Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2005, 15:32
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Ohjaustehostimen öljyn vaihto


Moi,

miten ootte vaihtaneet litkut ohjaustehostajaan?

Paluuputki irti, kone käyntiin ja uutta sisään varmana toimis tehokkaasti, mutta mulla on muovinen säiliö ahtaassa paikassa, ja letkut on kovettuneet pahasti, eli kirosanojen käyttötarve vaikuttaa turhan isolle.

Olisko mitään jos imis säiliöstä öljyn pois, kaatais uutta tilalle, käyttäis konetta ja toista tätä niin kauan että öljy alkaa olemaan aika uuden väristä? Nenee vaan jonkinverran hukkaan, kun uus sekoittuu aina vanhaan, mutta luulis että muutama litra riittää, ja ATF ei oo kovin pahasti hinnan kiroissa.

Mitä muita menetelmiä on käytetty? Kikka kuutosia tai "älä tee näin" -neuvoja?

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2005, 15:44
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Ite vaihdan toyotaan niin että tunkkaan etupään ilmaan, otan paluuletkun säiliöstä irti, astia alle ja kääntelen varovasti rattia. Kun kakki öljyt on pihalla, uudet samalla periaatteella sisään. Öljyä säiliöön ja rattia kääntäen laidasta laitaan, niin systeemi ilmaantuu. Joku palstalainen taisi joskus tämän neuvoa.Eiköhän sama päde moneen muuhunkin vehkeeseen.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2005, 15:47
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Olisko mitään jos imis säiliöstä öljyn pois, kaatais uutta tilalle, käyttäis konetta ja toista tätä niin kauan että öljy alkaa olemaan aika uuden väristä?
Kokeilin kerran vaihtaa sitä kautta mutta bertasta ei ainakaan saa kuin "lusikallisen" pois öljyä siis suurin osa jäänee simpukkaan ja putkiin.

Paluuletku pois kuullostaa parhaalta idealta.

-jm

KoMk ry. Off Road Team. SLCK #110.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.11.2005, 16:26
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.731
Perusasetus

Paluuletku irti säiliöstä, säiliön täyttöaukkoon joku mukava ja sen läpi paineilmalla järjestelmä tyhjäksi. Ratin veivausta välissä ja lisää paineilmaa. Toisto pari kertaa, kunnes paluuletkusta ei tule enää öljysumua.

Öljysumu muuton maistuu pahalta, tekisin mielummin ulkona.

Sitten säiliö täyteen ja kone käyntiin. Lisää kunnes on tarpeeksi. Seuraavana päivänä kannattaa tarkistaa, voi olla vajonnut.

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.11.2005, 16:59
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Yksi vaihtoehto:
* Laita letku simpukan ilmaruuviin ja sen alapää jäteöljyastiaan
* Avaa ilmaruuvi
* Käynnistä kone ja syötä lisää öljyä
* Käännä rattia molempiin suuntiin tappiin

Öljy vaihtuu tosi nopsaan eikä tule ulos mitenkään hallitsemattomasti.

Vaihda myös se ZF:n säiliö, siellä on pohjassa suodatin, jota ei saa vaihdettua erikseen.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.11.2005, 23:21
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Kiitoksia neuvoista, tuo "letku simpukan ilmaruuviin" äänestetään teoriapohjalta parhaaksi.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lj:n voimanulosoton öljyn vaihto Marcus78 Tekniikka & Jutustelu 4 22.02.2008 08:07
Öljyn paineet -TIMPPA- Tekniikka & Jutustelu 11 07.01.2008 18:27
Öljyn "jäähdytin" SoSo Tekniikka & Jutustelu 11 23.03.2006 11:15
Rangen ohjaustehostimen liemen vaihto Niko Tekniikka & Jutustelu 7 29.04.2005 10:35
Öljyn laatuvaatimuksesta.. Vuosimallit 1984-1996 2 19.04.2003 20:47


Sivu luotu: 04:00 (GMT +2).