Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.08.2018, 17:59
Tee Tee ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 31.08.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 5
Perusasetus Hiacen perän 5.71 välitys summitilta

Hola

Olis ajatus tilata summitilta hiacen perään 5.71 välitystä.
Kattelin että sielä on ainaki 2 eri vaihtoehtoo.

Osaako joku sanoa suoraltakädeltä mikä olis oikea vaihtoehto näihin peräpohjolan hiacen kuoriin? Vai käykö kaikki.?

Joku keskustelu oli täälä kyseisestä aiheesta, tai sopivuusongelmista, mutta seki vähä loppu kesken eikä selvinny että mikä oli loppuratkasu.

Kiitos ja anteeksi jo etukäteen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.08.2018, 21:55
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.038
Perusasetus

Riippuu mistä hiasesta on kyse. Jenkkilässä ei tunneta koko hiasea. Takaveto hiasen perään pitäs hiluksin välitys käydä,muistaakseni neliveto hiasen kuoriin ei käy mikään hiluksin välitys,hiasessa on pinioni 6mm sivummalla ja säätö ei riitä poskimuttereissa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.08.2018, 23:02
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.100
Perusasetus

Niitä toyota pickup välityksiä kun kattelee, niin 4-cyl versio on se "oikea"

Lautasratas on tosiaan aika paksu, ja tarkoitettu periin, joissa on alunperin 4.56 välitys. Niissä perissä, missä on alunperinkin 4.88 -välitys, on se pinjonin ja carrierin suhde vähä eri kohassa. Onnistuu toki niihinkin tuo jälkituotantovälitys soveltaa, kun sorvissa pyyhkäsee lautasrattaasta lastun pois.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.09.2018, 01:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 4.336
Perusasetus Helpommin sanottu kuin tehty.....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Niitä toyota pickup välityksiä kun kattelee, niin 4-cyl versio on se "oikea"

Lautasratas on tosiaan aika paksu, ja tarkoitettu periin, joissa on alunperin 4.56 välitys. Niissä perissä, missä on alunperinkin 4.88 -välitys, on se pinjonin ja carrierin suhde vähä eri kohassa. Onnistuu toki niihinkin tuo jälkituotantovälitys soveltaa, kun sorvissa pyyhkäsee lautasrattaasta lastun pois.
Siis tuo "sorvissa pyyhkäsee lautasrattaasta lastun pois".

En tiedä miten nuo "aftermarket-" välitykset (pinta-) karkaistaan, mutta jos saman opin mukaan mitä minä olen hammaspyöriä työstänyt/teettänyt, niin tuo lautaspyörän takapuolikin on saanut osansa tuosta hiiletyksestä/karkaisusta.
Siis tuo "sorvissa pyyhkäsee lautasrattaasta lastun pois" on helpommin sanottu kuin tehty.
Toki onnistuu sorvata pois, mutta vaatii "pikksaen" sorvilta ja teräpalalta.
=> minä olen vältellyt tuota pintakarkaisun sorvausta, kun on vaan noita "tavallisia" kovapala teräpaloja.
Toki sorvin teränpitimeen löyty sovite "230mm laikalla olevalle rälläkälle".

Mutta todellakin tuo lautaspyörän taustaa voi sorvata hyvinkin nopeasti pari? milliä pois,ja mittatarkasti, mutta ne koneet on jossain muualla, kuin tavallisen harrastelijan "autotallissa"

-> Kannatta hommata se "nimenomainen murikka-" mihin tuo välitys sopii "heittämällä"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.09.2018, 06:59
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: ylöjärvi
Viestit: 816
Perusasetus

Ei ainakaan mulla oo ollu ongelmia sorvata lj:n osia. Onko sit jotain kiinan kuraa vai mitä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.09.2018, 10:04
Tee Tee ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 31.08.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Niitä toyota pickup välityksiä kun kattelee, niin 4-cyl versio on se "oikea"

Lautasratas on tosiaan aika paksu, ja tarkoitettu periin, joissa on alunperin 4.56 välitys. Niissä perissä, missä on alunperinkin 4.88 -välitys, on se pinjonin ja carrierin suhde vähä eri kohassa. Onnistuu toki niihinkin tuo jälkituotantovälitys soveltaa, kun sorvissa pyyhkäsee lautasrattaasta lastun pois.

