![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hilux takapyörän laakerit.Pitäs vaihtaa 110 koppaseen takapyörän laakerit,enkä oo koskaan vaihtanu ennen. Nyt kiinnostais tietää et tartteeko laakerin juuressa oleva rymppi rengas lämmittää asennettaessa vai ei? tuntu helposti lähtevän laakerit ja rymppi rengaskin purkaessa joten tuntus et ei kummosempia vaadi,onko kellään virallista asennus liturgiaa? ja nyt ei haeta mitään wanhan cansan wiisaudda hankasalmen saunan takaa vaan jotain mikä olis tuolta Toijjotan leiristä ja mahollisimman suoraa reittiä..
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Menee se paikoilleen kylmänäkin vaikka sopivalla putkella hakkaamalla.
Paremmin toki jos holkin lämmittää vaikka kuumailmapuhaltimella. Ei se paljoa suurene lämmittämällä ku halkaisija on melko pieni,mut helpottaa toki asennusta.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onkohan noissa eri valmistajan sarjoissa eroja mittojen suhteen?
Hiluxiin en ole vaihtanut mutta Daihatsuun joskus vaihtelin ja olivat tosi piukat krympit, vaikka lämmitettiin hellan levyllä niin putkella sai lyödä aika lujastikkin että sai paikoilleen. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
https://youtu.be/ua8H0f7X3og
https://youtu.be/ELTp5QqjTKA Laakerihommaa ja tiivistevaihtoa videolta. Tää jälkimmäinen tekee nommat tyylillä ja huolella. Kannattaa katsoa vaikkei tarttiskaan ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 11.10.2015 11:09 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Melko varmasti on. Pyöränlaakerisarjoja löytyy tänäpäivänä lukemattomien eri valmistajien tekemänä ja varmasti loytyy eroa niin laadussa kun mittatarkkuuksissa. Ja tuskimpa vetaritkaan on ihan identtisiä toistensa kanssa jos koneistettuja pintoja alkaa tarkemmin mittailemaan.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#6
|
|||
|
|||
![]() Juu.
Parin kymmenen tonnin prässillä tämmöset pikkuauto himmelit sujahtelee melko kivuttomasti,muistelen vaan jossain vehkeissä käytetyn semmosta pehmeähköä metallia rymppi renkaana et sen ku väkisin lykkää paikalleen ni se korkkaa jolloin ei pysy paikallaan. Oiskohan ollu Ladassa näin,mut niitä proseduureja ei pidä käyttää muissa autoissa. Mut se tojotan oma ohje ois ny kiinnostanu.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei kait ole ongelma jos on kamppeet pikkuisen lämmittää ja laittaa paikoilleen, siinä sen kummempia ohjeita tarvi.
Vielä jos on eri sarjan joku laittanut ja jos niissä on niitä pieniä eroja. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Niinpä.
Näin se vissiin täytyy tehä,lähinnä askarrutti toi holkin materiaali kun liialla lämmittämisellä voi mennä poikki asentaessa,tai liialla voimalla korkata riippuen materiaalista. Mut tuskin käy kuinkaan ku arviolta lämmittää hiukan ja painaa paikalleen. Vois tietty tökkii viilalla sitä vanhaa holkkia ja tunnustella onko millasta. Tuskin on eroja eri sarjoilla,ei noissa laakereissakaan niin suuria eroja ole ja toi holkkihan on melko tarkkaan hiottu.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Paljoa ei tarvi lyödä, kaveri on hyvä olla että homma käy nopeasti eikä jää krymppi matkalle ![]() Tohatsun vanhaa krymppiä kun katkaistiin niin se oli ainakin helkkarin kovaa taravaa. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Laakereissa tosiaan on eroja, alkuperäset on suht herkässä irtoomaan, mutta kaikki tarvikelaakerit, mitä ite oon laittanu (koyo, skf jne...) on olleet niin pirun tiukkoja menemään paikoilleen, et pitää lämmittää huolella ja hakata ihan tosissaan putken kanssa pohjaan. Ja irti ne ei sitten enää lähe muuten, kun purkamalla laakerista haulit, jotta saa vetarin irti jarrukilvestä ja sitten ajamalla rälläkällä krympin ja koolin halki.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux takapyörän laakeri (ln170) | Ambula | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 23.10.2016 20:45 |
Myyty Hilux ln65 4wd-88 Etumalijat/sis jarrulevyt+laakerit | SERMAX | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 15.09.2013 07:20 |
hilux pinjon laakerit | tleppis | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 13.08.2011 11:15 |
4runner / hilux jakovaihteiston laakerit | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 25.08.2007 18:24 |
Takapyörän laakerit | Jussi | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 28.06.2003 09:08 |