Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2016, 09:24
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Öljyjen lisäaineet


Onko näitä ihmeaineita käsitelty palstalla?
Kokemuksia?
Oikeita puolueettomia tutkimuksia?
Hyötyä porttaaleissa pikillä maantie siirtymillä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2016, 09:49
mp mp ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Rimito
Viestit: 180
Perusasetus

on niistäkin ketju täällä jossain,joku varmaan liittää.
Mulla on tossa napavälitteisessä teliveto sisussa x1r tokut navoissa ja ainakin selvästi viileemmät on navat ku ennen.(siis,tosi kuuma vs. lämmin)
Ja ihan ku rullais paremmin,ainakin kulutus tippui silloin joskus kun laitoin..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.03.2016, 20:03
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Jos näistä ihmeaineista olisi jotain hyötyä, niin eiköhän öljyvalmistajat vastaavat aineet laittaisi valmiiksi tuotteisiinsa. Eli uskoo ken haluaa. Ja toisaalta aineiden tehon testaaminen kenttäoloissa on totaalisen mahdotonta.

Ps. Edellisestä varmaan moni vetää herneet nessuun
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.03.2016, 22:35
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Tollasessa napavälitteisessä noita vois ite testatakki.
Ensin normiöljyillä tarpeeksi pitkän ajon jälkeen toistokykyisellä lämpömittarilla vertaa napoja keskenään, sitten öljyjä vaihtamatta lisäaineet sekaan toiseen napaan ja testi uusiksi.

Tällä näkee muodostuuko napojen välille mitattavaa lämpötilaeroa, tai jos sitä oli alun perin niin muuttuiko se miksikään.

Mittaus pitää tehdä ensin ilman lisäaineita kun ero laakereiden säädössä tms. voi vaikuttaa lämpöihin.

Edit: ja jos mahdollista niin mittaa tarkistuspropun kautta suoraan öljynlämmön.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2016, 22:51
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Jos näistä ihmeaineista olisi jotain hyötyä, niin eiköhän öljyvalmistajat vastaavat aineet laittaisi valmiiksi tuotteisiinsa. Eli uskoo ken haluaa. Ja toisaalta aineiden tehon testaaminen kenttäoloissa on totaalisen mahdotonta.
Varmaan jokainen auton osa ja aine voisi olla parempi. Mutta sitten se kokonaisuus maksaisi jo niin paljon ettei kukaan ostaisi.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2016, 00:46
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Jos näistä ihmeaineista olisi jotain hyötyä, niin eiköhän öljyvalmistajat vastaavat aineet laittaisi valmiiksi tuotteisiinsa. Eli uskoo ken haluaa. Ja toisaalta aineiden tehon testaaminen kenttäoloissa on totaalisen mahdotonta.

Ps. Edellisestä varmaan moni vetää herneet nessuun
Joo ja ei, riippuu ihan mistä asiaa katsotaan. Öljynvalmistaja/jalostaja tekee vain niin hyvää kuin on taloudellisesti kannattavaa. Ei ole kannattavaa tehdä kalliisti lisäaineistettua tuotetta jonka normaalin käyttöiän puitteissa ei pystytä havaitsemaan eroa halvemmin lisäaineistettuun.

Omaa havaittavaa kokemusta on muutamasta myynnissä olevasta aineesta, eka ja huono: STP stop smoke joka joskus kaadettiin yhden pommin koneeseen. Teho perustuu oletettavasti viskositeetin todella rajuun nostoon. Öljyn syönti loppui mutta koneesta meni laakerit muutamaa kuukautta myöhemmin, äänestä päätellen.

Tokana ATP AT-205 re-seal, käyttiksen laatikossa vaikuttaa edelleenkin kun en vuosi sitten viitsinyt vetarin stefaa vaihtaa, eikä ole vielä tarvetta vaihtaakaan. Lisäksi kahteen ohjaustehostajaan on laitettu, toinen lakkasi vuotamasta ja pahemman vuotokin väheni huomattavan paljon, litra/1tkm muuttui litra/15tkm.

Muutamaa muutakin on matkan varrella kokeiltu, niistä ei ollut havaittavaa hyötyä tahi haittaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2016, 19:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.055
Perusasetus

RVS:ää oon käyttäny ja itekkin todennu toimivaks. Siitä nyt on monenlaista virallistakin testiä tehty TÜV:iä myöten. Ja epävirallisemmassa testissä ajettu Sierralla Helsingistä melkein Tampereelle ilman öljyjä.

