Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.01.2018, 20:21
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 333
Perusasetus Toyota 2h ja 12h-t tehot

Tuossa huomasin nettiautosta bongatut osiossa hj.n 9363048. Niin heräsi kiinnostus että millaisia tehoja näistä koneista on (aikuisten oikeasti) saatu järkevästi ulos? Jos jotain tietoa olis laittaa. Sen tiedän että Esson baarilla kyllä löytyy suurimmat tehot ,mut silleen ihan oikeasti kun tuo asia tulee kohta ajankohtaiseksi kun koppa valmistuu. Sitten rungon vuoroja sitten koneen vuoro...tällä hetkellä molemmat koneet löytyy joten niitä yhdistelemällä tai erikseen joku toimiva kombinaatio olis tarkoitus toteuttaa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.01.2018, 21:42
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 67
Perusasetus

Taitaa 12H-T:n kohdalla 200 kW olla pumpun tuottokyvyn ylärajoilla (120cc / 1000 rpm / sylinteri) ja silloin olisi kampiakselilta tarjolla yli 6
800 Nm vääntöä. Ahtoja lisäämällä tietysti saisi lisää soppaa poltettua jos sitä olisi tarjolla, mutta vakiomallisen kansipahvin ei ole raportoitu kestävän hyvin yli 2 bar ahtopaineita.

Toisaalta voihan sinne laittaa MLS kansipahvin ja sovitella boschin syöttöpumpun. Isompia elementtejä ei käsittääkseni tuohon vakiopumppuun ole saatavilla.

Facebookin puolella oli jollakulla hyvän näköistä käppyrää dynolta.

https://forum.ih8mud.com/threads/12h...-build.269939/
__________________
Ruoste on ystävä.

Viimeksi muokannut Vilbo : 12.01.2018 21:54 Perustelu: Korjattu numerot ja lähde
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.01.2018, 21:55
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 333
Perusasetus

Mites joskus lueskelin jostain oliko SLCK.n sivuilla et oli risteytetty nää koneet. Jos oikein muistan niin 2H varustettu 12H-t.n pumpulla? Onko tästä tarkempaa tietoa? Olemassa olevista koneista 2H.t olis vaan paremmassa kunnossa mistä vois rakentaa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.01.2018, 22:01
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.615
Perusasetus

Sanosin 12ht.
Vakio pumppuunkin saa isompia elementtejä.
Boschin pumppuista pystyy yhistelee,
Kunnon säädin ja isommat suuttimet.
Tehoista ja kestosta ei netistä oikein löydy tietoo, mutta teorissa varsin potenttiaalinen ja käytännössäkin kyllä.
12ht vakio männät ja kannentiiviste ei tosiasäan niin kestävät ainakaan vanhemmiten. Melkeen jos isompia hakee, niin käyttäs konetta vähän auki. Tai sitte vaa kokeilee.

Edit. Käy 12ht pumppu suoraan 2h koneeseen, jos sopii suodattimenjalka systeemin puolesta. Oli jotain vm eroja, mutta senkin kopanhan pystyy vaihtaa.
Kammiokone on kammiokone, vähän makuasia. Jotkut puollustelee 2h alavääntöä, mutta sanosin että 12ht suoraruiskusta Pitäisi saada hyvin alhaalta vääntävä kunnon säätimellä ja isommilla suuttimilla.

Viimeksi muokannut tdi : 12.01.2018 22:08
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2018, 22:06
141:n Avatar
141 141 on kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 182
Perusasetus

Saa 12H-T pumppuun 10mm tappeja, Akaan Dieseliltä. Samoin virtaavampia suuttimia.
Näillä vissiin tullee tuplat löpöö ulos mitä vakioista. Tietty jos tykkää näprätä niin sitte niitä Boschin P pumppuja tai mitä vaan parempaa kun vakio.

Miks risteyttää 12H-T ja 2H? 12H-T on varsin näppärä motti jo itessään. Suoraruisku vs. esikammio.

