![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Polttoaineputken paksuusMoro. Tuossa kun tuo projekti on kasaamisvaiheessa, niin polttoaineputki ja sen paksuus mietityttää... Pajerossa (2.8diesel) näkyy olevan keulasta perään tulo putken sisähalkaisija 6mm:n paikkeilla. Hyllyssä olis valmiina 10 mm:n sisähalkaisijalla olevaa alumiini pa-putkea. Aiheuttaako tuo sisähalkaisijan suureneminen ongelmia, vai voisko tuon huoletta laittaa?? Tuossa ku alkuperästä vertaa tuohon 10 milliseen, niin tuntuu niiiiiin isolta ![]() Jos olis jollain kokemusta tuosta suurentamisesta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai siitä haittaa ole, onhan tankkikin paljon "paksumpi".
Alumiiniputken tukemiseen kiinnittäisin kyllä huomiota ettei tärise poikki. Tuleekohan liitoksissa eripaksuus ongelmia? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei anna vastausta kysymykseen, mutta kanttaa harkita myös muoviputken käyttöä, niin ei happane vuosien mittaan.
__________________
Harbor Cruisers |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo, siis tarkotin nyt tankista suodattimelle. Ei toisinpäin, niinku vahingossa kirjotin. Paluuputki varmaan saa olla mitä kokoa vaan, mut meno putki kyseessä.
Tuota tärinää minäkin mietin mut eiköhän sen saa tuohon kiinnikkeillä kunnollisesti. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Isompi putki on parempi ku pieni putki, varsinkin kovilla pakkasilla, jos dieselissä oleva parafiini alkaa kiteytymään niin ei mene isompi putki heti tukkoon.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Liian pieni putki voi myös aiheuttaa niin kovan alipaineen, että diesel alkaa kuplimaan. Tuli ihan käytännössä kokeiltua.
Isosta putkesta ei varmaan haittaa ole. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs näiden polttoaineletkujen kanssa ny sitten nykyään, luin jostain eri foorumeilta jo vuosien takaisia juttuja että "nykyset" bensaletkut hapertuu puhki tosi nopiasti.
Milläköhän nuo vetäis bensalinjat, onkohan nykyäänki myytävät letkut yhtä huonoa kuin joitain vuosia sitten on tuntunut olevan? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
entiset 2011 vuonna laitetut goodrearin letkut oli parinvuoden nurkalla seisottamisen jäjiltä niin hauraat ettei uskaltanut enää ruiskun painepumppua pistää päälle. letkut nyt gatesin tavaraa, toi yhdistelmä kesti ainakin sprinttiautossa ongelmitta 6 vuotta. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kovankin kupariputken saa pehmennettyä karkaisemalla, eli toholla kuumentaa ne kohdat mitkä haluaa taivuttaa ja sitten lumihankeen tai veteen. Taivuttimia saa edullisesti ikh:lta tai motonetista ym. vastaavilta.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Eikö siinä riitä pelkkä kuumentaminen? Hehkutettu eli ns. löijätty kupari kääntyy nöyrästi, mutta karkenee heti taivuttaessa.
__________________
Jukka |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tarkoitatko, että kuumana taivuttaa? Varmaan toimii niinkin, mutta helpompi sovittaa paikalleen kun on kylmä, eikä minulla ainakaan ensimmäisellä taivutuskerralla sattunu kulmat oikein. Sain tuon vinkin yhdeltä putkimieheltä, kun pehmeää putkea kyselin, eikä sitä sattunut olemaan hyllyssä.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ei kun tarkoitin, että sitä nopeaa jäähdytystä ei pitäisi tarvita. Riittää kun on käynyt tarpeeksi kuumana, että "päästyy", niin hitaan jäähtymisen jälkeenkin on pehmoista taivuttaa. Putkari toki lykkää kuparin kylmään, jotta pääsee jatkamaan heti hommia.
__________________
Jukka |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Piti ihan kokeilla. Kyllä se pehmenee aivan yhtähyvin vaikka hitaasti jäähty, olit oikeassa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj61 jarrulevyn paksuus | helmapelti | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.10.2010 14:05 |
Cherokeen jarrulevyn paksuus? | HartSan | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 31.10.2008 14:22 |
turvakaarien paksuus | junnu78 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.10.2008 13:52 |
sylinterin varren paksuus? | Jii-Jii | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.05.2007 20:33 |
hj:n lasin paksuus | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 24.03.2005 09:11 |