Lainaus:
RVS Technology menetelmää testattiin myös TV2:n esittämässä Puskuri-ohjelmassa keväällä 2003. Haagan Ammattikoulun toimesta vanha Ford Sierra -merkkinen auto sai RVS-käsittelyn.

RVS-käsittely nosti ja tasoitti puristuspaineita moottorin sylintereissä. Öljy poistettiin koneesta, ja autolla oli tarkoitus ajaa Helsingistä Tampereelle ja takaisin - ilman moottoriöljyä. 15 km ennen Tamperetta nokka-akselin tiiviste suli, ja koeajo jouduttiin keskeyttämään. Koneeseen lisättiin öljyä, ja se ajettiin takaisin Helsinkiin. Kiinnileikkaantumista tai edes kulumista ei havaittu, ja vaurioiden korjaamisen hinnaksi kertyi noin 30 euroa!

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 09.03.2016 19:39
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2016, 21:33
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Ei nyt liity autoihin millään tavalla, mutta eniveis. Töissä tolle turbiinin öljylle tehdään analyysiä säännöllisesti, katotaan tarviiko poistaa sieltä vettä tai lisätä lisäaineita( öljymäärä on niin suuri että kaiken öljyn vaihto maksais varmaan satoja tonneja)
Erään analyysin jälkeen eräs suuri öljyfirma olis halunnut myydä meille kalliit lisäaineet, toinen iso firma taas sano että tosi hyvät arvot. Ota näistä nyt selvää.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.03.2016, 16:08
Juudi Juudi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.03.16
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 1
Perusasetus

Turbiini öljy


Käyttäjä vellihousu!

Jos sinua kiinostaa niin oisin voinut tulkita analyysi tulokset onko öljy käyttökuntoista vai pitäisikö sille tehdä jotain? Mitä analyysejä teetitte turbiini öljystä ?

Esim.
-Viskositeetti mittaus 40 ja 100 celius asteessa
-ICP (lisä-aine ja kulumismetalli)
-partikkelilasku ISO 4406 (hiukkaslaskenta)

Olen itse töissä yrityksessä johon kuuluu myös öljyanalyysien ottaminen, tuloksien tulkitseminen ja suositella jatkotoimenpiteitä muutakin kuin öljyn vaihto.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.03.2016, 16:27
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
RVS:ää oon käyttäny ja itekkin todennu toimivaks. Siitä nyt on monenlaista virallistakin testiä tehty TÜV:iä myöten. Ja epävirallisemmassa testissä ajettu Sierralla Helsingistä melkein Tampereelle ilman öljyjä.
Mä nyt en vaan osaa lainata silleen että lainauksen lainaus tulis mukaan.

Mutta että mihin sitä nokka-akselin tiivistettä siinä moottorissa tarvii jos siellä ei ole öljyä?

Nimim. Epätietoinen

Edit: jos ko. taunuksen moottori on ollut ohc niin ei ole mitenkään mahdollista että korjaamiseen on riittänyt 30 euroa jos ei sitten pakkauudella koneella ole testiä tehty, noistahan kuluu nokat puoleen melkein ensikäynnistyksellä
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.03.2016, 19:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.055
Perusasetus

^ https://m.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.03.2016, 21:34
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Tuolla videollahan tuo ilmeisesti RVS:n sivuilla oleva väite todentuu valheelliseksi, nokka-akselin laakeri oli leikannut kiinni, eikä varmasti johtunut ulkoa tulleesta liasta...

Lisäksi missään kohti en havainnut että alakertaa olisi avattu. Saa niitä sylintereitä mittailla mutta kyllä moottorin liukulaakerit ekana alkaa leipoa kiinni jos voitelu häiriintyy.

Ja sekään ei käynyt ilmi tyhjennettiinkö öljynsuodatinta? Sieltäkin löytyy desilitroja kiertoon, jotka jo jotain saattaa auttaa, vaikkapa vähän toistasataa kilometriä
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron automaatti öljyjen vaihto jonbe Tekniikka & Jutustelu 5 09.08.2012 11:56
Dermosil -lisäaineet solihull Chit-Chat 10 01.12.2008 21:41
Automaatin öljyjen vaihto Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 9 16.05.2006 21:22
lisäaineet Tekniikka & Jutustelu 1 20.01.2006 09:39
Dieselin lisäaineet? okkiM Tekniikka & Jutustelu 25 02.01.2006 11:27


Sivu luotu: 08:17 (GMT +2).