Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2014, 23:16
makke190 makke190 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.11.11
Sijainti: karstula
Viestit: 49
Talking

Pajero 2.8-->MB OM602Tbo (kerran vielä)


Päivää vaan kaikille. Aattelin tänne jotain pienta kirjoitella vaikkei niin kunnolla tule tuota offia ajettua, mutta välillä vähän jotain harrastelee ja nevoilla töikseni joudun ajelee. Kesällä tuli hommattua pajeronropponen kun halvalla mukamas sai hyvän. kyllähän sillä tuli reipas kymppitonni ajeltua kunnes aloin miettimään auton leimausta. No rungossa parit reijät ja niin pois päin. Tarkemmin kun tutki niin oli se runko jo aika valmiin oloinen... Sitten kun runko tuli kuntoon niin muutakun leimalle ja leima tuli melkein heittämällä. Päästöissä meinasi olla eniten ongelmia, mutta viimein päästi inssi siitäkin läpi. Sitten tulikin pumppu remontti eteen kun auto sippasi tienvarteen, meni ajonesto palikka pumpusta oikkariin. No pumppu samalla irti ja pp-dieselille huoltoon ja säätöön. Nyt on reilu 30tkm takana ja alkoi tulemaan loskavettä ja paskaa koppiin sen verran että jotain piti sillekkin alkaa tekemään nyt sitten.

Elikkäs auto toimii työautona pääosin ja kyllä sillä välillä tulee metsässäkin käytyä kurvailemassa, mutta mitään älytöntä vehjettä tästä ei voi tehdä kun saisi olla ihan ok ajettavakin. Ja kaikki mitä tekee pitää saada aina vkloppuna tehtyä, että pääsee töissäkin käymään. Mutta mennään asiaan elikkäs kuviin kun niitähän kaikki aina pyytää. Tässä aikaan saaduista räpellyksista muutamat kuvat.

Tämmoinen oli silloin kun se taloon tuli.


Aluksi meinasin hieman runkoa paikkoa vähän, mutta oli se tosiaan niin hyvä että ei muutakun kuori pois päältä.






Pientä mätävikaa tuntui löytyvän.


Ei muutakun 5x100mm latasta uutta palasta.












Vähän tuli palasista tehtyä mutta pakko oli että sai kaikki oikeisiin kohtiin.







Sitten vähän maalia.




Kotelonsuoja ainetta.


massaa.


Ja kasailemaan


Sitten jotain otoksia.






Taas ajettiin tosiaan pitkästi ja sitten tuli visio korotuksesta ja tein kevyen 75mm korotuksen.


Viimein sitä aikansa kirottua ja yhtäkyytiä kiinni olleena tuli pariviikkoa sitten haetua renkaat ja vanteet.




Sitten hieman sitä korin paikkausta.








Toisenpuolen kaaresta laitan tuossa kun saa sen tehtyä. Puskurit tuli myös nostettua oikeaan korkeuteen ja kaariin tuli haettua tänään levikekumia, kun konttorin mies sitä halusi että saa auton muutoskatsastettua. Lisävälot tuli ostettua sekä kattokaiteet että saisi parit työvalot katolle. Vielä kun niitä ehtisi asentelemaan. Tälläviikolla pitaisi alkaa jonkinsortin valorautaa alkaa nokkaan suunnittelemaan. Sitten kun vinssin saisi aikaiseksi hommattua niin alkaisi olla vähän sinne päin. Mielipiteitä autosta saa sanoa positiivisia tai negatiivisia ei sen niin väliä, pää asia että sais palautetta


Viimeksi muokannut makke190 : 30.12.2015 17:31
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2014, 00:01
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Sairaan hyvin tehtyjä ruostekorjauksia!
Heitämpä tähän pienen veikkauksen pajeron tulevaisuudesta. Se liikkuu jossain vaiheessa powered By Mercedes, ja hyvin liikkuukin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2014, 13:41
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

on kyllä asiallisesti korjailtu, kummasti noi renkaat antaa autolle näköö
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2014, 21:52
makke190 makke190 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.11.11
Sijainti: karstula
Viestit: 49
Perusasetus

Ilmeisesti minun toinen harrastus tiedossa kun tämmöistä ehdotetaan No joo kieltämättä on käyty konetilassa rullamitan kanssa ja mittailin myös 605:sta ja se sinne saattaisi mahtua helposti Pitäisi vain löytää jostain pajerun laatikko niin pääsisi tekemään kytkinkoppaa

