![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() akselikohtaiset rengaspaineet???kun ei ole akselien välillä luistoa niin onko parempi olla täsmälleen sama paine joka renkaassa (keulassa huomattavasti enemmän painoa ja renkaat kasassa, takana ei juuri painoa ja täysín pyöreä rengas) vai olisiko parempi pudottaa takaa esim 0,2 bar jolloin molemmat hiukan kasassa ??? nimimerkillä epätietoinen ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vyörenkaalla paine ei vaikuta renkaan vierintäpituuteen, koska kehä pysyy koko ajan samanpituisena paineesta riippumatta.
Paineet yleensä valitaan niin, että makslimikuormalla renkaiden kantavuus riittää. Tämä taas yleensä johtaa siihen, että edessä paine on 0.2-0.5 bar pienempi kuin takana, kaska kuormatulla autolla takana on kuitenkin enemmän painoa. Olen kuullut, että myös ajo-ominaisuuksien kannalta takana pitäisi olla hieman korkeampi paine kuin edessä. T, Antti antti@offroadpaja.fi http://www.offroadpaja.fi/ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
kiitän. lyhyessä autossa tuo jarruttaminen on taitolaji kun nelikko päällä takaset on lukossa heti. ajattelin vain saada lisää pitoa matalammmalla paineella. mutta säästää siis "kuluvia" osia jos pidän paineet samana. täytyy pitää keili keskellä suuta ja varoa puremasta sitä
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Vesku.r:lle muista sitoa lisä paino hyvin ettei tuu yllärei
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rengaspaineet | -Jyki- | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.01.2006 13:10 |
Rengaspaineet ? | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 18.12.2005 15:57 | |
Rengaspaineet? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.11.2005 13:31 | |
BJ 42 Rengaspaineet | tenhokippo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.09.2004 07:44 |
Rengaspaineet? | Nipa81 | Vuosimallit 1984-1996 | 9 | 27.11.2003 18:55 |