![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() BJ:n Takapään kierrejousi rojekti VALMIS !do dii sain sentään jotain pitkästä aikaan tehtyä ton bertan kierrejousituksen suhteen nyt vaan pitäs siitten saada noi raudanpalaset kiinnitettuä tojoon... ![]() Edited by - MMC_Tero on 16/10/2005 13:02:38 Edited by - MMC_Tero on 16/10/2005 13:05:02 Edited by - MMC_Tero on 22/10/2005 20:25:17
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hyvältä näyttää! Mihin muuten nuo pienimmät palikat ovat tulossa? Lisätueksi akseliin kiinnitettäville laipoille?
Tässä väliaikakatsaus omaan maailmanlopun hankkeeseeni: ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Noi pienemmät palikat on akseliin tulevan jousilautasen kiinnikkeet..
Mitenkäs sulla etukartaani mahtuu kun näyttäs olevan noi kiinnikkeet rungon sisäpuolella? ite olin sillon mittailevinani kun etupää tehtiin että ei mahtus oleen,mutta voinhan muistaa väärinkin. MMC_Tero Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Madollisimman hyvien ajo-ominaisuuksien säilyttämiseksi tukivarsien rungon pää on suunnilleen runkopalkin alareunan tasolla, eli niin alhaalla kuin sen vain maasto-ominaisuuksien (ja kiinnityspisteen lujuuden) takia kehtaa laittaa. Ei pitäisi hanagata kardaaniin.
Tarkemmin ajatellen tuskin se tukivarsi muuten osuu enää samalle tontillekaan kardaanin kanssa, koska laatikko ja moottori on n. 40-50 milliä alkuperäistä ylempänä kun tarkoitus on sovittaa tasainen panssarilevy runkopalkkien alle, ja kun tuo perhanan nappinelivedon alipainekello ei mahtunut runkopalkkien väliin. Lisäksi BJ-75 kytkinkopan (siihen sai HJ:n kierroslukumittarin anturin!) takia kiinnitykset olisi kuitenkin pitänyt muokata uusiksi, 75:ssa moottori ja vaihteisto kun ovat keskenään eri kulmassa kuin esim. 42:ssa (n. 5 asteen luokkaa). Päätin laittaa ne etutukivarret rungon sisään kun nyt enää runko voi ottaa renkaaseen kääntäessä kiinni, jos vaikka jotain leveämpää rengasta (esim. boggeria) jossain vaiheessa innostuisi hankkimaan. Eli ei tarvitse käännön rajoittimia ruuvailla niin paljoa. Nyt nimittäin on ihan 33x12.5 osunut simpukan ja apusimpukan väliseen tankoon niin edestä kuin takaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on ekat osat hollillaan ,huomenna BJ menee sitten viimesen kerran lehtijousien kanssa talliin.
saas nähdä kuinka onnistuu tällä kertaa katsastaminen yms. ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No Nyt ne jouset on sitten paikallaan ja testiajoa vaan sitten suorittamaan.
http://personal.inet.fi/cool/4x4/takakierre.html |
#7
|
|||
|
|||
![]()
hyvin tuntuu ainakin näin äkkiseltään onnistuneen toi takapääkin.muutamia kuvia talillta jousien toiminnasta.
http://personal.inet.fi/cool/4x4/jousitus.html |
#8
|
||||
|
||||
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
eipä se siellä tunnu mitään haittaavan ,ja suojaahan se pikkasen tota taka kartaania
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kartan-akseliahan se suojaa hyvin. Ajattelin tuota tractionbarin kiertymistä akselinsa suhteen. Jos siihen laittais jonkun uniball-virityksen kumipuslan sijaan, niin sillon ei ainakaan sieltä ahista. Puslistahan nuo jakaritkin aina ahistaa...
Ompa paljon hienoja sanoja: kartan, tractionbar ja uniball. Mitähän ne seuraavaksi keksii? www.alanmiehet.com #1 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Siinä on etupäässä pallonivel
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
T: "Old-P" ja alekokkia on jääkaapissa Note! This message was posted anonymously! |
#13
|
|||
|
|||
![]()
mulla on tuollalailla taka kierre jouset... (jäykistämässä)
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
tää topicci oli lähinnä että poistetaan lehtijouset ja tilalle laitetaan pelkät kierrejouset
Note! This message was posted anonymously! |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Note! This message was posted anonymously! |
#16
|
|||
|
|||
![]()
(asiattomuuksia poistettu)
Edited by - JiiPee on 10/11/2005 22:12:56 |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Tässä yksi aikaisempi aiheeseen liittyvä topicci:
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=13333 www.alanmiehet.com #2 Edited by - MK on 11/11/2005 18:31:20 |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Onko swat-papalla pohjaanlyöntikumit tuolla jousilautasessa kierteen sisällä? Itse olen rakentamassa samantyyppistä ratkaisua, mutta tuo pohjaanlyöntikumin sijoituspaikka askarruttaa.. Jos tekis vaan runkoon poikittaispalkin ja hitsais perän päälle jousilautaset?
- Tehokas yksilö. |
#19
|
|||
|
|||
![]()
ite en ole perehtyny asiaan enkä ole ite tehny auto tuli vasta pari päivää sitte
![]() toinenki bj on tuloillaan kuha jossain vaihees kerkeis hakee ... ja en usko että on kierteen sisällä kumi... pitää kattoo vähä tarkemmin... Edited by - swat-pappa on 11/11/2005 23:56:34 |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Melessä olis kans BJ:n takapään kierteytys. Mitäs mieltä raati on siitä pitäskö jouset laittaa runkopalkkien sisä- vai alapuolelle. Tarkotus olis koittaa pitää kilvet eli ajella myös tiellä. sikäli tukevampi olis ku laittas rungon alle= leveämmälle. Joustoja ehkä vähempi mutta ehkä ajetavampi eli tukevampi. Jos ne juset pistäs sinne runkopalkkien väliin vois lautaset laittaa ylemmäs ja käyttää pidempiä jousia eikä autosta silti tulis mitenkään sikakorkeaa. Akseli hj-61 ja HDJ etujakarit panhard??? rittäsköhän, kestäsköhän joku farkku-Volvon taka panhard?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajero -92 td autom. takapään lukko | jansa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 20.01.2008 18:46 |
O: bj:hin takapään tasauspyörästön lukko | HannuN | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 08.04.2006 23:08 |
O: Subarun takapään iskaritolpat jousineen | Kimple | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.01.2006 09:37 |
LJ70 takapään puslissa väljyyttä. | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 29.06.2005 15:35 | |
Vinssi rojekti melkein valmis. | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 12.06.2005 21:20 |