Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2017, 15:09
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 4.634
Perusasetus Norjalaista? Perävaunujynkkyä...



On ne muun maalaiset vaan tyhmiä...

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA.
Where is the wonder and where is the arg?
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.


Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.12.2017, 17:49
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.005
Perusasetus

Kaippa tuonkin voisi tehä vielä jotenkin vaikeemmin? Oishan tuommonen kärri ihan mielenkiintoinen alusta johonkin automaattikasettiin, mut mietityttää, miten kauan tuommonen vetokytkin toimii hiekan, ravan, suolan, lumen ja jään kanssa?
Norjassa on tunnetusti paljon niitä kapeita vuonoteitä, et ei kait tuo silleen huono keksintö oo, mut miks ihmeessä koukkulaiteautoa varten on pitäny laittaa sit tuommonen aisaviritys? Eikö vaihtolava-autolle ois sama ollu laittaa jäykällä aisalla se kärri, ja lavan vaihossa vaan peruutetaan se auto sen aisan päälle. Tai, no, sitten ihmisen pitäs joka tapauksessa käydä kääntämässä aisa nousemaan kytkentää varten, tuommosellahan ei tarvii lavan vaihossa ollenkaan poistua kopista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.12.2017, 14:34
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 8.835
Perusasetus

Noita kitoja saa ihan Suomestakin ostettua, esimerkiksi minulta.
Rakenteeltaan se on huomattavasti kookkaampi kuin normaali vetokita joten ihan jokaiseen autoon se ei tule mahtumaan.
Yhdessä tukkiautossa on tuollainen ainakin käytössä Suomessa.

Ja tuollainen radio-ohjattava akselien ohjaus tehtiin viime vuonna nimimerkki POUSA:n uuteen hakepuolikkaaseen.
https://youtu.be/vFybhm3Xbrs

Joko laitetaan tilaus vetämään?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.12.2017, 18:14
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.877
Perusasetus

Ei tuu yleistymään :-)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.12.2017, 21:43
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.005
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti

Joko laitetaan tilaus vetämään?
Tuota, löytys edes jostain joku toimiva/kestävä radiohallinta perälautanostureihin, joku paljon halvempi ku teleradion kapulat. Kiinalaisten kaukosäätimet on vaan niin pieniä, että ei ne kestä lapasessa. Niitä sais kyllä parilla eurolla. Teleradion kaukosäädin/vastaanotinpaketti erehyin kysymään, niin päälle 500e ois jääny nelinappisena hintaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.12.2017, 22:24
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Aura
Viestit: 1.636
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
niin päälle 500e ois jääny nelinappisena hintaa.
No onko toi sitten oikeasti paha hinta toimivasta työkalusta? Mun mielestä ei.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.12.2017, 23:05
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 145
Perusasetus

2,5 vuotta olin päälirakenteita tekemässä ja kerran meni yks mfc vetokita muistaakseni Ruotsiin. Julmetun kokonen mötikkä ja saakelin kallis.
__________________
SLCK #552

HJ60 -89
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.12.2017, 00:38
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 4.634
Perusasetus

Meanwhile in greatestgreat of america...

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA.
Where is the wonder and where is the arg?
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.


Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.12.2017, 01:29
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.099
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
No onko toi sitten oikeasti paha hinta toimivasta työkalusta? Mun mielestä ei.
On se siinä mielessä, että aika monen taskusta löytyy radiolähetin jossa on enemmän kuin neljä toimintoa. Saatta jopa vastaanottaa jotakin tietoa.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.12.2017, 08:40
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 145
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Meanwhile in greatestgreat of america...
Olihan välppäämistä. Pakittiko tuo auto itsessään napista painamalla vai näyttikö vaan siltä?

Mikähän tämän alastaittuvan lisäakselin tarkotus on? Mahanalus akseleita täynnä, nii ei kai sillä lisää kantavuutta enää tarvi yrittää?

https://www.youtube.com/watch?v=Q36dTr3t6Qc
__________________
SLCK #552

HJ60 -89
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.12.2017, 10:18
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 8.835
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj Näytä viesti
Mikähän tämän alastaittuvan lisäakselin tarkotus on? Mahanalus akseleita täynnä, nii ei kai sillä lisää kantavuutta enää tarvi yrittää?
Eiköhän se liity jotenkin siltasääntöihin ja äärimmäiseen akseliväliin.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.12.2017, 10:32
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenrannan Ylämaa
Viestit: 3.380
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Eiköhän se liity jotenkin siltasääntöihin ja äärimmäiseen akseliväliin.
Siihenhän se. Ja kuitenkin tyhjänä ajaessa on ketterä kun saa akselivälin lyhyeksi.

https://youtu.be/Ijvmd11WcJc
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 ja GMC Suburban '96
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.12.2017, 10:38
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenrannan Ylämaa
Viestit: 3.380
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj Näytä viesti
Olihan välppäämistä. Pakittiko tuo auto itsessään napista painamalla vai näyttikö vaan siltä?
Mie olen ton ymmärtäny toimivan siten, että sammutin päälle, kytketään pakki ja takana on startin kaukokäyttö.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 ja GMC Suburban '96
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.12.2017, 11:00
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 145
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Siihenhän se. Ja kuitenkin tyhjänä ajaessa on ketterä kun saa akselivälin lyhyeksi.

https://youtu.be/Ijvmd11WcJc
Informatiivinen video.
__________________
SLCK #552

HJ60 -89
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.12.2017, 11:07
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 4.634
Perusasetus

Nuo Jenkkilän videot saavat monasti aikaan kysymyksen. Onko meillä sittenkään asiat niin päin peresettä kuin äkkiä voisi kuvitella?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA.
Where is the wonder and where is the arg?
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.


Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.12.2017, 11:25
petroman petroman on kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 757
Perusasetus

Tuota ameriikan touhua vois luonnehtia näin suomalaisittain, että tekemisen meininkiä...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.12.2017, 14:57
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 4.634
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Eiköhän se liity jotenkin siltasääntöihin ja äärimmäiseen akseliväliin.
No hoxhox.

Siitä vaan piirustuspöydän ääreen ja Suomiversiota tekemään...

Eli 5+2 akselinen 52t nuppiauto...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA.
Where is the wonder and where is the arg?
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.


Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.12.2017, 20:20
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.698
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nuo Jenkkilän videot saavat monasti aikaan kysymyksen. Onko meillä sittenkään asiat niin päin peresettä kuin äkkiä voisi kuvitella?
Enemmän hirvittää se,että näillä ihmisillä on ydiaseita. Ja muutenkin kun katsoo nuita niiden "hyviä" keksintöjä,olen hetki hetkeltä skeptisempi että jenkit olis käynyt kuussa,ku välillä tuntuu ettei ne osaa edes taloja rakentaa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 05.12.2017, 21:39
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 4.634
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Enemmän hirvittää se,että näillä ihmisillä on ydiaseita. Ja muutenkin kun katsoo nuita niiden "hyviä" keksintöjä,olen hetki hetkeltä skeptisempi että jenkit olis käynyt kuussa,ku välillä tuntuu ettei ne osaa edes taloja rakentaa.
Jep...
Tosin tuo koukkuhomma taitaa olla puhtainta laatua olevaa, kotimarkkinoiden suojelua. Ja kuka siitäkin loppujen lopuksi hyötyy?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA.
Where is the wonder and where is the arg?
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.


Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 08.12.2017, 10:29
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 8.835
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Siitä vaan piirustuspöydän ääreen ja Suomiversiota tekemään...

Eli 5+2 akselinen 52t nuppiauto...
Onneksi ajoneuvon maksimipituus 12 metriä sulkee pois tuollaiset aivoitukset.
52 t saa puoliperävaunuyhdistelmällä jonka ääriakseliväli pitää olla vähintään 11,8 m (ja täyttää kaikki muutkin 52 tonniin vaadittavat mitoitukset ja tekniset vaatimukset).
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 08.12.2017, 16:23
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 4.634
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Onneksi ajoneuvon maksimipituus 12 metriä sulkee pois tuollaiset aivoitukset.
52 t saa puoliperävaunuyhdistelmällä jonka ääriakseliväli pitää olla vähintään 11,8 m (ja täyttää kaikki muutkin 52 tonniin vaadittavat mitoitukset ja tekniset vaatimukset).
Tuo häntähän rekataan kärriksi eli dollyksi ja siihen tietty vetopöytä että saa kaikki tonnit käyttöön jos tarvii...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA.
Where is the wonder and where is the arg?
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.


Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 08.12.2017, 21:16
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 126
Perusasetus

Kattelin noita ameerikan sora-autoja mtuolta youtubesta, niin mitä niillä on kuormaa? Kun on Etuakseli ja sitten 2 tai 3 "trippeliakselia" ja 2 vetävää.. Mutta kuitenkin lähestulkoon aina nuo "trippeliakselit" on ylhäällä, kuorma päälläkin..? https://www.youtube.com/watch?v=XAv4i_7c7dw <- tuossa esimerkki

Kun ite ajan 8x4 trippeli autoa, ja pidän kyllä trippelin aina kuormattuna alhaalla, ellei tarvitse pitoa. Ja vaikka ei kova kuorma olisikaan, niin kipatessa kyllä alhaalla trippeli, muuten kipin alapää ottaa akseliin hiukan kiinni

Viimeksi muokannut veikkaaja : 08.12.2017 21:20
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 10.12.2017, 01:04
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.203
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj Näytä viesti
Olihan välppäämistä. Pakittiko tuo auto itsessään napista painamalla vai näyttikö vaan siltä?

Mikähän tämän alastaittuvan lisäakselin tarkotus on? Mahanalus akseleita täynnä, nii ei kai sillä lisää kantavuutta enää tarvi yrittää?

https://www.youtube.com/watch?v=Q36dTr3t6Qc
Jos vaihtoehtona on tämmönen puoliperävaunu, niin kait se näyttää taittuva lisäakselikin paljon järkevämmältä..
https://youtu.be/U4-r6wiEGRc
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 11.12.2017, 01:05
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 920
Perusasetus

Paljonkohan noihin jenkkilän puoliperiin saadaan hyötykantavuutta?
Kaveri ajoi kesällä asfalttimassaa puoliperävaunulla ja lavalle sopi jotain 34tonnia.
Ite ajoin 4-akselista FM 12Volvoa, niin siihen sai laittaa 18200kg tavaraa.
Oli tuossakin tekemistä Tampereen ruuhkissa, kun kokoajan tuli itsemurhakandidaatteja eteen...
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 11.12.2017, 23:35
jokke-76 jokke-76 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.08
Sijainti: Tammisaari
Viestit: 123
Perusasetus

*Eikö vaihtolava-autolle ois sama ollu laittaa jäykällä aisalla se kärri, ja lavan vaihossa vaan peruutetaan se auto sen aisan päälle.*On tossa se hyöty että kärry pysyy liukkaalla paikallaan kun lastaa .
Vastaa lainaten
Vastaus

Bookmarks
  • Submit Thread to Facebook
  • Submit Thread to Twitter
  • Submit Thread to Google Plus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 19:28 (GMT +3).