Joo kylähän nuo vakio pyörät oli melkoiset kottikärryn renkaat ja alkoi näyttää het autolta ku sai vähän isommat alle

Onkohan kellään kokemusta kun tuo auto nykii kiihdyttäessä vähän niinkuin aine olisi lopussa.. tankissa olevat imuputket uusittu. voisikohan suodatinjalassa olla vikaa että saa hieman ilmaa tai jotai? vai vaihtaisiko polttoaineputket myös. pumppu kun on juuri laitettu. Kansikin tästä on halki mutta tuskin se siihen vaikuttaa mitenkään. Kesällä auto välillä lähti normaalisti käyntiin ja sammui ja sitten sai sahata pitempäänkin. ja välillä vaan sahuutti jo ensi startilla pitempään ja välillä lähtee ihan normaalisti käyntii... moottorin vaihtohan siihen ainakin auttaa jos ei muu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2014, 17:56
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Nyt kun on kori&runko kunnossa, niin nykimisestä & haljenneesta kannestahan tosiaan pääsee kätevästi eroon "pikku" moottoriswapilla.
Hyväkuntoinen/kunnostettu 605:nen vähän isommalla ahtimella, välärillä ja sopivasti syöttävällä mekaanisella pumpulla niin johan on makoisa käyttis.
Tuo pajero on jo mukava tielläkin (ellei pilaa renkailla), toisin kuin nämä vanhat patet jotka on vähän traktorimaisia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2014, 18:05
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja makke190 Näytä viesti
Ilmeisesti minun toinen harrastus tiedossa kun tämmöistä ehdotetaan No joo kieltämättä on käyty konetilassa rullamitan kanssa ja mittailin myös 605:sta ja se sinne saattaisi mahtua helposti Pitäisi vain löytää jostain pajerun laatikko niin pääsisi tekemään kytkinkoppaa

Joo kylähän nuo vakio pyörät oli melkoiset kottikärryn renkaat ja alkoi näyttää het autolta ku sai vähän isommat alle

Onkohan kellään kokemusta kun tuo auto nykii kiihdyttäessä vähän niinkuin aine olisi lopussa.. tankissa olevat imuputket uusittu. voisikohan suodatinjalassa olla vikaa että saa hieman ilmaa tai jotai? vai vaihtaisiko polttoaineputket myös. pumppu kun on juuri laitettu. Kansikin tästä on halki mutta tuskin se siihen vaikuttaa mitenkään. Kesällä auto välillä lähti normaalisti käyntiin ja sammui ja sitten sai sahata pitempäänkin. ja välillä vaan sahuutti jo ensi startilla pitempään ja välillä lähtee ihan normaalisti käyntii... moottorin vaihtohan siihen ainakin auttaa jos ei muu
Lait ny enste kirkasta letkua suodattimelta pumpulle... saat selville onko ilmavaiva, vaikka äkkiseltään siltä vaikuttas! Komia pajero sul ja komiasti tehty noi ruostekorjaukset!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.12.2014, 20:35
eipelita eipelita ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.06
Sijainti: pornainen
Viestit: 41
Perusasetus

sorry offtopic mutta tuo mersun koneen vaihto kiinnostas.. Miten meinasit toteuttaa ilmeisesti omalla manuaali askilla.. Mua kiinnostas mersun koneen lisaksi sen automaatti sekun on tunnetusti melko pommin varma.. mutta mites jako aski tuo pajeron jakoaski on pultattuna siihen omaan manuaaliin joten sen liittäminen mersun automaattin voipi olla ???

Kerroppas tyhmemmälle miten tuo kannatas tehhä..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.12.2014, 17:43
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja makke190 Näytä viesti
Mielipiteitä autosta saa sanoa positiivisia tai negatiivisia ei sen niin väliä, pää asia että sais palautetta
Tolleen ne pitää ruosteviat korjata kerralla kuntoon.

Paa vähä isompia kuvia niin olis mielekkäämpää katella.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
3.2 Pajero Machist Tekniikka & Jutustelu 17 18.03.2015 07:57
Pajero vs. Pajero Sport amaz Tekniikka & Jutustelu 27 30.07.2013 06:23
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32


Sivu luotu: 21:14 (GMT +2).