? | Päksi | Tekniikka & Jutustelu | 376 | 12.02.2013 20:42 |
Remedyn tuleva Alan Wake | mikjus | Chit-Chat | 2 | 09.05.2010 17:21 |
lontoon keskutassa alan liikkeitä? | Jörmelö | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.09.2007 17:12 |
Off-Road alan liikettä Oulussa? | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.01.2006 09:34 |
Nimi OffRoad alan yritykselle? | wallu | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.08.2003 17:34 |