+ sitten joku järkevä turbo, niistä on jo juttua tuolla tekniikka osiossa.
__________________
HJ61-90
HJ61-88
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.01.2018, 22:19
141:n Avatar
141 141 on kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 182
Perusasetus

Lisätääs tämä viel. https://forum.ih8mud.com/threads/tri...engine.903101/

Eli 2H, vähä vajaa 5 kiloo ahtoja, kuparinen kannentiiviste ja 12mm Nissanin TD42 pumppu.
__________________
HJ61-90
HJ61-88
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.01.2018, 22:46
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 67
Perusasetus

Vai että olisi sittenkin tarjolla isompaa tappia 12ht pumppuun.. No pahus tulikohan tilattua liian pieni hyrrä.

Pumpun salat on vielä melkolailla tutkimatta. Minkäslaista säädintä tuohon olisi mahdollista sovittaa? Siitähän tuon koneen alavääntö ja suorituskyky eniten on kiinni turbon ohella.
__________________
Ruoste on ystävä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.01.2018, 23:08
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.615
Perusasetus

Kannattaa soitella pumppupajoille, tiiät mitä nuihin on tehtävissä. Samalla kuulet hinnat, mitä mikäki maksaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.01.2018, 23:14
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 1.871
Perusasetus

Konetiiviste Lindgreniltä Mäntyharjulla saa halutun paksusen kuparikannentiivisteen 12h-t:hen ainakin jos antaa hälle mallin. Teetin siellä oman joskus 7v sitten 200 eurolla jos oikeen muistan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.01.2018, 23:21
Mika_T Mika_T on kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: 016
Viestit: 1.206
Perusasetus

Eikös siinä 12ht:n pumpussa ole 9mm tapit vakiona?

Kyllä niissä potentiaalia on jos muotoilu on oikein. + pumpun nokka-akselissa nosto ja jyrkkyys kohdallaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.01.2018, 23:27
141:n Avatar
141 141 on kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 182
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Eikös siinä 12ht:n pumpussa ole 9mm tapit vakiona?

Kyllä niissä potentiaalia on jos muotoilu on oikein. + pumpun nokka-akselissa nosto ja jyrkkyys kohdallaan.
On 9mm. Minä nuista muotoilusta tiiä, mutta ei siitä kyllä kakkua irtoo kun juuri tuo 110-120cc. Boschin kopio kun on.

Eikö niistä mersun 7mm Boschilaisista jo saa sen 200cc? Saati sitten 8mm tapeilla.
__________________
HJ61-90
HJ61-88
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.01.2018, 23:28
Mika_T Mika_T on kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: 016
Viestit: 1.206
Perusasetus

Mersuissa 8mm maksimi taitaa olla 240mm3 luokkaa?
Seiskoilla 140-160mm3? en muista

Herää kysymys että onko siitä 12ht:n pumpusta edes mahdollista tehdä "mörköpumppua" ilman nokka-akselin vaihtoa?
Eli onko siellä nostoa minkä verran.

Toki jos 12ht kyseessä niin nokan profiilikin olisi hyvä olla suoraruiskuun soveltuva. 2H:lle käy loivempikin kunhan nosto riittää.

Viimeksi muokannut Mika_T : 12.01.2018 23:32
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.01.2018, 23:41
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.615
Perusasetus

Pakko olla aika loiva nokka, kun vakio A sarjalaises boschis on 8mm nostoo jolla saa 10mm elementeillä ~450cc.

Esim 13mm elementeillä ja 9mm nokalla pääseet jo reiluun 900cc niin pumppu ei ole se pullonkaula hj moottoreissa.

12ht pumpusta 10mm (denson?) elementeillä ja vakionokalla, säätimestä en tiedä. ~250cc Jos nyt muistan oikein. Akaa ja herlevi ainaki tekkee.

Saako joku linkitettyy tähän mistä isompii suutinkärkii 12ht
Tämä eikös vakio koko? 5x0, 26x150° ,Nozzle 093400-5240

Viimeksi muokannut tdi : 12.01.2018 23:58
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.01.2018, 00:59
141:n Avatar
141 141 on kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 182
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Saako joku linkitettyy tähän mistä isompii suutinkärkii 12ht
Tämä eikös vakio koko? 5x0, 26x150° ,Nozzle 093400-5240
Akaalta saa niitä kärkiä, 5x0,32 tais olla?
Facesta löytyy jotai juttua.