Eli ymmärsinkö oikein, että semmoseen murikkaan pitäs sopia jossa ollu alunperin 4.88 välitys?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.09.2018, 23:56
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.038
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tee Näytä viesti
Eli ymmärsinkö oikein, että semmoseen murikkaan pitäs sopia jossa ollu alunperin 4.88 välitys?
Ei välttämättä. Missä hiasessa muuten on 4.88 välitys?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.09.2018, 14:05
Tee Tee ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 31.08.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 5
Perusasetus

Ei missään mutta mutta pensa-hiluxissa on.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.09.2018, 14:12
Tee Tee ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 31.08.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 5
Perusasetus

-Siis onko todella suomesta löytyvissä hiace/hilux murikoissa muka jotain eroa offsetissa???? Siis siinä leveys suuntaisessa.

-pitääkö vetää semmonen johtopäätös että jenkkilästä kun tilaa niin tuskin sopii mihinkää ilman koneistusta ja kotkaamista??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.09.2018, 21:17
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.038
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tee Näytä viesti
-Siis onko todella suomesta löytyvissä hiace/hilux murikoissa muka jotain eroa offsetissa???? Siis siinä leveys suuntaisessa.

-pitääkö vetää semmonen johtopäätös että jenkkilästä kun tilaa niin tuskin sopii mihinkää ilman koneistusta ja kotkaamista??
On eroa,kysy jenkkilästä mihin se välitys on tarkotettu ja hommaat sitte sopivan perän. jos sulla on takaveto hiasen perä ni saattaa käydä suoraan,sitte kitka/ei lukollisissa on jotain eroa,olikohan poskilaakeri erilainen ja jotain muutakin.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.09.2018, 04:45
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.367
Perusasetus

Hämärä mielikuva jotta 8” saattaa löytyä jopa kolmella eri ” sivuheitolla ” olevaa murikkaa, mutta vähintään kahdella. Liki 15-vuotta taapäin yksi rallijamppa soitteli ja toikohan jopa tuoda näytille 5.71 välityksen ja murikan mihin se piti saada asennettua, oli joku takatuupparin murikka. Yhtälö vaikutti järjettömältä asentaa, Lautaspyörä olisi pitänyt sorvata niin ohueksi että ei mitään tolkkua. Kehoitin etsimään toisen murikan.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.09.2018, 11:16
Tee Tee ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 31.08.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 5
Perusasetus

Okei. Pitääpä oikein tutkia itteltä löytyviä kuoria ja mittailla. Oon jo varmaan 14vuotta värkkäilly hiacen perien kans ja sekotellu välityksiä ja lukkoja ja tasauspyörästöjä ristiin rastiin eikä ole moista tullu vastaan. Toki ne on ollu näitä suomesta löytyviä 4.9 ja 5.1 ja 5.3 välityksiä. Se on totta että normi tasauspyörästössä ja kitkalukossa on erikokoset poskilaakerit (sisäreiältään eri, ulkohalk. sama).
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Hiacen perän vetoakselin tumpit rolla O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.08.2017 22:06
Ostettu Toyotan ison perän 4.11 välitys burton O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.07.2016 16:39
Ostetaan Toyotan 8" perän 4.88 välitys Hailux O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 08.01.2015 21:03
Ostetaan hiacen 5.125 välitys/perä blazer 79 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.12.2013 01:28
Hilux/Hiacen 5.71 välitys ei käy? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 14.09.2008 09:27


Sivu luotu: 12:51 (GMT +2).