Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.06.2019, 23:11
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 4.530
Perusasetus Onko kokemusta noista tarviketurboista?

Tuohon Katumaasturiin pitäisi hommata isompi turbo, ja ainut vaihtoehto, millä vähäänkään positiivistä palautetta, on Nissens -turbo.

ebaystä tilasin tehdaskorjatun PD150 turbon, ja oli täyttä "paskaa". juoduin maksamaan palutuksen.... eivät halua maksaa... kesken

Siis onko tuo Nissens parempi, kuin kiinan turbot?

Vai kannattaako satsasta reilummin euroja, ja ostaa tehdas uusi Garret?

Takuu varmaan on molemmissa ns. perävalotakuu? siis tuo takuu ei korvaa, kun turbo väärässä moottorissa....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.06.2019, 12:03
mikko.o.s:n Avatar
mikko.o.s mikko.o.s ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.09
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 188
Perusasetus

näihin kaikkiin vastaus on... Fin Turbo
__________________
Käynnistyykö ruohonlekkuri huonosti,jos on tylsä terä.
HDJ80, RJ70
MMC
SLCK
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2019, 13:47
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Laukaa, Suomi
Viestit: 375
Perusasetus

Paljonko nämä tarviketurbot yleensä maksaa ja paljonko sitten ns. merkkiturbot?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2019, 18:14
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Viestit: 813
Perusasetus

Itelle hommannu aina ns. merkki-turbon. Ne kestää kuitenkin aina muutama sata tuhatta, vaikkakin maksaa monesti kaks kertaa sen mitä ns. ei-merkki turbot. Jostain se hinta vaan aina muodostuu...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2019, 20:11
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 88
Perusasetus

Pikkunen IHI:n kopio mikä taputeltiin Rättärin koneeseen, kolmanneksen maksoi aidosta, kesti Jyväskylästä Kajaaniin. Olisi ehkä kestänyt pitkäänkin, jos olisi heti tuoreeltaan purettu ja tasapainotettu, vaan turbohuollon "tuomion" mukaan sen söi tasapainotusvika. 300km matkalla aiemmin ajamattomaan tuli vaatimaton parin millin välys, ja siipi otti jo pesään...

Seuraava onkin sitten ollut jo kymmeniä tuhansia ajossa, vaikkakin tuon kopion tilalle asettuikin käytetty C4:n alkuperäispuhallin. Eli ei ollut syy esim voitelussa tms...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.06.2019, 06:10
MetAxi MetAxi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 276
Perusasetus

BJ, PD150 kertoo kyseessä olevan VW:n koneen. AFN pakosarjaa on käytetty välilaipoilla (ja ilman) monessa sovelluksessa.

Turbovaihtoehtojakin löytyy sitä myötä huomattavasti lisää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.06.2019, 16:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 4.530
Perusasetus Alkuperäinen tehdasuusi PD150/ARL carrett tilattu

Hintaa jäi tiivistesarjan kanssa n. 650e postikuluineen. ja siis vanhaa ei tarvitse lähettää, koska ei ns. korjattu.
Nissens tarvikeahdin, siis uusi, olisi maksanut 435e tiivistesarjoineen.

Siis tuolta tilasin: www.trodo.fi kauppa itse sijaitsee latviassa, mutta viesteily onnistui suomeksi, oletettavasti helsingissä "maa edustaja" joka suomenkielinen.
Kunhan saan ahtimen käsiin/paikalleen kommentoin lisää....

