|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Chevy 73-87(91) shackle flip piirustuksetOisko täällä tämmösesta kiinnostuneita? Oma ylpeys ei kestä valmiiksi tehtyjen osien ostamista ja kunnollisia kuvia ei löytynyt niin aloin piirustelemaan itse. Tällä hetkellä näyttäis tältä Suunnitteluperusteena on ollu että osat tilataan CNC-leikattuna ja ne on sitte helppo rullamitan ja suorakulman kans hitsailla kasaan. Keskimmäinen sakkelin kiinnitysreikä on samalla paikalla kuin alkuperäisessä ja viereiset 40mm päässä. Kaikki levyt 6mm. Suunniteltu 1.5" puslille, niille joutuu sorvauttamaan holkit sakkeleita varten jos ei satu sopivaa putkea löytämään. Jaa mikäkö tämä on? Parempi vaihtoehto blokeilla korottamiseen taka-akselille. Alkuperäinen osa näyttää tältä http://67-72chevytrucks.com/vboard/a...1&d=1165537816 ja tämä siis muuttaa jousen kiinnityksen alapuolelle. Korottaa 4" vakiopituisella sakkelilla. Valmiina osina näitä löytyy esim ORD:ltä http://offroaddesign.com/catalog/shacklekit.htm ja DIY4X:ltä http://diy4x.com/product.php?product...cat=250&page=3
|
#2
|
||||
|
||||
laita vähän vinoon noi jäykkärit siten että tulee ihan vaakaputken kulmiin noi kolmion nurkat, ei siinä etteikö jäykkyys kiertymisen kannalta riittäisi suorillakin mutta ei tule ihan niin pahaa saven keräämiskoloa tohon ja helpompi pestä puhtaaksi |
#3
|
||||
|
||||
Ai, sen voi tehä noin vaikeesti? :P
Myö tempastiin vaan laikalla tosta orkkipultinreiän alapuolelta se alaosa poikki, käännettiin riippu ympäri ja hitsattiin se alkuperänen ulko-osa kiinni yläpuolelle :P |
#4
|
||||
|
||||
Korjasin vähän Jep, orkkiskorvakon voi modata aika helposti. Kuitenkin jos kattoo noita ORD:n ja DIY4X:n flippejä niin ne siirtää kiinnityspistettä eteenpäin -> parempi sakkelikulma. En oo jaksanu mittailla paljonko se muuttuu ja tuo 40mm minkä laitoin on aika hatusta vedetty. Vähän tönäriä ja viivotinta pyörittelin pöydällä ja katoin et toi on hyvä!
Jäykkärit on suorassa että ne on helpoin laittaa suoraan ja niiden perusteella saa laitettua korvakko-osat oikeaan kohtaan. Kysyin muuten Rytari noita sun kuvia Overdriven puolella mutta et ikinä vastannu Sen verran taidan tosta mallista ottaa ideaa että teen kahdet piirustukset, toinen taivutettuna neljästä osasta niinkuin sulla ja toinen pelkästään suorista osista. Voi sitten tehdä kummin haluaa. Mulla ei ole omaa tallia missä vois rauhassa aina iltasin väkertää niin saan tällä tavalla tehtyä koululla osat valmiiksi ja sit viikonloppuna käy isän hallilla hitsaamassa nippuun. Hintaa tulee materiaalien verran, jos sitäkään. Ja jos joku voi mennä vituiksi niin sehän menee, sit vaan heittää ehjät orkkiskorvakot paikolleen ja ajelee takas piirustuspöydän ääreen |
#5
|
||||
|
||||
Joo, ja toisekseen monista chevyistä on korroosiokuoriainen jo syöny alkuperäset korvakot likimain kokonaan. Tuollasethan ois aika varteenotettavat korjauspalikat.
