|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
FSJ kaasari kuivaa seisoessaanWagoneer 76 4.2 orggiskaasari on kuivana kun muutaman päivän seisoo. Voiko se haihtua? eikai pitäs mistään päästä valumaankaan? Ihmettelin kun piti sahata aina käyntiin pitkään, tai heittää suoraan alkupaukun kurkusta alas. Tuossa erään viikon seisokin jälkeen avasin kaasrain kannen ja kohokammio oli kuiva ku beduiinin sandaali. Pohjalla oli vihreää hippua, joka ilmeisesti irtoaa kupariputkista pitemmän kuivanaolon jälkeen? Kaasarin ja imusarjan välissä on bakeliittinen? lämmöneriste, ettei pitäs ihan kiehumallakaan haihtua. Eli onko tämä normaalia vai onko jotain tehtävissä?
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
Falskaisko pensapumppu?
__________________
Jeep ISORY |
#3
|
||||
|
||||
Ei se voi kaasarin kohokammiosta mihinkään valua (vai keksitkö jonkun uuden fysikaalisen reitityksen/tavan, millä se ylämäkeen valuis takaisin tankkiin), kyllä nykybensa vaan hahtuu, lämmön vaikutuksesta... Kun se kumminkin on sen pakosarjan päällä niin lämpö sen haihduttaa... Tuttu juttu...
Laita sähköpumppu, virrat päälle ja kaasari on täynnä, ei tarvii akkua tyhjentää bensan kaasarille nostamiseen...
__________________
Killing time is not murder |
#4
|
|||
|
|||
Jamantin teoria lienee oikea. Kun ajaa koneen kunnolla kuumaksi, sammuttaa ja antaa seisoa päivän tai pidempään niin ilmenee kuivuutta ja ryyppyhuikan tarvetta.
Sitten taas kun starttaa ja sammuttaa ennen kuin on kone lämmennyt, tuntuu pysyvän paremmin kylmässä koneessa. Onhan tuossa rautamöykyssä pitkän aikaa lämpöä kun kuumaksi pääsee. ;-) |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#6
|
|||
|
|||
Muuten siinä kohokammion päällä on erillinen kansi, jonka alla on kaasun mukaan nousevat neulat , jotka ei ihan itekseen tipahda reikiinsä kasatessa, onko siihen jotain jippoa?
Kiihdytyspumpun mäntämekanismi on myös samalla akselila. Kannessa on myös letkuliitin ulkoilmaan, jolle en ole keksinyt käyttöä. Nyt se on avoin, pitää ainakin tukkia, ettei sieltä höyryä bensat pois, mutta minnehän letku pitäisi siitä lähteä? Kaikenvaralta mulle saapi tarjota siihen sopivaa varmasti toimivaa karburaattoria, on helpompi vaihtaa koko juttu ja kunnostaa taas toista. ;-) Tuntuu ainakin tyhjäkäyntipuoli tukkiintuvan herkästi seisoessaan. Sähköpumppua en viihtis laittaa, vaikka toimis, yritän pitää alkuperäisenä ja sähkö+bensa on vähän lisää tulenarkuutta tuohon. Viimeksi muokannut FinnJeepMatt : 22.02.2017 20:59 |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Niin ja se paluulähtö suodattimessa pitää olla korkeimmalla kohdalla, silloin ei tyhjene niin helposti, jos on paluu alimmaisena, niin valuu se tyhjäksi...
__________________
Killing time is not murder |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Aika monessa autossa taitaa olla sähköpumppu ja useimmissa vieläpä tankissa. Ikinä koskaan milloinkaan en ole nähnyt / kuullut auton syttyneen palamaan sähköpumpun takia, tosin vasta n. 40vuotta oon leikkiny autoilla. |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#11
|
||||
|
||||
Sä oot NIIN nuori vielä
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan FSJ Jeeppiin kaasari | Susugozilla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 30.06.2015 11:00 |
FSJ jakolaatikko | shstore | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.04.2013 19:29 |
Ostettu FSJ Sähköä | Streetpunk79 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 15.04.2013 14:25 |
FSJ vinssi | iikkoo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.05.2010 09:17 |
Myyty Kuivaa (auton)säilytystilaa | kivinen | O/M/V Muut | 4 | 31.10.2009 20:48 |