Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Games > Computer Games
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Computer Games Computer and Console games. Sopwith camel, Tribes, Max Payne, Sim City, Civilization, Settlers, Tony Hawk's Pro Skater, Halo

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.09.2003, 14:00
SamppaFIN SamppaFIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.12.01
Sijainti: Tampester, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

NHL 2004 - review


Jaaha, taas on uusi NHL tullut EASportsilta vuosinumeroo isompana.. Tähän uusimpaan on lupailtu hienoja uudistuksia kuten manuaaliset harhautukset, euroopan liigat ja dynastia mode, jossa manageroidaan joukkuetta vaikka 20 vuoden ajan. Minulla on nyt ollut mahdollisuus tutustua peliin muutaman kymmenen ottelun ajan ja ajattelin raapustaa huomioita ylös.

Ensinnä tämä peli eroaa 00-03 osista lähes totaalisesti, peli ei ole ollenkaan suoraviivaista hyökkäys ja maali peliä, vaan kunnon maalipaikasta saa olla jo tyytyväinen. Peli pyrkii olemaan enemmän jääkiekko simulaatio.

Kontrollit:
Kontrolleihin on tullut uudistuksia, missä nyt mennään hieman huonompaan suuntaan. Syöttö nappeja on nyt kaksi (normi ja lätty), lisäksi syötön nopeus katsotaan napin painalluksen pituudesta.. Tämä ainakin harjaantumattomalle pelaajalle on aivan käsittämättömän hankala hallita, joten alkuun tulee käytettyä vain normi syöttöä (kovemmat syötöt karvataan aina tai ne lentelevät harakoille, joten tuntuu alkuun turhalta), en tiedä mikäli paljon pelatessa tuosta jotain hyötyä sitten on. Itse tykkäsin siitä, että pitkään painettu syöttö on lätty ja voiman pelaaja laskee itse. Nyt tietty harhasyöttöjä tulee enemmän, mutta ärsyttää suunnattomasti kun esim. ylivoima kuviossa syöttää helpon taakse päin ja joutuu hakeen sen maalivahdilta. Kaikki nämä nk. saletit syötöt ovat yhtä epävarmoja kuin muutkin, näissä pitäisi olla joku korjaus koodi, että helppo syöttö on (lähes)aina perillä. Lisäksi vastaanottavilla pelaajilla pitäisi olla jonkinlainen tekoäly, että ottaisivat syötön vastaan.

Manuaali harhautus ja manuaali taklaus: Uudet hienot kontrollit, joita ohjataan analogisen sauvan throttle vivulla. Taklaus on turha, joska siihen tarvitaan myös voiman kasvatus nappia, ja ohiajamisen todennäköisyys on aivan liian suuri, automaattitaklauksella kun niitti osuu lähes aina. Manuaali harhautuskin on toimimaton, sillä toisen joykan ohjaaminen oikella kädellä on hankalaa ja vastustaja karvaa aina kiekon pois.. Toisaalta oikeassakin pelissä harhauttaminen on hankalaa, mutta.. Ehkä nämä kontrollit (vain pad-ohjaimella) tulevat arvoonsa kun on pelannut sen tuhannen peliä. Tällä hetkellä selviää kyllä ilman..

Koukkaaminen ja kiekon eteen heittäytyminen ovat kanssa eri napeille, joten ohjaimien kanssa saa kyllä taistella ennen kuin tulee sinuiksi. Vaihtoehtona on pelata näppäimistöllä samoilla säädöillä kuin 03:sta mutta silloin jää kyllä toimintoja sivuun, eli multikontrolleja opettelemaan vaan.

Olen kokeillut peliä padillä, näppiksellä ja joykalla, joista näppiksellä saa parhaan tuloksen, koska liikkeet ovat tarkkoja, pelaajien vasteajat liikkeessä tuntuvat tökköisiltä, koska näppiksellä pystyy reagoimaan paremmin. Padilla on taasen mukava pelata, mutta alkaa turhauttamaan kun ei ainakaan vielä osaa ohjata vasemman peukalon joykalla tarkasti. Padilla on kaikki toiminnot käytössä, joten opittavaa vielä on. Joykalla on ok pelata, mutta esim. mun Graviksen 4 nappia ei riitä näihin kaikkiin toimintoihin.

Peli:
Hyökkäyksiin lähtö on hankalaa ja tilaa täytyy etsiä, enää ei voi vaan luistella b-pisteelle, antaa lättyä maalinkulmalle ja tuulettaa.. Nyt tilan etsiminen on hankalaa. Tämä johtuu suurelta osalta siitä, että tietokone-vastustajilla on aivan yliluonnolliset refleksit ja välillä turhauttaakin se, että kone tekee semmoista mihin ei itse pysty.. Toisaalta on aina mukavampi että haastetta löytyy.. Easy leveli on padille aivan liian helppo kun taasen mediumi on liian vaikea.. näppiksellä voittaa mediumin helposti ja difficultin kanssa on tiukkaa, näin muutaman kymmenen pelin jälkeen. Pelissä tulee hyviä ja huonoja ja hetkiä, joten pelaaminen on siinä mielessä mielekästä..

Dynastia moodi:
Pelaaja voi myös toimia joukkueen managerina, solmia sopimukset, hoitaa budjetit yms. Tämä peli pelin sisällä on ihan ok, voitoista ja treideistä saa kokemuspisteitä, jotka voi sitten käyttää joukkueen resurssien parantamiseen, esim. kulkuvälineen parantaminen antaa vieraspeleihin lisää attribuutteja, lisäksi harjoitteleminen vaikuttaa pelaajien atribuutteihin. Tämä on erittäin mielenkiintoinen lisä peliin, joskin ilmankin pärjäisi.

Arvio:
Peli on sinällään lupaava, joskin todella vaikeasti hallittava. Mikäli uudet muutokset oppii ajan myötä on kyseessä todella toimiva jääkiekkosimulaatio. Toisaalta pelissä on tuhottomasti ärsyttävyyksiä, jotka pääosin saattavat johtua vielä kehittymättömistä pelitaidoista. Kyllä peliä nyt pelaa, mutta ehkä noin 100 (yksi kausi) pelin jälkeen tietää mistä on kyse. nyt alkuun annan 80/100, korjaan tätä arviota kauden jälkeen.



Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Viinaralli 21.06.2004 tuska Tuskan Parahdus - The True Stories 0 22.06.2004 12:17
MM-2004 Jucca Jääkiekko 8 26.04.2004 09:09


Sivu luotu: 23:18 (GMT +2).