Sen verran huomattiin kyl GMC:ssä, et kardaanissa pinjoni linja käänty suoraan kohti vaihteistoa, joten pikkusen joutuu kiilapaloilla kääntämään perämurikkaa, et sais kardaanin ristikoille vähä optimaalisemmat kulmat. Kattoo nyt ensin vaan miten se täristää ajossa. |
#6
|
||||
|
||||
Onkos tuossa nyt mitään vaakatukea runkopalkin alle kuten näkyy noissa ameriikan sarjoissa olevan? Piti kans piirustella levyosat tuota flippi tukee varten mutta alkuperäisen muokkaus oli liika helppoa Paremman näköiset ja kestävemmät tietenkin tuollasilla custom osilla tulee.
Lainaus:
__________________
www.jrasennus.fi |
#7
|
||||
|
||||
Mepä tehtiin orginelliin reikä ja vahvari päälle.
|
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jakolaatikkoa pitäs pudottaa hemmetisti että ois samassa linjassa. Ei kyllä täristä, ihme kyllä. Olet varmasti tietoinen että tuo alkuperäinen, vetorasitukseen suunniteltu, sakkeli ei ole mikään paras tuohon tähän hommaan? Voi kuulua että NIRSK! Viimeksi muokannut Catrik : 03.11.2015 19:15 |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jeepeissä nähtävästi samanlaiset originaalinakin noin päin. |
#10
|
||||
|
||||
Ton näköset prototyyppipalikat tuli. Toinen kokonaan suorista paloista ja toisessa muutamat taivutukset. Jos vaikka ens viikonloppuna ehtis hitsaileen.
|
#11
|
||||
|
||||
Mistäs löytyis sitten uusia u-pultteja ja niitä kiilapaloja pinjonikulman korjaukseen?
|
#12
|
||||
|
||||
Ainakin US-partsilta löytyy jotain U-pultteja
http://www.uspartsperformance.fi/cat...lt/?q=u-pultti |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuolta löytyy kiiloja parilla eri kulmalla.
__________________
www.jrasennus.fi |
#14
|
||||
|
||||
Nimimerkki "Jörmelö_2" teki Jeeppiin kiilat mittojen mukaan.
__________________
Jeep ISORY |
#15
|
|||
|
|||
Ittelä ollu mietinnässä että tillailis tuolta diy4xltä ommaan blazeriin kyseiset käikälhet. Ei sulla olis kiinnostusta tehhä myyntiin asti näitä vai julkaisekko piirustukset tai mitat kappalheista?
|
#16
|
||||
|
||||
En tee myyntiin mutta piirustukset ja CNC-työstöradat julkaisen ku saan vaan ensin toimivat palikat tehtyä. Alottelin jo hitsaileen noita prototyyppiversioita mutta jäi kesken ku ei sulakkeet kestäny Ihan toimivat noista pitäs tulla ellen oo mitannu kiinnitysreikien sijaintia päin helvettiä. Menee varmasti useempi viikko ennenku ehin tekee valmiiks. Voin kyllä noi .dxf CNC-työstöradat halukkailla laittaa nyttenki, niillä pitäs saada tilattua osat mistä tahansa pajalta missä on CNC-plasma tms. Sitte vaa hitsailee nippuun.
Tuossa on nyt toinen pelkästään suorista paloista ja toisessa on muutama taivutus. Jos tilaa jostain pajalta missä on taivutuskone nii äkkiäkös ne mutkat vetää niin on vähemmän hitsattavaa ja vähän siistimpi, jos ei oo tai haluaa vaikka ite polttoleikata osat nii onnistuu seki ku tekee muutaman palasen enemmän. Viimeksi muokannut Catrik : 18.11.2015 11:48 |
#17
|
|||
|
|||
Lainaus:
Lainaus:
Sakkelit on livahtaneet väärinpäin. Uuman kuuluu olla ulospäin jolloin rivalle tulee virutusta. mm. full size Jeepeissä noita on tosiaan käytössä, hyvin kestää! Niin Jeepin sakkelit on myös pienessä kulmassa, ei suorana maatakohti jotta seuraavat jousen liikettä paremmin. Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 18.11.2015 12:13 |
#18
|
|||
|
|||
Mie voisin olla kiinostunu siittä tiedostosta. Tullee jenkkilästä tilattuna pirusti rahtikuluja jos alkaa tuon painoset käikälhet sieltä tillaamhan.
