![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ohjaustehostimen öljyn vaihtoMoi, miten ootte vaihtaneet litkut ohjaustehostajaan? Paluuputki irti, kone käyntiin ja uutta sisään varmana toimis tehokkaasti, mutta mulla on muovinen säiliö ahtaassa paikassa, ja letkut on kovettuneet pahasti, eli kirosanojen käyttötarve vaikuttaa turhan isolle. Olisko mitään jos imis säiliöstä öljyn pois, kaatais uutta tilalle, käyttäis konetta ja toista tätä niin kauan että öljy alkaa olemaan aika uuden väristä? Nenee vaan jonkinverran hukkaan, kun uus sekoittuu aina vanhaan, mutta luulis että muutama litra riittää, ja ATF ei oo kovin pahasti hinnan kiroissa. Mitä muita menetelmiä on käytetty? Kikka kuutosia tai "älä tee näin" -neuvoja? -Paavo "There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ite vaihdan toyotaan niin että tunkkaan etupään ilmaan, otan paluuletkun säiliöstä irti, astia alle ja kääntelen varovasti rattia. Kun kakki öljyt on pihalla, uudet samalla periaatteella sisään. Öljyä säiliöön ja rattia kääntäen laidasta laitaan, niin systeemi ilmaantuu. Joku palstalainen taisi joskus tämän neuvoa.Eiköhän sama päde moneen muuhunkin vehkeeseen.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Paluuletku pois kuullostaa parhaalta idealta. -jm KoMk ry. Off Road Team. SLCK #110. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Paluuletku irti säiliöstä, säiliön täyttöaukkoon joku mukava ja sen läpi paineilmalla järjestelmä tyhjäksi. Ratin veivausta välissä ja lisää paineilmaa. Toisto pari kertaa, kunnes paluuletkusta ei tule enää öljysumua.
Öljysumu muuton maistuu pahalta, tekisin mielummin ulkona. Sitten säiliö täyteen ja kone käyntiin. Lisää kunnes on tarpeeksi. Seuraavana päivänä kannattaa tarkistaa, voi olla vajonnut. www.alanmiehet.com #1 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Yksi vaihtoehto:
* Laita letku simpukan ilmaruuviin ja sen alapää jäteöljyastiaan * Avaa ilmaruuvi * Käynnistä kone ja syötä lisää öljyä * Käännä rattia molempiin suuntiin tappiin Öljy vaihtuu tosi nopsaan eikä tule ulos mitenkään hallitsemattomasti. Vaihda myös se ZF:n säiliö, siellä on pohjassa suodatin, jota ei saa vaihdettua erikseen. T, Antti antti@offroadpaja.fi http://www.offroadpaja.fi/ |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia neuvoista, tuo "letku simpukan ilmaruuviin" äänestetään teoriapohjalta parhaaksi.
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lj:n voimanulosoton öljyn vaihto | Marcus78 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.02.2008 08:07 |
Öljyn paineet | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 07.01.2008 18:27 |
Öljyn "jäähdytin" | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 23.03.2006 11:15 |
Rangen ohjaustehostimen liemen vaihto | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.04.2005 10:35 |
Öljyn laatuvaatimuksesta.. | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 19.04.2003 20:47 |