Jos nyt ei ois tuota rahareikä -88 hojoo työn alla niin...
__________________
HJ61-90
HJ61-88
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.01.2018, 21:15
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Voikkaa, Finland.
Viestit: 1.906
Perusasetus

Kaveri penkitti vakio pumpulla takapyöriltä ~ 200 kaakkia, jolloin loppui suuttimien tuotto.

Suuttimien vaihdon jälkeen takapyörältä ~280.

Kyseessä siis 12H-t
__________________
- KYM#5 ( Big boss )
- Suzuki Alto 4x4
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.01.2018, 21:42
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 333
Perusasetus

Mitä muuta muutosta? Tuo kuulostaa aika mielenkiintoiselta...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 13.01.2018, 21:44
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Voikkaa, Finland.
Viestit: 1.906
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Mitä muuta muutosta? Tuo kuulostaa aika mielenkiintoiselta...
Hx35 holset + välijäähy.
__________________
- KYM#5 ( Big boss )
- Suzuki Alto 4x4
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 13.01.2018, 22:02
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Voikkaa, Finland.
Viestit: 1.906
Perusasetus

Älkää takertuko sanaan "Lantikka"

__________________
- KYM#5 ( Big boss )
- Suzuki Alto 4x4
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 13.01.2018, 22:11
S.Kaulaote S.Kaulaote ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.04.10
Sijainti: Kouvola
Viestit: 10
Perusasetus

Tossa vakio pumppu ja Akaan Diesel suuttimet.
Sieltä kuulemma tullu ainakin nyt yks pumppu missä saattaa olla rekyyliä pikkase enemmän!

Ei ole vielä dynotettu mutta käyttäjän mielestä on kuulemma aika raju..
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 13.01.2018, 22:48
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.615
Perusasetus

Mynällä sanoivat aikoinaan, kun kyselin isompia kärkiä, että suuttimet niissä ei ainakaan ahdista..
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 14.01.2018, 00:18
141:n Avatar
141 141 on kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 182
Perusasetus

No nyt!

Mitkä lie Holsetin specsit kun max vääntö nuinki korkeella vasta?
Ois kiva nähä koko kartta miten käyttäytyy.. samoin siitä mihi on seki pumppu laitettu niin ei tartte spekuloia mitä näistä irtoo.
__________________
HJ61-90
HJ61-88
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 15.01.2018, 00:01
141:n Avatar
141 141 on kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 182
Perusasetus

1HD-FTEstä otettu Ausseissa vähä paukkuja irti:
gbentink Turbo Upgrade Users Thread
__________________
HJ61-90
HJ61-88
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 15.01.2018, 14:15
Mika_T Mika_T on kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: 016
Viestit: 1.206
Perusasetus

Aika mukavasti on huokassu. Onkohan moottorissa montakin vakio-osaa
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 15.01.2018, 18:16
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 348
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Aika mukavasti on huokassu. Onkohan moottorissa montakin vakio-osaa
Osa tiivisteistä ja muutama anturi? mukavasti on voimaa saatu.
Vastaa lainaten
Vastaus

Bookmarks
  • Submit Thread to Facebook
  • Submit Thread to Twitter
  • Submit Thread to Google Plus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota 2H/12H/11Z Kiertokangen laakerit 0.25 ja 0.50 ylikoko Lelumiini O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.11.2016 20:19
2H/12H-T Grau Tekniikka & Jutustelu 10 13.07.2011 13:32
2H 12H-t:n pakosarjalla ja ahtimella. vesikierto??? lepoantti Tekniikka & Jutustelu 28 21.12.2010 00:16
Ostettu Toyotan 12h-t tai 2H öljypohja ja.... lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 22.09.2010 19:35
O: Toyota 12h-t tai 2h öljypohja osilpi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.01.2008 23:41


Sivu luotu: 12:40 (GMT +3).