|
#19
|
||||
|
||||
https://www.dropbox.com/s/6kt9juhpm9...tflip.rar?dl=0
Tossa on prototyyppiversion CNC-työstöradat ja .pdf tiedostona jotain mittoja jotka oli lähinnä omia tarkistuksiani varten. A-malli ilman taivutuksia ja B-malli taivutuksilla, kuvissa on taivutussäteeksi laitettu R20, sais olla varmaan timmimpikin. Noissa mun palikoissa on taivutettu muistaakseni R3 ylävasteella ja jäi aika mukavat 10mm raot hitsattavaksi Hitsausapuna käytin uusien sakkelipuslien holkkeja+M14 pultteja niin saa välyksen oikein. E: JA NYT SITTE VAROVASTI NÄITTEN KANS! Tiedostokoko 666.66kB..!! |
#20
|
||||
|
||||
Jaha, nämä on nyt asennettuna
Joku mitoisusvirhe varmaan tullut, mittaa jousien ulkoreunasta toisen jousen ulkoreunaan niin takana 10mm leveämpi. Asennusta ei haitannut mutta pitänee korjata piirustuksiin. Ellei se jostain syystä kuulu ollakkin noin? Ois pitäny tajuta orkkiksena mitata tuo.. Kardaanikulma meni aika huonoksi. 80km/h ~1600rpm ei perstuntumalta yhtään täristä mut ei tuo hyvä oo. Akseli myös siirtyi eteenpäin, jenkkifoorumeilla puhuvat että ei pitäs ku jonku 6mm siirtyä tolla 4" flipillä. Joko mulla on tosi tarkka silmä tai sit se meni enemmän, mut pitää tehä offset reiällä olevat kiilat. Vielä en oo ehtiny joustoissa testaan, jos vklp ehtis. Sit ku tämän saa valmiiksi nii sitte piirteleen vakiotakajousille korvakot etupäähän, ihan perseestä nuo Rough Countryn jouset |
#21
|
||||
|
||||
Vanha ketju, mutta olisko Catrikilla vielä noita dxf-kuvia tallella? En saa jostain syystä noita .rar-tiedostoja auki..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
Laitoin sen myös tähän liitteeksi jos latauksessa on jotain häikkää. Tiedostopääte pitää vaan muuttaa takas .rar, joutui modifoimaan vähän kun offipalstalle ei voi .rarreja liittää. Pistähän kuvia jos saat rakenneltua |
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ongelmahan olikin tää työkone, jolla ei voi näköjään mitään .rar-tiedostoja avata. Tietoturva my ass.. Pitää availla jollain muulla vempeleellä ja heivata sitten työkoneelle, niin löytyy Catia, millä availla noita. On vaikeeta.. Tuo Supikka on kauneusarvoja ihailevalle jonkinmoinen painajainen, mutta mulle potentiaalinen rakentelukohde. Hankintahinta kaunistaa laitetta aikalailla..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#24
|
||||
|
||||
Ai saatana. Tuo teknisesti kondikseen ja leimaan, niin olisi Jenkki mun makuun! Eikä vituttaisi isoperseiset kakaroiden pakkaajat ovineen ja kärryineen markettien pihalla. Saiskohan vähän inspistä rotta Bertta ikiprojektiin...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuohon kun VAGinanoven kolauttaa, niin saa syyttää vaan itseään.. No, etulokarit löyty jo suoremmat ja vkloppuna poikkean hakemassa apukuskin oven ja vähän muuta.. Niin.. Syyt miksi tuon halusin pihaa koristamaan perheriidankin uhalla: Hinta n.800€, bensatekniikka, 9 hengen paperit..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Chevy 73-87 shackle flip | Catrik | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.10.2015 12:14 |
Mistä Shackle flip kit | Erion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.02.2014 21:06 |
Ostetaan Chevy pickup hytti 73-87 välilt | shstore | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 21.02.2013 08:36 |
Ostetaan O: FSJ Jeep paperillinen runko 73-87 | shstore | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.12.2012 20:18 |
Shackle flip ja vanin jouset eteen | Jontte74 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 08.10.2010 20:36 |