Noita "tehdaskorjattuja" pd150 (ARL-kone) turboja saa halvemmalla, se minulle tullut paska maksoi 265e +100e pantti, siis yhteensä 365e, plus palautusmaksu jos palauttaa vanhan, niin jää maksettavaa 305e.
Tuossa Moto-systems ahtimessa oli väärä pakopesä, isommaksi sorvattu kompressoripesä, ja pakosarjan/kannen tiivistepinta kolhittu ja mutkalla, akseliyhdistelmän valmistaja ei selvinnyt päällepäin, epäilen, että ei ole se mikä piti.
Piti riitauttaa ebay:ssä, minä voitin, ja Moto Systems piti maksaa palautus; ja siitä huolimatta vielä 2 sähköpostin jälkeen n.40e pastimaksu saamatta

p.s tuo asz ahdin (pakopesä ja pakosarja samaa valua) jää ylimääräiseksi, siivet jumissa, ahtaa niin paljon että menee vikatilaan heti kun kierrokset vedättäessä ylittää 2000.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.06.2019, 23:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 4.530
Perusasetus Alkuperäinen turbon vika selvisi... Kellon jousi POIKKI!

Alkuperäisen ASZ:n (PD 130) turbon siipien säädön alipainekellon palautusjousi oli poikki (ja toimiva VB:n kello oli pari viikkoa sitten peräkontissa, oli menossa kierrätykseen)

Siis ECU:n ohjaama alipainekello palautti alipaineiden poistuttua siivet noin keskiasentoon, joskus jopa melkein oikeaan asentoon; siis meni vikatilaan, kun ahtopaineanturi "tilttasi" liiasta ahtopaineesta, kun 3 bar ylipainetta on max arvo.

Tuolla uudella ahtimella "veto" jatkuu hivenen pidemmälle; yli 4000 rpm, pikaisella polkaisulla... toki ahtopaineet pysyi aina alle 2,2 bar...

(oli valmiiksi alipainemittari kellolle ja ahtopaine mittari ahtopaineelle....)

P.s tuon alkuperäisen "juuttuvasiipisen" siivet liikkuu helposti...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.07.2019, 04:09
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 654
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
Pikkunen IHI:n kopio mikä taputeltiin Rättärin koneeseen, kolmanneksen maksoi aidosta, kesti Jyväskylästä Kajaaniin. Olisi ehkä kestänyt pitkäänkin, jos olisi heti tuoreeltaan purettu ja tasapainotettu, vaan turbohuollon "tuomion" mukaan sen söi tasapainotusvika. 300km matkalla aiemmin ajamattomaan tuli vaatimaton parin millin välys, ja siipi otti jo pesään...

Seuraava onkin sitten ollut jo kymmeniä tuhansia ajossa, vaikkakin tuon kopion tilalle asettuikin käytetty C4:n alkuperäispuhallin. Eli ei ollut syy esim voitelussa tms...
Tuppaa olemaan joka toisessa tarvike ei merkki ahtimessa juurikin tuo tasapainotusvika. Muuten kyllä ollut hyvä fiilis ihin ahtimista kun tuppaa näköjään tuommonen mazdan vakio ihi kestämään vajaa 500tkm ilman mitään huoltoa
__________________
Suzuki Sj410*
Toyota Hilux LN65#
Toyota Hilux LN65#
Nissan King Cab D21#
Nissan King Cab D21#
Isuzu Trooper#
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.07.2019, 05:27
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.409
Perusasetus

Toyota 1cd-ftv 2.0 4d4 koneeseen etsiä ahdin....ebayn tarjonta hyvää ja hinnat huokeita, lieneekö tuollaisessa vnt ahtimessa toimintaa ja edes jonkinlaista kestoa samassa osassa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
onko kokemusta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 24.01.2009 23:02
Onko millaisia käyttökokemuksia noista MOSFET -"relebokseista" vinsseissä? ideanikkari Tekniikka & Jutustelu 11 14.10.2008 16:12
Onko kokemusta jääspraysta? panzer Tekniikka & Jutustelu 8 27.11.2006 17:59
Onko kokemusta g lämmityslaitteen puhaltimesta Tekniikka & Jutustelu 5 22.10.2006 17:16
onko kokemusta blazeristä Tekniikka & Jutustelu 8 06.08.2005 23:54


Sivu luotu: 00:23 (GMT +2).